Iki trijų akademinių valandų trukmės užsiėmimuose VDU dėstytojai dalinsis savo žiniomis bei patirtimi. Šie seminarai – tai puiki galimybė įgyti žinių, užmegzti ryšius, kurie pravers tiek profesinėje, tiek ir asmeninėje veikloje.
VDU mokyklų atstovams siūlo daugiau kaip 35 seminarus skirtingomis temomis, iš kurių kiekvienas galės atrasti sau aktualų ir tinkamą. Registruojantis rekomenduojama rinktis savo srities arba bendrojo ugdymo seminarą. Svarbu atkreipti dėmesį, kad vienu laiku vyks keli skirtingų sričių seminarai. Mokyklų atstovai visos dienos metu gali dalyvauti trijuose seminaruose pasirenkant po vieną atskirai iš vykstančių nuo 9 val., nuo 12 val. ir nuo 15 val.
Kiekvienam dalyviui bus išduodami pažymėjimai. Seminarai yra nemokami.
Registracija yra būtina. Visuose seminaruose vietų skaičius yra ribotas.
Apie prisijungimą prie virtualių seminarų mokytojai bus informuojami likus 3-4 dienoms iki renginio registracijos anketoje nurodytu elektroniniu paštu.
VIETŲ NEBĖRA. ChatGPT taikymas švietime: nuo teorijos iki praktikos
Lektorius: Augustinas Balaišis
Laikas: nuo 9 val.
Trukmė: 3 ak. val.
Norintys praturtinti pedagoginę veiklą dirbtinio intelekto įrankiais, kviečiami sužinoti, kaip taikyti ChatGPT švietime. Mokymų metu įgysite žinių ir įgūdžių, kaip naudoti šią technologiją nuo teorijos iki praktikos, rengiant metodinę medžiagą, pristatymus, vertinant atsiskaitymus.
- ChatGPT technologija
- GKM integravimas į švietimo procesus
- Kūrybinės ir inovatyvios užduotys
- Asmeninis ir profesinis tobulėjimas
VIETŲ NEBĖRA. Globalaus ir nacionalinio saugumo suvokimo ugdymas
Lektorius: Dr. Mindaugas Norkevičius
Laikas: nuo 9 val.
Trukmė: 3 ak. val.
Seminaru siekiama supažindinti su saugumo sričių kontekstais, įvertinant ekologines, geopolitines, ekonomines, socialines ir technologines grėsmes. Aptariant šiuolaikinę globalaus ir nacionalinio saugumo situaciją, seminaro metu įvertinama kaip šios temos turėtų integraliai atsispindėti ugdymo turinyje mokant įvairių mokomųjų dalykų.
VIETŲ NEBĖRA. IKT ir DI įrankiai interaktyviam užsienio kalbų pamokų turiniui kurti
Lektorė: Vigilija Žiūraitė
Laikas: nuo 9 val.
Trukmė: 3 ak. val.
Seminaras skirtas visiems užsienio kalbų mokytojams, norintiems išmokti naudotis IKT (informacinės komunikacinės technologijų) ir DI (dirbtinio intelekto) įrankiais, skirtais kurti interaktyvų pamokų turinį, kuris gali būti pritaikytas naudoti išmaniosiose lentose, planšetėse ir pan. Seminaro dalyviai bus supažindinti su IKT ir DI įgalinimo galimybėmis. Taip pat bus suteikta galimybė praktiškai išbandyti skirtingas IKT ir DI platformas bei sukurti užduotis savo pamokoms.
Įkvėpimas mokyti(s) matematiką: man ir mano mokiniui
Lektorė: Dokt. Monika Grigaliūnienė
Laikas: nuo 9 val.
Trukmė: 3 ak. val.
Seminaro metu aptarsime, koks svarbus mokiniui yra matematikos mokytojas, kuris formuoja mokinio požiūrį į matematiką. Nagrinėsime mus ir mūsų mokinius veikiančius motyvatorius ir jų įtaką mokymo(si) procesui. analizuosime prasmingų diskusijų apie matematikos mokymąsi aspektus.
