Use this url to cite publication: https://hdl.handle.net/20.500.12259/95930
Options
The opinion of teachers and family members on artistic education of the disabled: ethnotherapeutic approach
Type of publication
Straipsnis recenzuojamoje Lietuvos tarptautinės konferencijos medžiagoje / Article in peer-reviewed Lithuanian international conference proceedings (P1e)
Title
The opinion of teachers and family members on artistic education of the disabled: ethnotherapeutic approach
Other Title
Mokytojų ir šeimos narių nuomonė apie meninį neįgaliųjų ugdymą: etnoterapinis požiūris
Is part of
Efektyvaus meninio ugdymo problemos [elektroninis išteklius] = The problems of efficient artistic education : 3-oji tarptautinė mokslinė konferencija, Vilnius, 2006 lapkričio 30 - gruodžio 1. Vilnius : Vilniaus pedagoginio universiteto leidykla, 2006
Date Issued
Date Issued |
---|
2006 |
Publisher
Vilnius : Vilniaus pedagoginio universiteto leidykla, 2006
Extent
p. 139-144
Field of Science
Abstract
psichologijos, o Turkijos mokytojai norėtų daugiau įgyti veiklos organizavimo įgūdžių. Italijos mokytojai nurodė, kad jiems trūksta įgūdžių, kaip dirbant su neįgaliaisiais efektyviau naudoti informacines technologijas. Pasirenkant meninio pobūdžio veiklas, visų šalių respondentai pirmenybę teikė muzikinei veiklai (dainavimas, klausymas). Tyrimo duomenys leidžia daryti išvadą, kad išryškėjus meninio neįgaliųjų ugdymo šeimoje ir mokykloje etninio pobūdžio skirtumams, yra tikslinga taikyti etnomuzikos, kaip artimiausios asmenybei aplinkos, terapiją.
Straipsnyje analizuojama neįgaliųjų meninio ugdymo problema siejasi su kultūrų skirtumais, šeimos tradicijomis ir psichologine situacija šeimoje. Tyrimas atliekamas trijose etniškai skirtingose šalyse Italijoje, Turkijoje ir Lietuvoje. Šios šalys skiriasi geografine padėtimi, religija, kultūra, tradicijomis. Ieškant neįgaliųjų meninio ugdymo skirtumų ir panašumų buvo atliekamos anketinės apklausos, kurių metu ištirta mokytojų, dirbančių su neįgaliaisais nuomonė apie neįgaliųjų ugdymo ypatumus ir neįgaliųjų šeimos narių nuomonės apie meno reikšmę. Tyrimo rezultatai išryškino nuomonių skirtumus, kuriuos galima sieti su etniškumu, tautos gyvenimo būdu, religiniais įsitikinimais. Lyginant menines veiklas turkų ir lietuvių šeimoje pastebėta, kad Turkijoje daugiau dėmesio skiriama šokiui, čia dažnai šokama ne tik švenčių metu, bet ir esant gerai nuotaikai. Etninis šokis Turkijoje yra reikšmingas ir tuo, kad jis apima ir teatrinius elementu, dažnai yra siužetinis, pasakojantis apie įvykius, herojų likimus. Lietuvių šeimose pastebimas didesnis dėmesys dainavimui. Etniškai tai sietina su tautos darbštumu, apie kurį byloja darbo dainų gausa, pasižyminti ritminga melodijos pulsacija. Mokytojų nuomonių tyrimas parodė, kad Lietuvos mokytojams dirbant su neįgaliaisiais trūksta žinių iš metodikos ir
Type of document
type::text::journal::journal article::research article
Language
Anglų / English (en)
Coverage Spatial
Lietuva / Lithuania (LT)
Date Reporting
2010