Mokomojo dalyko edukologija
Programos pristatymas
Mokomojo dalyko edukologijos magistro studijų programoje
įgysi gebėjimus analizuoti ir sisteminti naujausias ugdymo, tame tarpe ir
didaktikos mokslų ir profesinės srities žinias, jų sąveikos pagrindu
profesionaliai ir kūrybiškai projektuoti, realizuoti ir tobulinti inovatyvų
ugdymo turinį pasirinktoje specializacijoje, inicijuoti ugdymo veiklos pokyčius
vadovaujantis kitų ir paties savarankiškai atliktais kompleksiniais švietimo
ir/ar ugdymo problemos tyrimais, strategiškai mąstyti ir atsakingai veikti
daugialypėse ugdymo aplinkose lokaliame ir globaliame kontekstuose. Programa
grindžiama ugdymo filosofijos, neuropsichologijos, didaktikos mokslų
fundamentinėmis žiniomis ir naujausiais mokslo pasiekimais. Nuo pirmojo semestro
studentai renkasi vieną iš trijų specializacijų.
- Profesinio mokymo specializacija skirta profesinių mokyklų
mokytojams ir kitiems pedagogams, siekiantiems aukštesnės profesinės
kvalifikacijos. Šios specializacijos magistrantai gilinasi į profesinio mokymo
didaktikos ir metodologijos ypatumus, profesinės veiklos inovacijų taikymo
ugdymo procese specifiką.
- Daugiakalbio ugdymo specializacija skirta įvairių tipų
mokyklų užsienio kalbų mokytojams ir kitiems pedagogams, siekiantiems
aukštesnės profesinės kvalifikacijos. Specializacijos magistrantai plėtoja
pasirinktos užsienio kalbos komunikacinę kompetenciją, gilinasi į kalbinės
įvairovės puoselėjimo, kalbos variantiškumo aspektus, mokosi parengti
kultūriškai aktualų pliuralistinį užsienio kalbos ugdymo turinį.
- STEM ugdymo specializacija skirta matematikos, informatikos,
biologijos, chemijos, fizikos, technologijų mokytojams ir kitiems pedagogams,
siekiantiems aukštesnės profesinės kvalifikacijos. Programos absolventai turės
pagrindines STEM ugdymo, jo vertinimo, tyrimų ir STEM komunikacijos
kompetencijas, galės konsultuoti STEM mokymo klausimais dalykų mokytojus, kurti
ir įgyvendinti STEM projektus, organizuoti STEM renginius ir tinklaveiką.
Pabaigus studijas suteikiamas ugdymo mokslų magistro
laipsnis. Baigusiems studijų programą pedagogo profesinė kvalifikacija nėra
suteikiama.
Raktiniai žodžiai
#ugdymoturiniokūrimas #šiuolaikinėsdidaktikossistemos #ugdymostrategijosirtechnologijos #tarpdiscipliniškumas #daugiakalbisugdymas #STEMugdymas
„Po studijų atsivėrė daugiau profesinės veiklos galimybių“ Dirbdama su paaugliais jutau, kad vien būti savo srities puikiu specialistu ir turėti minimalias pedagogines žinias nepakanka. Juolab, kad švietimo sistema nuolat kinta. Ši programa man suteikė gilesnį supratimą apie ugdymo teorijas, mokymo strategijas, vertinimo metodus ir tyrimų metodikas. Patobulintas žinias tiesiogiai pritaikiau savo darbe profesinio mokymo srityje. Be to, po magistrantūros studijų atsivėrė durys į aukštesnio lygio pareigas, padidėjo profesinės veiklos galimybės.
Gita Ingrida Stupelienė, Klaipėdos Ernesto Galvanausko profesinio mokymo centro Kretingos filialo vyr. profesijos mokytoja
Mes rengiame auštos kvalifikacijos ugdymo turinio (curriculum) kūrėjus, kuriems ne tas pats, kokiame vertybiniame kontekste mokosi jų mokiniai.
Prof. (HP) dr. Sigitas Daukilas, ilgametis programos dėstytojas
„Jei nori tobulintis pedagogikos srityje, tai studijos tokios, kokių reikia“ Aš atradau dalykus, sudėliotus DNR spirale. Pavyzdžiui, jei kalbame apie moderniąją didaktiką, tai šalia yra edukacinių technologijų inovacijos ir švietimo organizacijos skaitmeninis aplankas, kurie tarpusavyje siejasi. Einama nuo žemesnio, paprastesnio prie aukštesnio, sudėtingesnio. Ir visą tai perleidi per save, per savo patirtį. Kadangi esu matematikė, tai man ta dalykų struktūra labai imponuoja ... Be to, visą laiką jauti dėstytojų paramą ir užsidegimą.