VIETŲ NEBĖRA. Inovatyvios ir beatliekės maisto gamybos technologijos
Lektorė: Prof. dr. Živilė Tarasevičienė
Laikas: nuo 9 val.
Trukmė: 2 ak. val.
Kintantys vartotojų lūkesčiai ir augantis susidomėjimas sveikais ir saugiais maisto produktais kelia iššūkius verslui bei ateityje lems esminius maisto rinkos pokyčius. Siekiant išsaugoti kiek galima daugiau sveikatai naudingų medžiagų perdirbamuose vaisiuose, uogose ir daržovėse vis dažniau taikomi inovatyvūs perdirbimo būdai. Pirminės maisto gamybos ir perdirbimo metu susidaro daug atliekų kurios tiesiog yra išmetamos. Diegiant žiedinės ekonomikos principus, tausojant aplinką, mažinant poveikį klimatui ir kuriant tvarias maisto gamybos sistemas kai kurios atliekos gali būti ne tik naudojamos pašarui ar kurui, tačiau taip pat ir naujų maisto produktų ar jų didesnės pridėtinės vertės sudėtinių dalių gamybai.
VIETŲ NEBĖRA. Kodėl ir kaip retorika turi būti mokoma mokykloje?
Lektorė: VDU Lituanistikos ir tarptautinių programų centro vadovė Vilma Leonavičienė
Laikas: nuo 9 val.
Trukmė: 3 ak. val.
Mokykloje mokiniai turėtų įgyti pagrindinių žinių apie retoriką kaip gražios raiškos ir kalbų sakymo meną, taisykles, svarbiausias stilistines ir kalbines priemones. Seminaro metu kalbėsiu apie tai, kaip panaudoti literatūrinius ir publicistinius tekstus mokant retorikos, taip pat kaip sukurti savarankišką argumentuotą pasisakymą pagal pagrindinius logikos ir retorikos principus ir kaip viešai pristatyti tekstą, kuris yra parengtas naudojant tinkamas kalbines priemones.
VIETŲ NEBĖRA. Mediacija konflikto atveju: kada išdrįsime prašyti pagalbos nešališko asmens?
Lektorė: Dr. Jurgita Spaičienė
Laikas: nuo 9 val.
Trukmė: 3 ak. val.
Konfliktų ypatumai ugdymo įstaigose. Mediacijos samprata ir skirtumai nuo kitų ginčo sprendimų būdų: derybų bei ginčų komisijų ir teismo. Lūkesčiai mediacijai ir mediatoriui. Mediatoriaus pasirinkimo kriterijai bei galimybės.
Naujosios literatūros programos: Vaižgantas ar Šatrijos Ragana
Lektorė: Doc. dr. Gitana Vanagaitė
Laikas: nuo 9 val.
Trukmė: 3 ak. val.
Seminare bus svarstoma, kas sieja šių autorių kūrybą ir kas juos atskiria. Bus pateiktos mokykloje siūlomų kūrinių („Sename dvare“, „Dėdės ir dėdienės“, „Nebylys“) interpretacijos, galimos šių kūrinių prasminės paralelės su autorių biografijomis.
Politinė ir partinė sistema prieš 2024 m. rinkimus
Lektorius: Prof. Dr. Mindaugas Jurkynas
Laikas: nuo 9 val.
Trukmė: 2 ak. val.
Seminare mokytojai bus supažindinti su politinės sistemos struktūra ir partinės sistemos raida bei rinkėjų elgsena. Diskusijoje bus aptariami kandidatai ir partijos artėjančių rinkimų 2024 m. kontekste.
VIETŲ NEBĖRA. Praktiniai interaktyvaus turinio kūrimo mokymai su Canva, Genially ir kitomis programomis
Lektorė: Dr. Aistė Ragauskaitė
Laikas: nuo 9 val.
Trukmė: 4 ak. val.
Praktinis seminaras skirtas pradedantiesiems Canva, Genially naudotojams. Tai grafinės vizualizacijos bei žaidybinius metodus siūlantys įrankiai, į kuriuos jau integruoti dirbtinio intelekto technologijos sprendimai. Mokytojai gebės parengti patrauklią mokomąją medžiagą, parengti įvairias užduotis tiek vizualiai, tiek taikant žaidybinius elementus.
