Evaluation and drives of international student mobility across European Union countries
Author | Affiliation | |
---|---|---|
Biveinytė, Simona | ||
Date | Volume | Issue | Start Page | End Page |
---|---|---|---|---|
2018 | 49 | 2 | 79 | 92 |
ukštojo mokslo internacionalizavimas yra atsakas globalizacijos procesui, kuris per pastaruosius dešimtmečius tapo bene privalomas. Todėl tarptautinis studentų mobilumas Europos lygio aukštojo mokslo politikos diskurse yra pageidautina plėtra bei būtina sąlyga švietimo sistemoms bei atskiroms aukštojo mokslo institucijoms dalyvauti konkurencinėje kovoje. Suaktyvėjusi konkurencija pasireiškia pastangomis pritraukti tarptautinius studentus bei tyrėjus, studijų eksportu į kitas šalis, mokslo produktų komercija bei aukštųjų mokslo institucijų reitingavimu. Tačiau ekonominės ir politinės turbulencijos sąlygomis Europos Sąjungoje numatomas naujų tarptautinių studentų mobilumo krypčių formavimasis ir bendras tarptautinio išsilavinimo poreikio augimas. Šios prognozės drąsina iki šiol „netradicinėmis“ vadintas šalis ieškoti atsakymo į klausimą, kokie veiksniai lemią tarptautinių studentų studijų pasirinkimą užsienio šalyje, siekiant pritraukti tarptautinius talentus. Lietuvos dalyvavimas Bolonijos procese atspindi iniciatyvą remti ir skatinti studentų tarptautinį mobilumą, kuris pastebimas nacionaliniuose dokumentuose, aukštojo mokslo institucijų strategijose. Siekis padvigubinti tarptautinių studentų skaičių ir paversti Lietuvos aukštąsias mokyklas tarptautinių mokslinių tyrimų centru, kuris aptinkamas valstybinių universitetų tinklo optimizavimo plano patvirtinime, kelia iššūkių formuojant tarptautinių studentų pritraukimo strategiją ir bendrą aukštojo mokslo tarptautinę politiką šalyje konkurencinėje kovoje su kitomis Europos Sąjungos šalimis. Nors per pastarąjį dešimtmetį Lietuvoje studentų mobilumo rodikliai gerėjo, vis dar jaučiamas nepakankamas atvykstančių tarptautinių studentų srautas. [...].
With rising demand for international education in Europe, today more higher education systems have become active in attracting international students. Hence, players in the global higher education market are highlighting their advantages in the higher education marketplace to become more competitive. As Lithuania has an ambitious desire to double the number of international students by 2025, this exploratory study analyses the important factors that will help to better target international students and put emphasis on the challenges to be refined in national education policies.