Turizmo dalykinė kalba ir komunikacija (VKD3008)
Dalyko anotacija lietuvių kalba
Studentai susipažįsta su pagrindiniais turizmo modeliais, verslo ir komunikacijos procesais turizmo srityje. Analizuojama turizmo rinka, jos paklausos ir pasiūlos aspektai. Nušviečiamas ne tik turistų elgesys Vokietijoje ir Lietuvoje, bet ir įvairūs kelionių produktai, turizmo firmos, tarpininkai, kelionė parodoma kaip įvairių faktorių kompleksas. Praktinėje kurso dalyje studentai grupėse pristato visas kelionės fazes iš kelionių organizatorių perspektyvos. Taikoma mišri studijų forma: darbas grupėse, vaidmenų žaidimai, diskusijos, tekstų analizė, darbas MOODLE virtualioje aplinkoje (sinchroninės/asinchroninės konsultacijos, diskusijų forumai, interaktyvios užduotys), savarankiškas ir projektinis darbas taikant teorinę medžiagą.
Dalyko anotacija užsienio kalba
Ziel des Kurses ist eine Einführung in grundlegende Modelle, Geschäfts- und Kommunikationsprozesse im Bereich Tourismus. Der Tourismusmarkt wird mit seiner Nachfrage- und Angebotsseite eingehend untersucht. Dabei wird nicht nur das Reiseverhalten in Deutschland und Litauen beleuchtet, sondern auch unterschiedliche Reiseprodukte, Tourismusanbieter und –mittler, um so die Reise als Ergebnis eines komplexen Ineinandergreifens unterschiedlicher Faktoren vorzuführen. Die theoretischen Grundlagen sollen dabei begleitet werden durch praxisorientierte Einheiten, in denen die Studierenden in Projektgruppen alle Phasen eines Reiseangebots aus der Perspektive eines Veranstalters planen, entwickeln und virtuell durchführen.
Būtinas pasirengimas dalyko studijoms
Šiuolaikinė vokiečių kalba I–V
Dalyko studijų rezultatai
1. Geba teisingai vartoti turizmo terminus.
2. Geba atlikti turizmo produkto paklausos ir pasiūlos analizę.
3. Geba apibūdinti turizmo paslaugų paketus, turizmo paslaugų tiekėjus ir tarpininkus.
4. Geba paaiškinti, kaip planuojama ir realizuojama kelionė.
5. Geba paaiškinti, kaip komunikuojama kelionių agentūroje; turizmo marketingo srityje.
6. Rengia projektus turizmo tematika.
7. Laisvai ir argumentuotai reiškia mintis nurodytomis temomis, argumentuotai išsako savo nuomonę ir diskutuoja.
8. Geba palyginti vokiečių ir lietuvių turistų poreikius bei elgseną.
9. Geba palyginti turistinius maršrutus Vokietijoje ir Lietuvoje.
10. Geba planuoti mokymosi procesą. Laiku atlieka skirtas užduotis.
Dalyko turinys
Tturizmo komunikacija kaip atskira dalykinės komunikacijos sritis. Terminų problemos („Tourismus“, „Touristik“ ar „Fremdenverkehr“?). Turizmas kaip ekonominis faktorius. Turizmo vadybos pagrindai. Paklausos analizė: vokiečių ir lietuvių turistų poreikių bei elgsenos palyginimas. Pasiūlos analizė (turistiniai produktai, turizmo paslaugų tiekėjai ir tarpininkai, turistiniai maršrutai). Turizmo paslaugos: turizmo paslaugų paketas („Pauschalreisen“) ir individualios kelionės („Individualreisen“). Turizmo paslaugų tiekėjai ir tarpininkai: „tradiciniai“ ir virtualūs kelionių organizatoriai. Kelionių organizavimas (kelionės planavimas ir realizavimas). Komunikacija kelionių agentūroje: žodinės konsultacijos ir korespondencija. Viešbučiai, maitinimo paslaugos, keleivių pervežimas. Turistinio maršruto Vokietijoje ir Lietuvoje palyginimas. Komunikacija turizmo marketingo srityje (reklama, viešieji ryšiai, mugės, tiesioginis marketingas). Ekskursijų tipai. Gido profesija.
Dalyko studijos valandomis
Paskaitos 15 val.
Seminarai 30 val.
Iš viso kontaktinio darbo val. 45 val.
Savarankiškas darbas 62 val.
Iš viso 107 val.
Studijų rezultatų vertinimas
Kolokviumas – 30 %, darbas praktinių užsiėmimų metu – 20 %, egzaminas arba baigiamasis projektas – 50 %
Literatūra
1. 2005 Levy-Hillerich, D.: Kommunikation im Beruf - Für alle Sprachen: B1-B2 - Kommunikation im Tourismus: Kursbuch mit Glossar auf CD-ROM.
2. 2014 Höhmann, D.: Tourismuskommunikation: Im Spannungsfeld von Sprach- und Kulturkontakt- Mit Beiträgen aus der Germanistik, Romanistik und Anglistik- (Arbeiten zur Sprachanalyse).
3. 2006 Tichter, G.; Höffgen, A.: Erfolgreich kommunizieren im Tourismus: So treffen Sie immer den richtigen Ton! (Business & Success).
Papildoma literatūra
1. 2008 Urlep, K.: Interkulturelle Kommunikation im Tourismus: Die Entwicklung eines Lehrmoduls.
2. 2013 Neumayer, C.: Tourismus & Werbung - Theorie & Empirie - Eine Analyse der Tourismuswerbung.