VIETŲ NEBĖRA. Šiuolaikinis moksleivių folkloras: ką pasakoja vaikai, kai negirdi mokytojai ir tėvai
Lektorė: Doc. dr. Laima Anglickienė
Laikas: nuo 9 val.
Trukmė: 3 ak. val.
Seminare supažindinama su nesankcionuotu, tik vaikų tarpe atliekamu folkloru, tokiu, koks paprastai nėra naudojamas mūsų švietimo ir vaikų edukacijos procese. Išsamiau susipažįstama su keletu folkloro žanrų (erzinimais (prasivardžiavimais), skaičiuotėmis, anekdotais, šiurpėmis, eiliavimais, situaciniais pasakymais ir kt.). Aptariama, kokias vaikų ir paauglių reikmes atliepia šie žanrai. Kalbama, kas yra būdinga vaikų folklorui (parodijavimas, absurdiškumas, obsceniškumas), kas šiandien jam daro įtaką.
VIETŲ NEBĖRA. Vadovų kompetencijos asmeninis meistriškumas raiška
Lektorė: Dr. Dalia Survutaitė
Laikas: nuo 9 val.
Trukmė: 4 ak. val.
Vadovų kompetencijos asmeninis meistriškumas samprata. Vadovų kompetencijos vertinimo tvarka ir procedūros. Kompetencijos vertinimo statistiniai duomenys. Kompetencijos tobulinimo perspektyvos. Tikslas: plėtoti žinias apie vadovo asmeninio meistriškumo kompetenciją, įgalinti studijuojančius tobulinti šios kompetencijos gebėjimus. Uždaviniai: 1. Plėsti vadovų sampratą apie asmeninio meistriškumo kompetenciją; 2. Analizuoti šios kompetencijos struktūra ir sudėtinių dalių svarbą bei reikšmę; 3. Įsivertinti kompetenciją ir įsitraukti į atskirų gebėjimų tobulinimą.
VIETŲ NEBĖRA. Atvirkščios klasės (Flipped classroom) modelio taikymas gamtos mokslų pamokose: kompetencijų ugdymas
Lektorė: Dr. Violeta Vaitkevičienė
Laikas: nuo 12 val.
Trukmė: 3 ak. val.
Kaip sėkmingai įgyvendinti atvirkščiosios klasės modelį? Seminaro metu bus pristatomi virtualūs įrankiai, tinkami atvirkščiosios klasės modelio taikymui biologijos, chemijos ir fizikos pamokose. Praktiškai išbandysime tris skirtingus būdus kūrybiškumo, kritinio mąstymo, komunikavimo kompetencijų ugdymui, trumpai apžvelgsime pritaikymą įtraukiajam ugdymui ir į(si)vertinimui.
Botanikos sodas kaip patirtinio gamtamokslinio pradinio ugdymo erdvė
Lektorė: Dokt. Vesta Vančugovienė
Laikas: nuo 12 val.
Trukmė: 3 ak. val.
Pradinėse klasėse gamtos mokslai gali būti pateikiami įdomiais ir netradiciniais būdais, skatinančiais mokinių aktyvų įsitraukimą bei norą pažinti ir suprasti. Seminaro metu bus pristatytos veiklos, kurias galima pritaikyti gamtamoksliniam ugdymui pradinėse klasėse, bus pasidalinta gerąja patirtimi vedant edukacijas botanikos sode.
Gamtos naujovės: įkvepiantis gyvūnų adaptacijos tyrinėjimas klasėje
Lektorė: Dr. Ingrida Šatkauskienė
Laikas: nuo 12 val.
Trukmė: 3 ak. val.
Seminaro tikslas: suteikti gilesnį supratimą apie gyvūnų adaptacijas ir jų reikšmę evoliucinėje biologijoje. Seminare bus apžvelgiamos įvairios organizmų adaptacijos, kurios gali būti naudojamos tiek gamtos, biologijos mokyme ir tarpdalykinėse disciplinose: inžinerijoje, mene. Aptariami adaptacijų pavyzdžiai kuriuos galime surasti mus supančioje aplinkoje. Susipažinsite su praktinių veiklų pavyzdžiais ir ištekliais, kurie gali sudominti ir būti naudojami efektyviai mokant adaptacijas klasėje.
