Mokomojo dalyko edukologija

Magistro studijos
Ugdymo mokslai
Mokomojo dalyko edukologija

Programos pristatymas

Mokomojo dalyko edukologijos magistro studijų programoje įgysi gebėjimus analizuoti ir sisteminti naujausias ugdymo, tame tarpe ir didaktikos mokslų ir profesinės srities žinias, jų sąveikos pagrindu profesionaliai ir kūrybiškai projektuoti, realizuoti ir tobulinti inovatyvų ugdymo turinį pasirinktoje specializacijoje, inicijuoti ugdymo veiklos pokyčius vadovaujantis kitų ir paties savarankiškai atliktais kompleksiniais švietimo ir/ar ugdymo problemos tyrimais, strategiškai mąstyti ir atsakingai veikti daugialypėse ugdymo aplinkose lokaliame ir globaliame kontekstuose. Programa grindžiama ugdymo filosofijos, neuropsichologijos, didaktikos mokslų fundamentinėmis žiniomis ir naujausiais mokslo pasiekimais. Nuo pirmojo semestro studentai renkasi vieną iš trijų specializacijų.

  • Profesinio mokymo specializacija skirta profesinių mokyklų mokytojams ir kitiems pedagogams, siekiantiems aukštesnės profesinės kvalifikacijos. Šios specializacijos magistrantai gilinasi į profesinio mokymo didaktikos ir metodologijos ypatumus, profesinės veiklos inovacijų taikymo ugdymo procese specifiką.
  • Daugiakalbio ugdymo specializacija skirta įvairių tipų mokyklų užsienio kalbų mokytojams ir kitiems pedagogams, siekiantiems aukštesnės profesinės kvalifikacijos. Specializacijos magistrantai plėtoja pasirinktos užsienio kalbos komunikacinę kompetenciją, gilinasi į kalbinės įvairovės puoselėjimo, kalbos variantiškumo aspektus, mokosi parengti kultūriškai aktualų pliuralistinį užsienio kalbos ugdymo turinį.
  • STEM ugdymo specializacija skirta matematikos, informatikos, biologijos, chemijos, fizikos, technologijų mokytojams ir kitiems pedagogams, siekiantiems aukštesnės profesinės kvalifikacijos. Programos absolventai turės pagrindines STEM ugdymo, jo vertinimo, tyrimų ir STEM komunikacijos kompetencijas, galės konsultuoti STEM mokymo klausimais dalykų mokytojus, kurti ir įgyvendinti STEM projektus, organizuoti STEM renginius ir tinklaveiką.

Pabaigus studijas suteikiamas ugdymo mokslų magistro laipsnis. Baigusiems studijų programą pedagogo profesinė kvalifikacija nėra suteikiama.

Raktiniai žodžiai

#ugdymoturiniokūrimas #šiuolaikinėsdidaktikossistemos #ugdymostrategijosirtechnologijos #tarpdiscipliniškumas #daugiakalbisugdymas #STEMugdymas

main studijos image

„Po studijų atsivėrė daugiau profesinės veiklos galimybių“ Dirbdama su paaugliais jutau, kad vien būti savo srities puikiu specialistu ir turėti minimalias pedagogines žinias nepakanka. Juolab, kad švietimo sistema nuolat kinta. Ši programa man suteikė gilesnį supratimą apie ugdymo teorijas, mokymo strategijas, vertinimo metodus ir tyrimų metodikas. Patobulintas žinias tiesiogiai pritaikiau savo darbe profesinio mokymo srityje. Be to, po magistrantūros studijų atsivėrė durys į aukštesnio lygio pareigas, padidėjo profesinės veiklos galimybės.

Gita Ingrida Stupelienė, Klaipėdos Ernesto Galvanausko profesinio mokymo centro Kretingos filialo vyr. profesijos mokytoja

main studijos image

Mes rengiame auštos kvalifikacijos ugdymo turinio (curriculum) kūrėjus, kuriems ne tas pats, kokiame vertybiniame kontekste mokosi jų mokiniai.

Prof. (HP) dr. Sigitas Daukilas, ilgametis programos dėstytojas

main studijos image

„Jei nori tobulintis pedagogikos srityje, tai studijos tokios, kokių reikia“ Aš atradau dalykus, sudėliotus DNR spirale. Pavyzdžiui, jei kalbame apie moderniąją didaktiką, tai šalia yra edukacinių technologijų inovacijos ir švietimo organizacijos skaitmeninis aplankas, kurie tarpusavyje siejasi. Einama nuo žemesnio, paprastesnio prie aukštesnio, sudėtingesnio. Ir visą tai perleidi per save, per savo patirtį. Kadangi esu matematikė, tai man ta dalykų struktūra labai imponuoja ... Be to, visą laiką jauti dėstytojų paramą ir užsidegimą.

