Use this url to cite publication: https://hdl.handle.net/20.500.12259/98255
Options
Produktyvusis mokymasis: naujos galimybės švietimo ir darbo rinkos sinergijai
Type of publication
Straipsnis konferencijos medžiagoje kitoje duomenų bazėje / Article in conference proceedings in other databases (P1c)
Title
Produktyvusis mokymasis: naujos galimybės švietimo ir darbo rinkos sinergijai
Is part of
Lietuvos ekonomikos ateities vizija, strateginiai tikslai ir valstybės misija juos įgyvendinant : jaunųjų mokslininkų-ekonomistų konferencija : pranešimai / Lietuvos mokslų akademija. Vilnius : Lietuvos mokslų akademija, 2015
Date Issued
Date Issued |
---|
2015 |
Publisher
Vilnius : Lietuvos mokslų akademija, 2015
Is Referenced by
Extent
P. 149-160
Field of Science
Abstract
Tyrimo rezultatai ir išvados aktualios politikams, strategams, tyrejams ir praktikams, ieškantiems nauju veiksmingu švietimo ir darbo rinkos poreikius atitinkanciu partnerystes konstravimo galimybių.
Straipsnyje pristatoma edukacinė inovacija Lietuvos švietimo sistemoje – produktyvusis mokymasis, kurio teorinės paradigmos ir metodologija suteikia naujų galimybių asmens ugdymosi procesui organizuoti. Į jauno žmogaus ugdymosi procesą praktiškai sistemiškai įtraukiamas realus darbo pasaulis, mokiniai ugdosi kompetencijas ne tik mokydamiesi mokykloje, bet ir jų ugdymosi poreikius atitinkančiose praktinio mokymosi vietose. Išsiplečiant edukacinėms erdvėms formuojasi kitokia edukacinė sąveika, kuri sudaro galimybes besimokantiesiems tiksliau modeliuoti profesijos pasirinkimą ir įgyti kompetencijų, reikiamų sėkmingam profesinės karjeros projektavimui bei kokybiškam įsiliejimui į darbo rinką. Kartu suteikiamos galimybės darbo rinkai, ypač vietos ar regiono, realiai prisidėti prie jaunų žmonių ugdymo, profesinio pasirinkimo ar net pasirengti sau būsimus darbuotojus. Tokia veikianti švietimo ir darbo rinkos sinergija yra palanki aktualiausios Europos Sąjungos šalims socioekonominei problemai spręsti: ankstyvojo pasitraukimo iš švietimo sistemos skaičiui mažinti, sukeliančiam skaudžias ilgalaikes socialines ir ekonomines pasekmes asmens ir visos visuomenės gerovei. Straipsnyje pristatomas produktyviojo mokymosi konstruktas, tarptautinė patirtis ir jo diegimo Lietuvoje ypatumai. Vadovaujantis empirinio tyrimo rezultatais, galima teigti, kad produktyvusis mokymasis duoda teigiamų pokyčių įvairiais lygmenimis ir atveria naujų galimybių švietimo ir darbo rinkos partnerystei Lietuvoje. Produktyvusis mokymasis gali būti perkeliamas ir diegiamas kaip pasiteisinusi veiksminga pedagoginė sistema, orientuota į teigiamus socioekonominius pokyčius ne tik bendrajame ugdyme, bet ir profesiniame mokyme.
Type of document
type::text::journal::journal article::research article
Language
Lietuvių / Lithuanian (lt)
Coverage Spatial
Lietuva / Lithuania (LT)