VIETŲ NEBĖRA. Giving and receiving feedback (Anglų k. B2-C1)
Lektorė: Jūratė Urbonienė
Laikas: nuo 12 val.
Trukmė: 3 ak. val.
Seminare, skirtame mokytojams dalykininkams bendraujantiems ar ketinantiems bendrauti anglų kalba, efektyviai bei įdomiai tobulinsime anglų kalbos žinias (B2-C1 lygmenyje). Diskutuosime kaip reikšti kritiką/grįžtamąjį ryšį bei išlaikyti gerus santykius su draugais, kolegomis, ar mokiniais.
Aptarsime kodėl yra svarbu pateikti kritiką/grįžtamąjį ryšį ne per daug tiesiogiai, kad asmuo nesuvoktų to kaip psichologinės grėsmės, kad tai „neįjungtų “gynybinės reakcijos, bandysime pateikti kritines pastabas ne per švelniai, kad kritikos gavėjas suprastų jog tai jam taikoma kritika. Remiantis audio, tekstine, bei skaidrėse pateikta medžiaga tobulinsime klausymo, kalbėjimo įgūdžius bei atlikdami užduotis plėsime žodyną. Įsitraukdami į simuliacines pokalbio veiklas, bei dirbdami poromis praktiškai taikysime keturių žingsnių formulę efektyviam grįžtamojo ryšio/ kritikos teikimui. Sieksime lingvistinio mandagumo, formuluosime gramatiškai taisyklingus netiesioginius klausimus.
VIETŲ NEBĖRA. Kaip jaunimui pasakoti apie aplinkosaugą ir įtraukti juos veikti?
Lektorė: Doc. Genovaitė Liobikienė
Laikas: nuo 12 val.
Trukmė: 3 ak. val.
Seminaro metu pristatysiu jaunimo aplinkosauginio elgesio tyrimą. Kalbėsime apie aplinkosaugos svarbą. Diskutuosime apie vieną iš aplinkos problemų – klimato kaitos egzistavimą. Naudojant įvairius metodus ieškosime kelių, kaip galima jaunimą paskatinti elgtis aplinkai palankiau.
Lietuvos teritorijos geografinės informacijos apžvalga taikant „Žemės išteklių stebėsenos informacinę sistemą“
Lektorė: Daiva Gudritienė
Laikas: nuo 12 val.
Trukmė: 3 ak. val.
Seminaro metu bus pristatomi viešai naudojami geografiniai duomenys apie žemę ir jos išteklius. Vyks žemės išteklių stebėsenos informacinėje sistemoje esančių statistinių bei geografinių duomenų apžvalga pagal pasirinktą vietą, pasirinktą teritoriją ar norimą išteklių. Bus apžvelgiama kadastrų bei registrų kaupiama informacija apie gamtos (žemės) išteklius. Seminare apžvelgtos informacijos turinys gali būti adaptuojamas geografijos ar kituose gamtos mokslų dalykuose.
Minerologija visuomeninio ugdymo pamokose: pažinkime paslaptingą mineralų pasaulį ir Žemės raidos istoriją
Lektoriai: Dainius Kulbickas, doc. Linas Jašinauskas
Laikas: nuo 12 val.
Trukmė: 3 ak. val.
Seminare bus kalbama apie mineralus, jų susidarymą, cheminę sudėtį, struktūras, fizikines savybes. Pristatoma, kaip šios mokslo žinios gali padėti besimokančiuosius įtraukti į tiriamąsias veiklas, Žemės istorijos pažinimą, apjungti įvairių dalykų žinias, jas pritaikyti nagrinėjant mus supantį pasaulį.
Motorinio kūrybiškumo ugdymo strategijos šokio pamokoje
Lektorė: Doc. dr. Aistė Barbora Ušpurienė
Laikas: nuo 12 val.
Trukmė: 3 ak. val.