Žydrūnė Bastienė, direktoriaus pavaduotoja ugdymui, Kauno r. Garliavos Jonučių progimnazija

Partneriai

main studijos image main studijos image

Socialinių partnerių - Karaliaus Mindaugo profesinio mokymo centro, Maironio universitetinės gimnazijos – dėka įvairios ugdymo aktualijos greičiau pasiekia studijų programos studentus. Socialiniai partneriai sudaro sąlygas jų institucijose atlikti mokslinius tyrimus ar išbandyti ugdymo naujoves. Jie taip pat dalyvauja vertinant magistrantų įgytas kompetencijas, kitais būdais prisideda prie studijų programos kokybės užtikrinimo

Studijų programos planas

Pavadinimas Dėstytoja / dėstytojas Kreditai
Modernioji didaktika ir edukacinės technologijos [MDE5001] Nijolė Čiučiulkienė 6
Ugdymo neuropsichologija [MDE5003] Aušra Daugirdienė 6
Ugdymo filosofija ir teorija [MDE5002] Sigitas Daukilas 6
Iš viso:
18
Pavadinimas Dėstytoja / dėstytojas Kreditai
Lyderystė įtraukiajam ugdymui [MDE6001] Gedas Malinauskas 6
STEM ugdymo specializacija
Pavadinimas Dėstytoja / dėstytojas Kreditai
Dizaino mąstysena [MDE5021] 6
STEM ugdymas ir jo ypatumai [MDE5009] 6
Profesinio mokymo specializacija
Pavadinimas Dėstytoja / dėstytojas Kreditai
Profesinio ugdymo metodologija [MDE5010] Sigitas Daukilas 6
Profesinės veiklos inovacijos [MDE5011] Vidmantas Tūtlys 6
Daugiakalbio ugdymo specializacija
Pavadinimas Dėstytoja / dėstytojas Kreditai
Pasirenkami dalykai 1
Užsienio kalbos vertinimo strategijos integruotame ugdyme [MDE5016] 6
Iš viso:
18
Pavadinimas Dėstytoja / dėstytojas Kreditai
Edukologinių tyrimų metodologija [MDE5004] Rita Mičiulienė 6
STEM ugdymo specializacija
Pavadinimas Dėstytoja / dėstytojas Kreditai
STEM programų ir kontekstų kūrimas [MDE5022] 6
STEM vertinimo strategijos [MDE6011] 6
Profesinio mokymo specializacija
Pavadinimas Dėstytoja / dėstytojas Kreditai
Mokymosi pasiekimų vertinimas skaitmeninėje aplinkoje [MDE6003] Airina Volungevičienė 6
Profesijos mokymo metodika [MDE6004] Sigitas Daukilas 6
Daugiakalbio ugdymo specializacija
Pavadinimas Dėstytoja / dėstytojas Kreditai
Pasirenkami dalykai 1
Europos ir nacionalinė kalbų mokymo/si politika [MDE5008] 6
Daugiakalbė visuomenė ir pliuralingvistinis mąstymas [MDE6007] 6
Iš viso:
18
Pavadinimas Dėstytoja / dėstytojas Kreditai
Mokslinis tiriamasis darbas 1 [MDE5006] Rita Mičiulienė 6
STEM ugdymo specializacija
Pavadinimas Dėstytoja / dėstytojas Kreditai
STEM komunikacija ir renginių organizavimas [MDE6012] 6
Pasirenkami dalykai 1
STEM technologijos [MDE5023] 6
Universalus dizainas ir technologijos [MDE5024] 6
Profesinio mokymo specializacija
Pavadinimas Dėstytoja / dėstytojas Kreditai
Mentorystė profesiniame mokyme [MDE5007] Nijolė Čiučiulkienė 6
Pasirenkami dalykai 1
Pedagoginė komunikacija ir retorika [MDE5012] Nijolė Čiučiulkienė 6
Švietimo organizacijos projektų skaitmeninis aplankas [MDE5013] 6
Švietimo institucijos valdymas ir politika [MDE5014] 6
Daugiakalbio ugdymo specializacija
Pavadinimas Dėstytoja / dėstytojas Kreditai
Projektų metodas daugiakalbiame ugdyme [MDE6008] 6
Pasirenkami dalykai 1
Šiuolaikinė anglų kalba [MDE5017] 6
Šiuolaikinė vokiečių kalba [MDE5018] 6
Šiuolaikinė prancūzų kalba [MDE5019] 6
Iš viso:
18
Pavadinimas Dėstytoja / dėstytojas Kreditai
Mokslinis tiriamasis darbas 2 [MDE6002] Rita Mičiulienė 6
Statistiniai metodai edukologiniuose tyrimuose [MDE5005] Aušra Rutkienė 6
STEM ugdymo specializacija
Pavadinimas Dėstytoja / dėstytojas Kreditai
Pasirenkami dalykai 1
Formalus ir neformalus STEM ugdymas ir jų aplinkos [MDE6013] Palmira Pečiuliauskienė 6
Inovatyvių STEM ugdymo elementų derinimas [MDE6014] Lina Ragelienė 6
Profesinio mokymo specializacija
Pavadinimas Dėstytoja / dėstytojas Kreditai
Pasirenkami dalykai 1
Socialinė psichologija [MDE6005] Visvaldas Legkauskas 6
Vadovavimo švietimo organizacijai psichologija [MDE6006] Kristina Kovalčikienė 6
Daugiakalbio ugdymo specializacija
Pavadinimas Dėstytoja / dėstytojas Kreditai
Pasirenkami dalykai 1
Anglų kalbos (užsienio kalbos) raida ir variantiškumas [MDE6009] Eglė Petronienė 6
Daugiakultūrė komunikacija pliuralistinėje visuomenėje [MDE6010] Vaida Misevičiūtė 6
Iš viso:
18
Pavadinimas Dėstytoja / dėstytojas Kreditai
Magistro baigiamasis darbas [BENMPRE01] Rita Mičiulienė 30
Iš viso:
30