Options
Musical Education in China: Development and Challenges
Song, Chenyu |
Relevance of the research: the change of time changed China's politics, economy, culture, under the background of new era, the cause of China's education is also in constant development and progress, and the music education in the whole school education also play a crucial role in teaching, but our country music education in the development of the career at the same time, also met a lot of new challenges.
The problem of the research: with the development of times and the progress of the society, but also brought new development and opportunities for China's education cause, and the music education in the whole school education teaching plays an important role at the same time, also shows its unique artistic charm, but at the same time in the rapid development of China's music education is faced with unprecedented challenges, so the research object of this paper focus on music education "development" and "challenge" to think and discuss two arguments.
The research questions:
• What is the current situation of music education in China?
• What is the development trend of music education in China?
• What are the challenges facing music education in China?
The object of the research: the development and challenge of music education in China
The aim of the research: in the 21st century, China's music education will be faced with many problems. But because of now have music education mode is no longer to meet the needs of nowadays China's economic and cultural development of reform, so, for the 21st century China's music education is faced with challenges and problems, related personnel need to take corresponding measures to improve the music education, and to lay a good foundation for the practice of music course.
The objectives of the research:
• Development of music education in China
• Challenges facing music education in China
• How to solve the challenges faced by Chinese music education?
The methods of the research: Interviews and questionnaires
Findings of the research: in terms of the current development of music education in China, it is necessary to explore a way of music education reform in line with China's national conditions in order to catch up with the trend of The Times and develop faster based on the in-depth study of music education concepts and principles.
Tyrimo aktualumas:laiko pokyčių kaita Kinijos politika, ekonomika, kultūra, atsižvelgiant į naują erą, Kinijos švietimo priežastis taip pat nuolat tobulina ir pažanga, ir muzikos švietimo per visą mokyklinį ugdymą taip pat vaidina svarbų vaidmenį in-the-tait, bet mūsų šalies muzikos švietimo karjeros plėtra tuo pačiu metu, taip pat susiduria su daug naujų iššūkių. Tyrimo problema:vystantis laikams ir progresuojant visuomenei, Kinijos švietimo tikslai taip pat atnešė naujų pokyčių ir galimybių, o muzikos mokymas, esantis visos mokyklos lavinimo mokykloje, tuo pačiu metu vaidina svarbų vaidmenį, taip pat rodo jos unikalų meninį žavesį, tačiau tuo pat metu sparčiai besivystant Kinijos muzikos švietimui susiduria su precedento neturinčiais iššūkiais, todėl šio darbo tyrimo objektas yra muzikos švietimo „plėtra“ ir „iššūkis“ mąstyti ir aptarti du argumentus. Mokslinių tyrimų klausimai: • Kokia dabartinė švietimo srovė Kinijoje? • Kokia yra švietimo plėtros Tendencija Kinijoje? • Su kokiais iššūkiais susiduria švietimo muzika Kinijoje? Tyrimo objektas:muzikos švietimo plėtra ir iššūkis Kinijoje Tyrimo tikslas:XXI amžiuje Kinijos muzikos išsilavinimas susidurs su daugybe problemų, tačiau dėl to, kad dabar muzikos mokymo būdas nebetenkina šių dienų Kinijos ekonominės ir kultūrinės reformos plėtros poreikių, todėl XXI amžiuje Kinijos muzikos švietimas yra susidūręs su iššūkiais ir problemomis, susijęs personalas turi imtis atitinkamų priemonių muzikos mokymui tobulinti ir padėti gerą pagrindą muzikos kursų praktikai. Mokslinių tyrimų tikslai: • Muzikos švietimo plėtra Kinijoje • Iššūkiai susiduria su muzikos švietimo Kinijoje • Kaip išspręsti iššūkius sly kinijos muzikos švietimo? Tyrimo metodai: Interviu ir pappes Tyrimo išvados:atsižvelgiant į dabartinę muzikos švietimo plėtrą Kinijoje, būtina ištirti muzikos švietimo reformos būdą, atitinkantį Kinijos nacionalines sąlygas, kad būtų galima pasivyti „The Times“ tendenciją ir greičiau vystytis remiantis nuodugnia studija. muzikos ugdymo sampratos ir principai.