Žydrūnė Bastienė, direktoriaus pavaduotoja ugdymui, Kauno r. Garliavos Jonučių progimnazija
Partneriai
Socialinių partnerių - Karaliaus Mindaugo profesinio mokymo centro, Maironio universitetinės gimnazijos – dėka įvairios ugdymo aktualijos greičiau pasiekia studijų programos studentus. Socialiniai partneriai sudaro sąlygas jų institucijose atlikti mokslinius tyrimus ar išbandyti ugdymo naujoves. Jie taip pat dalyvauja vertinant magistrantų įgytas kompetencijas, kitais būdais prisideda prie studijų programos kokybės užtikrinimo
Studijų programos planas
Pavadinimas | Dėstytoja / dėstytojas | Kreditai |
Modernioji didaktika ir edukacinės technologijos [MDE5001] | Nijolė Čiučiulkienė | 6 |
Ugdymo neuropsichologija [MDE5003] | Aušra Daugirdienė | 6 |
Ugdymo filosofija ir teorija [MDE5002] | Sigitas Daukilas | 6 |
Pavadinimas | Dėstytoja / dėstytojas | Kreditai |
Lyderystė įtraukiajam ugdymui [MDE6001] | Gedas Malinauskas | 6 |
Pavadinimas | Dėstytoja / dėstytojas | Kreditai |
Dizaino mąstysena [MDE5021] | 6 | |
STEM ugdymas ir jo ypatumai [MDE5009] | 6 |
Pavadinimas | Dėstytoja / dėstytojas | Kreditai |
Profesinio ugdymo metodologija [MDE5010] | Sigitas Daukilas | 6 |
Profesinės veiklos inovacijos [MDE5011] | Vidmantas Tūtlys | 6 |
Pavadinimas | Dėstytoja / dėstytojas | Kreditai |
Pasirenkami dalykai 1 | ||
Užsienio kalbos vertinimo strategijos integruotame ugdyme [MDE5016] | 6 |
Pavadinimas | Dėstytoja / dėstytojas | Kreditai |
Edukologinių tyrimų metodologija [MDE5004] | Rita Mičiulienė | 6 |
Pavadinimas | Dėstytoja / dėstytojas | Kreditai |
STEM programų ir kontekstų kūrimas [MDE5022] | 6 | |
STEM vertinimo strategijos [MDE6011] | 6 |
Pavadinimas | Dėstytoja / dėstytojas | Kreditai |
Mokymosi pasiekimų vertinimas skaitmeninėje aplinkoje [MDE6003] | Airina Volungevičienė | 6 |
Profesijos mokymo metodika [MDE6004] | Sigitas Daukilas | 6 |
Pavadinimas | Dėstytoja / dėstytojas | Kreditai |
Pasirenkami dalykai 1 | ||
Europos ir nacionalinė kalbų mokymo/si politika [MDE5008] | 6 | |
Daugiakalbė visuomenė ir pliuralingvistinis mąstymas [MDE6007] | 6 |
Pavadinimas | Dėstytoja / dėstytojas | Kreditai |
Mokslinis tiriamasis darbas 1 [MDE5006] | Rita Mičiulienė | 6 |
Pavadinimas | Dėstytoja / dėstytojas | Kreditai |
STEM komunikacija ir renginių organizavimas [MDE6012] | 6 |
Pasirenkami dalykai 1 | ||
STEM technologijos [MDE5023] | 6 | |
Universalus dizainas ir technologijos [MDE5024] | 6 |
Pavadinimas | Dėstytoja / dėstytojas | Kreditai |
Mentorystė profesiniame mokyme [MDE5007] | Nijolė Čiučiulkienė | 6 |
Pasirenkami dalykai 1 | ||
Pedagoginė komunikacija ir retorika [MDE5012] | Nijolė Čiučiulkienė | 6 |
Švietimo organizacijos projektų skaitmeninis aplankas [MDE5013] | 6 | |
Švietimo institucijos valdymas ir politika [MDE5014] | 6 |
Pavadinimas | Dėstytoja / dėstytojas | Kreditai |
Projektų metodas daugiakalbiame ugdyme [MDE6008] | 6 |
Pasirenkami dalykai 1 | ||
Šiuolaikinė anglų kalba [MDE5017] | 6 | |
Šiuolaikinė vokiečių kalba [MDE5018] | 6 | |
Šiuolaikinė prancūzų kalba [MDE5019] | 6 |
Pavadinimas | Dėstytoja / dėstytojas | Kreditai |
Mokslinis tiriamasis darbas 2 [MDE6002] | Rita Mičiulienė | 6 |
Statistiniai metodai edukologiniuose tyrimuose [MDE5005] | Aušra Rutkienė | 6 |
Pavadinimas | Dėstytoja / dėstytojas | Kreditai |
Pasirenkami dalykai 1 | ||
Formalus ir neformalus STEM ugdymas ir jų aplinkos [MDE6013] | Palmira Pečiuliauskienė | 6 |
Inovatyvių STEM ugdymo elementų derinimas [MDE6014] | Lina Ragelienė | 6 |
Pavadinimas | Dėstytoja / dėstytojas | Kreditai |
Pasirenkami dalykai 1 | ||
Socialinė psichologija [MDE6005] | Visvaldas Legkauskas | 6 |
Vadovavimo švietimo organizacijai psichologija [MDE6006] | Kristina Kovalčikienė | 6 |
Pavadinimas | Dėstytoja / dėstytojas | Kreditai |
Pasirenkami dalykai 1 | ||
Anglų kalbos (užsienio kalbos) raida ir variantiškumas [MDE6009] | Eglė Petronienė | 6 |
Daugiakultūrė komunikacija pliuralistinėje visuomenėje [MDE6010] | Vaida Misevičiūtė | 6 |
Pavadinimas | Dėstytoja / dėstytojas | Kreditai |
Magistro baigiamasis darbas [BENMPRE01] | Rita Mičiulienė | 30 |