Šokio ar judesio mokymas(-sis) labai priklauso nuo to, kaip yra pateikiama informacija. Judesio mokymo(-si) strategija gali būti trejopa: vizuali, verbalinė ir kinestetinė. Taigi, kuriai mokymo(-si) strategijai teikti pirmenybę, kad geriausiai išnaudotume pamokos laiką ir geriausiai išmokytume?
Pabėgimo kambario pritaikymas mokymosi procese
Lektorė: Doc. dr. Evelina Bendoraitienė
Laikas: nuo 12 val.
Trukmė: 2 ak. val.
Supažindinti dalyvius su pabėgimo kambarių kūrimo metodika, kaip mokymosi priemone. Pristatyti edukacinės priemonės kūrimo būdus, pavyzdžius, programėles, kuriomis dalyviai galės susikurti savo edukacinę priemonę – pabėgimo kambarį.
Pirmieji karjeros specialisto žingsniai: kas svarbiausia?
Lektorė: Karjeros konsultantė Daiva Pugevičienė
Laikas: nuo 12 val.
Trukmė: 2 ak. val.
Seminaras skirtas karjeros specialistams. Seminaro metu aptarsime karjeros specialisto veiklas, naudojamus įrankius, pasidalinsime gerąją patirtimi.
VIETŲ NEBĖRA. Pradinių klasių mokinių pasiekimų vertinimas ir personalizuoto mokymosi strategijos atnaujinto ugdymo turinio kontekste
Lektorė: Prof. dr. Daiva Jakovonytė-Staškuvienė
Laikas: nuo 12 val.
Trukmė: 2 ak. val.
Seminaro tikslas – pagilinti pradinių klasių mokytojų patirtis mokinių pasiekimų vertinimo ir personalizuoto mokymosi strategijų taikymo aspektais.
Seminaro uždaviniai: pristatyti mokinių, kurie mokosi pagal bendrojo ugdymo programas, mokymosi pasiekimų vertinimo ir vertinimo rezultatų panaudojimo tvarkos aprašo turinį; aptarti daugybos lentelės mokymosi strategijų taikymo idėjas (matematinis aspektas); išanalizuoti kūrinio ištraukos ir vaizdo įrašo lyginamosios analizės strategijas bei kitus knygų skaitymo sudominimo būdus (kalbinis aspektas); išsiaiškinti Lego didaktikos galimybes, kai gilinami kalbinio raštingumo gebėjimai mokymosi bendradarbiaujant pagrindu (kalbinis aspektas).
VIETŲ NEBĖRA. Problemos sprendinių (at)radimas
Lektorė: Dr. Dalia Survutaitė
Laikas: nuo 12 val.
Trukmė: 4 ak. val.
Sparčiai besikeičiančiame pasaulyje itin svarbios kiekvieno asmens bendrosios kompetencijos. Konkrečiai, asmeninė, socialinė ir mokymosi mokytis, skaitmeninė bei verslumo kompetencijos skirtos kiekvieno asmens asmeniniam pasitenkinimui ir vystymuisi, darnaus gyvenimo būdui, sėkmingam gyvenimui taikiose visuomenėse.
Tikslas: nagrinėjant problemas ir ieškant jų sprendinių tobulinti asmeninę, socialinę ir mokymosi mokytis, skaitmeninę bei verslumo kompetencijas.
Uždaviniai:
- Analizuoti problemų priežastis ir pasekmes;
- Duomenimis grįstais įrodymais valdyti problemos turinio lauką;
- Atvirai ir kūrybiškai nagrinėti problemos įveikos galimybes;
- Kritiškai vertinti situaciją ir įvertinti pasirinktą sprendinį;
- Į(si)vertinti kaitos perspektyvą.
VIETŲ NEBĖRA. Užsienio literatūros (kon)tekstai lietuvių kalbos ir literatūros pamokose
Lektorė: Dr. Eugenija Valienė
Laikas: nuo 12 val.
Trukmė: 3 ak. val.
