Please use this identifier to cite or link to this item:https://hdl.handle.net/20.500.12259/43517
Type of publication: Straipsnis recenzuojamoje Lietuvos konferencijos medžiagoje / Article in peer-reviewed Lithuanian conference proceedings (P1f)
Field of Science: Psichologija / Psychology (S006)
Author(s): Misiūnienė, Jurga;Jonynienė, Jolita
Title: Mokinių psichologinis atsparumas ir jo sąsajos su gebėjimu spręsti problemas
Other Title: Psychological resilience and its connection to problem solving ability in schoolchildren
Is part of: Žmogus XXI amžiuje : kas naujo? : 6-oji jaunųjų mokslininkų psichologų konferencija / sud. Ieva Salialionė, Antanas Kairys. Vilnius : Vilniaus universiteto leidykla, 2009
Extent: p. 90-98
Date: 2009
Keywords: Mokiniai;Psichologinis atsparumas;Problemų sprendimas;Schoolchildren;Psychological resilience;Problem solving ability
ISBN: 9789955334576
Abstract: Perėjimas iš pagrindinės mokyklos į gimnaziją, kaip į sudėtingesnę, didesnius reikalavimus keliančią mokymosi aplinką, tampa rizikos veiksniu, galinčiu turėti nepalankių pasekmių. Gebėjimas sėkmingai prisitaikyti nepalankiose sąlygose yra vadinamas psichologiniu atsparumu, todėl procesas, kurio metu mokiniai, keičiantys mokyklą, susitvarko su iškilusia rizika ir sėkmingai prisitaiko prie naujų sąlygų, gali būti vadinamas atspariu. Pranešime analizuojami psichologinio atsparumo ypatumai, lyginant pakeitusius mokyklą ir perėjusius mokytis į gimnaziją devintų klasių mokinius su likusiais mokytis vidurinėje mokykloje, bei ieškoma atsparumo sąsajų su vienu iš apsauginių veiksnių, didinančių sėkmingo pristitaikymo galimybę: gebėjimu spręsti problemas
Changing a secondary school for gymnasium that has more difficult learning setting with higer requirements at the same time is an important risk factor that can have a serious negative impact on schoolchildren. The personal ability to readjust in an adverse environment is usually called psychological resilience. The process could be possibly named as resilient whenever schoolchildren master the risk and readjust to the environment of new school effectively. The peculiarities of psychological resilience in the groups of schoolchildren as newcomers of gymnasium and schoolchildren of secondary school (9-graders in both samples) are analyzed. The connection between psychological resilience and problem solving ability as one of the protective factors for effective resilience is discussed either
Internet: https://hdl.handle.net/20.500.12259/43517
Affiliation(s): Vytauto Didžiojo universitetas
Appears in Collections:Universiteto mokslo publikacijos / University Research Publications

Files in This Item:
marc.xml8.26 kBXMLView/Open

MARC21 XML metadata

Show full item record
Export via OAI-PMH Interface in XML Formats
Export to Other Non-XML Formats

Page view(s)

144
checked on Mar 29, 2020

Download(s)

16
checked on Mar 29, 2020

Google ScholarTM

Check

Altmetric


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.