Populiariosios kultūros procesai

  • Dalyko kodas: SOC 3034
  • Dalyko grupė: C
  • Apimtis ECTS kreditais: 6
  • Pavadinimas anglų kalba: Popular Culture and Everyday Life
  • Dalyko aprašo rengėjas(-ai):

    Prof. dr. Artūras Tereškinas, Sociologijos katedra

Dalyko anotacija lietuvių kalba

Dalykas analizuoja šiuolaikinės populiariosios kultūros procesus raidą ir skirtingas jos sampratas. Jame kritiškai analizuojamas ryšys tarp kultūros ir ekonomikos, popkultūros ir kasdienio gyvenimo. Aptariamos šios temos: ideologija ir vartotojiškumas; vartotojiška kultūra ir gyvenimo stiliai; hegemonija ir kultūros industrija; kasdienio gyvenimo semiotika; skirtingi popkultūros žanrai; populiariosios kultūros poveikio ir efektų analizė; miestas ir popkultūra; popkultūros ir subkultūrų santykis; popkultūra, hibridizacija ir globalizacija.

Dalyko anotacija užsienio kalba

The course focuses on the contemporary processes and understandings of popular culture. It critically examines the different definitions of popular culture and the relation between popular culture and economy. The topics discussed include ideology and consumerism; consumer culture and lifestyles; hegemony and the culture industry; the semiotics of everyday life and popular culture; different genres of popular culture; the relation between popular culture and subcultures; research on effects of popculture of different audiences; city and popculture; popular culture, hybridization and globalization.

Būtinas pasirengimas dalyko studijoms

Išklausyti dalykai Socialinė kaita ir Klasikinės sociologijos teorijos

Dalyko studijų rezultatai

1. Analizuoti šiuolaikinės populiariosios kultūros tendencijas.
2. Nagrinėti populiariosios kultūros reiškinių ir rinkos procesų sąveiką.
3. Įvertinti populiarių simbolių panaudojimo reklamos ir marketingo komunikacijų modeliuose mechanizmus.
4. Nustatyti populiariosios kultūros simbolių funkcionavimo požymius kasdieniame gyvenime.
5. Apibrėžti, paaiškinti ir interpretuoti šiuolaikinės populiarios kultūros žanrus siejant juos su šiuolaikiniais socialiniais procesais.
6. Kritiškai įvertinti ir interpretuoti populiosios kultūros poveikį ir efektus skirtingoms auditorijoms.
7. Analizuoti ir kritiškai įvertinti populiarios kultūros gamybos, platinimo ir vartojimo santykį.

Dalyko turinys

Populiariosios kultūros supratimas. Kasdienis gyvenimas ir populiarioji kultūra. Populiariosios kultūros teorijos. Populiariosios kultūros industrija ir populiariosios kultūros gamyba. Populiariosios kultūros formulės ir žanrai. Televizijos žanrų analizė. Populiarieji tekstai. Vizualinių tekstų analizė populiariojoje kultūroje. Populiariosios kultūros tekstų vartojimas ir populiarioji diskriminacija. Populiarioji kultūra ir kūnas. Lytis ir seksualumas populiariojoje kultūroje. Miestas ir populiarioji kultūra. Miesto kultūros gamyba ir vartojimas. Vartotojiška kultūra ir gyvenimo stiliai. Populiarioji kultūra ir politika. Populiariosios kultūros ir subkultūrų sąveikos. Populiariosios kultūros poveikio ir efektų analizė.

Dalyko studijos valandomis

Paskaitos (P) 45 val.
Seminarai (S) 15 val.
Darbas grupėse 30 val.
Savarankiškas darbas 70 val.
Iš viso 160 val.

Studijų rezultatų vertinimas

Tarpinis atsiskaitymas – 25% ; namų darbas ir darbas seminaruose – 25%; egzaminas – 50% kaupiamojo balo.

Literatūra

1. 2002 Collins J. High-Pop: Making Culture Into Popular Entertainment. Blackwell Publications
2. 1989 Fiske J. Understanding Popular Culture. Routledge
3. 1999 Blake, A., ed. Living through Pop. Routledge
4. 2003 Illouz, E. Oprah Winfrey and the Glamour of Misery: An Essay on Popular Culture. Columbia University Press
5. 1997 Grossberg, L. Dancing In Spite of Myself: Essays on Popular Culture. Duke University Press
Papildoma literatūra
6. 1999 Freccero, C. Popular Culture: An Introduction. NYU Press
7. 2004 Andrejevic, M. The Reality TV: The Work of Being Watched. Rowman & Littlefield Publishers
8. 1989 Fiske, J. Reading the Popular. Unwin Hyman