Atnaujinta lietuvių kalbos ir literatūros programa siūlo plačius ir lanksčius užsienio literatūros skaitinių sąrašus, kurie yra rekomendacinio pobūdžio. Rekomenduojami kūriniai pasižymi žanrine įvairove (ši paprastai siejama su populiariąja literatūra: detektyvai, distopinė literatūra ir pan.), todėl, ypač mokyklinės lituanistikos kontekste, natūraliai formuojasi įtampa tarp mokytojo(s) siekio ugdyti / formuoti literatūrinį skonį ir moksleivių noro tiesiog mėgautis skaitymu. Turint galvoje sociokultūrinį foną bei iššūkius (motyvacijos skaityti bei dėmesio koncentracijos stoka etc.), svarbu ieškoti būdų integruoti užsienio literatūrą į lietuvių literatūros kontekstus ir taip formuoti lietuvių literatūros, kaip pasaulinės (europinės) literatūros proceso integralios dalies vaizdinį. Dėl šios priežasties reikalinga rasti literatūrų sąlyčio taškus ir perskaitymo galimybes, tad siūlomo seminaro tikslas – pristatyti galimus užsienio literatūros pasirinkimų kriterijus (aspektų variantiškumą) plečiant moksleivių literatūrinį akiratį. Seminare numatoma praktinė veikla.
Vandens telkinių kokybės vertinimo metodai ir jų taikymas lauko bei laboratorinių praktikų metu
Lektorė: Dr. Giedrė Kacienė
Laikas: nuo 12 val.
Trukmė: 3 ak. val.
Šio teorinio-praktinio seminaro metu dalyviai susipažins su paviršinių vandens telkinių būklės vertinimu Lietuvoje, šalies upių ir ežerų vandens kokybės kaita, pagrindiniais taršos veiksniais ir rodikliais. Didžiausias dėmesys bus teikiamas pristatyti sąlyginai nesudėtingiems vandens kokybės nustatymo metodams, kuriuos galima panaudoti biologijos ir chemijos pamokose, laboratoriniuose darbuose bei praktinių išvykų metu siekiant moksleivius supažindinti su jų aplinkoje esančių vandens telkinių kokybe ir patiems ją praktiškai įvertinti. Seminarų metu gilinsimės į cheminius (pvz. greitieji testai) ir biologinius-bioindikatorinius metodus (dugno bestuburių analizė), atliksime praktines, interaktyvias užduotis.
VIETŲ NEBĖRA. Žmogaus orumo puoselėjimo problematika
Lektorė: Prof. dr. Ilona Tamutienė
Laikas: nuo 12 val.
Trukmė: 3 ak. val.
Žmogaus teisių pagrindas yra pagarba kiekvieno žmogaus orumui ir vertei. Pagrindiniai žmogaus teisių dokumentai pabrėžia žmogaus orumą, tačiau jo nedetalizuoja. Istoriškai skiriam statuso, ontologinis, žmogiškojo ryšio bei postmodernus orumas. Ką bendro turo orumo supratimas, jo sužeidimai ir žmogaus teisių realizacija? Ką vaikai turi žinoti apie savo ir kitų orumą, jo sužeidimus ir puoselėjimą?
Bioekonomikos reikšmė tvaraus vystymosi požiūriu
Lektorė: Doc. dr. Anastasija Novikova
Laikas: nuo 15 val.
Trukmė: 1,3 ak. val.
Pastaruoju metu susidomėjimas bioekonomikos klausimais vis auga, tai suponuoja mus supantys iššūkiai, su kuriais susiduria pasaulio ekonomika, įskaitant tvarų gamtos išteklių valdymą, tvarią gamybą, visuomenės sveikatos gerinimą, klimato kaitos padarinių neigiamų poveikių mažinimą, socialinio ir ekonominio vystymosi integravimą bei kitus svarbius klausimus. Dėl šių priežasčių bioekonomika tapo svarbia sritimi Europos Sąjungos politikoje. Be to, bioekonomika yra katalizatorius skatinant perėjimą nuo ekonominės paradigmos, grindžiamos linijiniu gamybos sistemos principu, prie žiedinės bioekonomikos, kas yra svarbus rezultatas siekiant tvaraus vystymosi. Todėl šio seminaro tikslas yra susipažinti bioekonomikos koncepcija, identifikuojant jos svarbą prisidedant prie tvaraus vystymosi.
