Use this url to cite ETD: https://hdl.handle.net/20.500.12259/102555
Options
Viešojo sektoriaus institucijų įvaizdis: Valstybinės mokesčių inspekcijos atvejis
Field of Science
Komunikacija ir informacija / Communication and information (S008)
Type of publication
type::text::thesis::master thesis
Title
Viešojo sektoriaus institucijų įvaizdis: Valstybinės mokesčių inspekcijos atvejis
Other Title
Image of public sector institutions: the case of the State tax inspectorate
Author
Advisor
Extent
62 p.
Date Issued
2020-01-09
Abstract
Šiame baigiamajame magistro darbe gilinamasi į viešojo sektoriaus institucijų įvaizdžio formavimo problematiką, aiškinantis, ar pasirinktos atvejo studijos objekto – Valstybinės mokesčių inspekcijos – komunikuojamas įvaizdis atitinka institucijos identiteto pagrindą, kurio kryptingumą ir turinį nulemia organizacijos misija, vizija, vertybių sistema. Darbo problematika nukreipia į esminį klausimą – kaip konstruoti viešojo sektoriaus institucijų įvaizdį, išlaikant atitikimą tarp siektino įvaizdžio ir organizacijos identiteto. Tyrimo objektas – viešojo sektoriaus institucijų įvaizdžio formavimas. Darbo tikslas – išanalizavus viešojo sektoriaus institucijų įvaizdžio formavimo ir palaikymo priemones, nustatyti ar yra išlaikomas atitikimas tarp komunikuojamo VMI identiteto ir siektino įvaizdžio. Remiantis moksline literatūra ir įvairiais moksliniais tyrimais, darbe tiriama, kaip konstruojamas viešojo sektoriaus institucijų įvaizdis medijų ekologijos kontekste, kokios yra sąsajos bei skirtumai tarp organizacijos įvaizdžio, identiteto bei reputacijos, aiškinamasi, kokias normatyvines viešosios erdvės sąlygas būtina užtikrinti kokybiškai viešųjų ryšių galimybei. Analizuojamas stereotipizacijos poveikis, viešojo sektoriaus organizacijos siektino įvaizdžio komunikacijai bei atsižvelgiama į organizacijos vidinės kultūros svarbą siektinam įvaizdžiui palaikyti. Pateikiamas orientacinis modelis, aiškinantis, kaip efektyviai sukurti siektiną organizacijos tapatybę ir įvaizdį. Pasitelkiant kokybinę metodologinę prieigą, atliekamas atvejo strategijos tyrimas, dokumentų analizės instrumento pagalba analizuojant pagrindinius Valstybinės mokesčių inspekcijos veiklą reglamentuojančius dokumentus, siekiama išsiaiškinti juose atsiskleidžiančius institucijos įvaizdžio kūrimo elementus ir organizacijos identiteto atitikimą. Siekiant įvertinti, ar VMI veiklos dokumentuose numatoma įvaizdžio formavimo perspektyva atitinka išorės vertinimo spektrą, kaip papildoma tyrimo alternatyva pasitelkiamas laisvųjų asociacijų metodo tyrimas. Atlikus empirinį tyrimą bei gautus rezultatus susiejus su mokslinėje literatūroje išskirtais požiūriais, gautos esminės išvados, jog tarp VMI konstruojamo identiteto ir institucijos siektino įvaizdžio matomas atotrūkis, o plėtojama VMI įvaizdžio perspektyva globalų matymą atitinka tik iš dalies. Institucijos veiklos strategijose VMI įvaizdžio formavimas yra gana fragmentiškas ir nenuoseklus bei nėra išsamiai plėtojamas, o pateiktos priemonės veikiau yra nukreiptos į sklandesnį ir kokybiškesnį VMI atliekamų funkcijų vykdymą. Pasitelktas laisvųjų asociacijų metodas parodė, kad VMI įvaizdžio vertinimo lauke egzistuoja stereotipinio matymo ir išankstinio neigiamo nusistatymo institucijos atžvilgiu perspektyva, trukdanti institucijai pasiekti trokštamą įvaizdį. Darbo pabaigoje pateikiamos rekomendacijos ir pasiūlymai efektyvesniam viešojo sektoriaus organizacijų įvaizdžio formavimui.
This final master's thesis explores the problems of the public sector institutions image formation, explaining whether the communicated image of the selected case study object - the State Tax Inspectorate - corresponds to the basis of the institution's identity, which are determined by the mission, vision and values system of the organization. The problem of the work focuses on the fundamental question - how to construct the image of the public sector institutions ant to maintain the matching between the desired image and the identity of the organization. The object of the research - image formation of the public sector institutions. The aim of the final thesis is to analyze what the image of the public sector institutions is formed and to determine if there is a matching between the communicated STI identity and the desired image. Based on scientific literature and various scientific researches, the thesis investigates how the image of public sector institutions in the context of media ecology is constructed, what are the links and differences between the image, identity and reputation of the organization and what normative conditions of the public spaces are necessary to ensure for the quality opportunity of public relations. There is also analyses the impact of stereotyping on the image of public sector organization and it also recognizes the importance of the organization’s internal culture in maintaining the image it pursues. Here is a reference model explaining how to effectively create the organization’s identity and image. Using qualitative methodological approach, there is conducted a case strategy study, with the help of a document analysis instrument analyzing the main documents regulating the activities of the State Tax Inspectorate, the aim is to find out the elements of the institution's image development and organizational identity. In order to evaluate whether the perspective of image formation provided by the STI activity documents corresponds to the range of external evaluation, the study of the Word Association Test method is used as an additional research alternative. The empirical research and the results were related to the approaches taken in the scientific literature, and it was concluded that there is a gap between the identity and the image of the institution constructed by STI, and the developed perspective of STI is only partially consistent with the global view. The institution's activity strategies are rather fragmented and inconsistent in the development of the image of the STI, and the measures presented are rather aimed at a smoother and better performance of the functions performed by the STI. The used Word Association Test method showed that the STI image evaluation field has a perspective of stereotypical vision and prejudice towards the institution, which prevents the institution from achieving the desired image. The paper concludes with recommendations and suggestions for a more effective image formation of public sector organizations.
Language
Lietuvių / Lithuanian (lt)
Defended
Taip / Yes
Access Rights
Prieigos embargo / Embargoed Access
File(s)indre_lenkaityte_md.pdf (812.69 KB) Embargo Accessuntil 2025-01-09