Biologijos mokymas(is) įdomioje ir netradicinėje botanikos sodų aplinkoje
Lektorė: Vyresn. specialistė Edita Braun
Laikas: nuo 15 val.
Trukmė: 1,3 ak. val.
Seminaro metu bus supažindinama su VDU Botanikos sodo ekspozicijomis, kuriose siūloma gilintis į 7, 8 ir 10 klasės biologijos dalyko programą. Temos: augalų taksonominiai rangai, augalų organai, jų funkcijos ir prisitaikymai vykdyti funkcijas įvairiomis augimo sąlygomis, apdulkinimo ir sėklų platinimo svarba, Lietuvos augalų atstovai, tarprūšiniai santykiai (pvz., augalas ir apdulkintojas, parazitas ir šeimininkas), retų ir saugomų bei invazinių Lietuvos augalų pavyzdžiai, dirvožemį valantys augalai, bioindikatoriai aplinkos taršai įvertinti, aklimatizuojami augalai kintančio klimato sąlygomis.
Etikos mokymas: nuo drausminimo, gyvenimo pavyzdžių iki skatinimo veikti iš vidinės būtinybės
Lektorius: Doc. dr. Augustinas Dainys
Laikas: nuo 15 val.
Trukmė: 1,3 ak. val.
Seminare bus skleidžiama mintis, kad etiniu subjektu žmogus tampa įšokęs į kategorinį etinį lygmenį, kurio negalima suvesti į daiktų padėtis ir pragmatinius interesus. Šis kategorinis etinis lygmuo reiškiasi kaip veikimas iš vidinės būtinybės, o ne iš pragmatinių ir empirinių paskatų. Tačiau tam, kad ugdytinis taptų etiniu subjektu ir veiktų iš vidinės būtinybės, etikos pedagogui reikalingi empiriniai etinio elgesio „pastoliai“: įvairūs drausminimai ir gyvenimo pavyzdžių rodymas. Seminare bus analizuojamos Sokrato, Platono, Immanuelio Kanto, Emmanuelio Levino, Ludwigo Wittgensteino filosofijos.
VIETŲ NEBĖRA. Kaip keičiantis ugdymo turiniui turi keistis vertinimas?
Lektorė: Dr. Irena Raudienė
Laikas: nuo 15 val.
Trukmė: 1,3 ak. val.
Kompetencijomis grįstas ugdymo turinys reikalauja pasiekimų vertinimo praktikos kaitos, nes kompetencijos sąvoka apima ne tik lengvai pamatuojamus mokymosi įrodymus, bet ir vertybes, nuostatas, gebėjimus, patirtis ir pan. Tradiciniai vertinimo būdai nėra tinkami kompetencijoms vertinti, mokyklos turėtų skirti daugiau dėmesio formuojamajam vertinimui, kuriuo nesiekiama suteikti atliktam darbui vertę, bet suteikti tokį grįžtamąjį ryšį, kuris padeda mokiniams mokytis.
VIETŲ NEBĖRA. Kaip kūrybiškai pristatyti Europos Sąjungos temas mokykloje?
Lektorė: Kauno Europe Direct centro vadovė Diana Lukoševičiūtė-Burneikienė
Laikas: nuo 15 val.
Trukmė: 1,3 ak. val.
Seminare bus pristatyti informaciniai šaltiniai, mokymo priemonės ir metodai, kurie padės mokymo apie ES procesą padaryti įdomesnį, interaktyvesnį ir patrauklesnį moksleiviams. Bus supažindinta su leidinių apie ES užsisakymo galimybėmis bei organizacijų, dirbančių tikslinėse ES informavimo srityse ir galinčių praturtinti mokymą(-si) apie ES, veiklomis.
VIETŲ NEBĖRA. Kaip pasinaudoti grįžtamuoju ryšiu kuriant pozityvius tarpusavio santykius?
Lektorė: Lina Bartusevičienė
Laikas: nuo 15 val.
Trukmė: 1 ak. val.
Susitikimo metu aptarsime, kas yra grįžtamasis ryšys (GR) ir kodėl jis toks svarbus mūsų gyvenime. Išsiaiškinsime, kodėl visgi labai sunku priimti grįžtamąjį ryšį. Interaktyvių pratimų pagalba analizuosime savo patirtis priimant GR iš kitų žmonių (mokinių, kolegų, vadovų). Išbandysime metodus, kurie leidžia konstruktyviau pasinaudoti gaunama informacija kuriant tarpusavio santykius.
VIETŲ NEBĖRA. Kas būdinga vertybinio ugdymo pedagoginiam procesui? (Kokiame vertybių pasaulyje gyvename? Ar įmanoma valdyti savo egoizmą? Kaip įsigalinti vertybiniam ugdymui? Kritiniu mąstymu grįstas sąmoningas ryžtas ir valia)
Lektorius: Prof. dr. Sigitas Daukilas
Laikas: nuo 15 val.
Trukmė: 1,3 ak. val.
Nūdienos ugdymo proceso vadybos sistema redukuoja esminius vertybinio ugdymo turinio komponentus. Vertybių „persidengimo“ reiškinys ekonominės naudos vertybinį kontekstą reikšmingai perkėlė į žmonių santykių pasaulį, tokiu būdu susiaurindamas „žemųjų-aukštųjų“ vertybių lauką. Dėl to, neoliberalioje visuomenėje stebint etinių darbo vertybių tapsmui prekine verte, mokyklų bendruomenės patiria prasmingo pedagoginio darbo krizines būsenas. Seminaro metu pabandysime kritiškai įvertinti stebimus reiškinius, taip pat bus pristatomi aktualiomis vertybėmis įasmeninto ugdymo turinio pavyzdžiai.
Nuostatų galia mūsų elgesiui
Lektorė: Prof. dr. Loreta Bukšnytė-Marmienė
Laikas: nuo 15 val.
Trukmė: 1 ak. val.
Nuostatose atsispindi mūsų vertinimai ir požiūris. Jos veikia mūsų elgesį. Todėl labai svarbu, kad atpažintume nuostatų poveikį mokytojo santykiui su mokiniu ir kaip mokytojo nuostatos veikia mokinio elgesį. Seminaro metu analizuosime skirtingų nuostatų poveikį sąveikai mokytojas – mokinys.
Vaizdo medijos: skiria ar jungia?
Lektoriai: Prof. Auksė Balčytienė, prof. Kristina Juraitė, dokumentinių filmų festivalio „Nepatogus kinas“ atstovai
Laikas: nuo 15 val.
Trukmė: 1,3 ak. val.
Šiuolaikinės medijos toli gražu nėra tyli ir rami upė. Per jas mus pasiekia pati įvairiausia informacija ir vaizdai – tiek labai kokybiški ir patikimi, tiek klaidinantys, sukurti dirbtinio intelekto ar manipuliatyvūs ir net galintys kelti grėsmę. Šio seminaro tikslas – atnaujinti ir sustiprinti žinias apie medijų įtaką mums ir ypač jaunajai kartai, kartu sprendžiant, koks medijų raštingumas yra reikalingiausias šių dienų akivaizdoje.
VDU Viešosios komunikacijos katedra kartu su dokumentinių filmų festivaliu „Nepatogus kinas“ kviečia dalyvauti nuotoliniame seminare, kurio metu lektoriai kvies „kitaip” pamatyti mus supantį vaizdų ir pagundų prisotintą pasaulį bei pasidalins patarimais, kaip skatinti kritiškesnį vizualinių medijų naudojimą ir vertinimą. Prieš seminarą dalyviai turės galimybę pasižiūrėti dokumentinį filmą Ir karalius pasakė: koks fantastiškas prietaisas!
VIETŲ NEBĖRA. Trys pagrindinės formos ir meninės raiškos priemonės dailės mokyme
Lektorė: Prof. Giedrė Riškutė Kariniauskienė
Laikas: nuo 15 val.
Trukmė: 3 ak. val.
Trys pagrindinės geometrinės formos padeda kurti meninius vaizdus abstrakčioje kompozicijoje. Nuo ramaus iki judančio, nuo statiško iki dinamiško, nuo minimalaus vaizdo iki pripildyto formato. Taip kuriamas erdvės pojūtis, kompozicijos elementų sąveika virsta savotiška menine istorija.