Komunikacija ir auditorijų plėtra

  • Dalyko kodas: MED 6006
  • Apimtis ECTS kreditais: 6
  • Pavadinimas anglų kalba: Communication and Audience Development
  • Dalykas atestuotas: 2020
  • Atestacija galioja iki: 2023
  • Dalyko aprašo rengėjas(-ai):

    Dr. Daiva Citvarienė, Menų fakulteto Menotyros katedra

Dalyko anotacija lietuvių kalba

Šiame kurse bus analizuojami meno projektai kaip institucijų ir visuomenės dialogo erdvė. Studentai tyrinės ir vertins parodos eksponavimo strategijų pokyčius bei naujausius parodų rengimo modelius, jų komunikacijos efektyvumą, parodos lankytojo įtraukimo priemones ir galimybes. Lyginant nacionalinius ir tarptautinius gerosios patirties atvejus bus analizuojamos šiuolaikinės kultūros institucijų auditorijų plėtros strategijos: naujų kultūros vartotojų paieška, bendruomenių įtraukimo programos, auditorijų tyrimai ir kt.

Dalyko anotacija užsienio kalba

This course will analyse arts-based projects as venues of dialogue between institutions and society. Students will research and evaluate the shifts in display strategies and the latest models in exhibition design, the efficiency of communication, the means and possibilities of visitor involvement. The latest institutional strategies in audience development will be analysed by comparing the national and international examples: targeting new audiences, community arts programming, audience research, etc.

Būtinas pasirengimas dalyko studijoms

Kuratorystės istorija ir strategijos

Dalyko studijų rezultatai

1. Analizuoti ir vertinti parodos lydinčias programas kaip sklaidos priemonę.
2. Interpretuoti ir vertinti parodos ir jos sudedamųjų dalių komunikacinius aspektus.
3. Analizuoti kultūros institucijų kuriamus bei vykdomus bendruomenes įtraukiančių modelius.
4. Vertinti ir teikti siūlymus auditorijų tyrimams bei naujų auditorijų plėtrai.
5. Analizuoti ir vertinti tinklinę ir partnerysčių veiklą auditorijų plėtros modeliuose.
6. Analizuoti ir siūlyti rekomendacijas tarpdisciplininiams ir tarpdalykiniams kultūros projektams komunikacijos ir auditorijų plėtros aspektais.
7. Įvertinti ir teikti pasiūlymus naujosiomis medijomis ir lankytojo dalyvavimu paremtai komunikacijai.
8. Kurti inovatyvius bendradarbiavimo ir partnerystės su bendruomenėmis modelius.

Dalyko turinys

1. Paroda kaip komunikacinė medija
2. Ekspozicijos dizainas ir reikšmių kūrimas
3. Parodos tekstų komunikaciniai sprendimai
4. Auditorijų tyrimai: metodai ir atvejų studijos
5. Tinklai ir partnerystė: tvarios auditorijos kūrimas
6. Naujų kultūros vartotojų plėtros strategijos
7. Parodos sklaidos strategijos: lydinčios programos
8. Edukacija ir mokymasis kultūros projektuose
9. Kultūros institucijos ir bendruomenės: įtraukiančių modelių kūrimas
10. Kultūros institucijos ir auditorijos: „pasiekiamos“ institucijos formavimas
11. Auditorijų plėtra ir bendruomeniniai menai: atvejų studijos
12. Tarpdisciplininiai / tarpdalykiniai partnerystės modeliai
13. Meno institucijų lankytojas: reikšmių kūrimas ir interpretavimo procesas
14. Viešieji ryšiai: naujosios medijos ir socialiniai tinklai
15. Komunikacijos priemonių vertinimo technikos

Dalyko studijos valandomis

Paskaitos 30 val.
Seminarai 15 val.
Darbas grupėse 15 val.
Savarankiškas darbas 70 val.
Individualus darbas 30 val.
Iš viso 160 val.

Studijų rezultatų vertinimas

Kolokviumas – 30%
Seminarai, individualus darbas (raštu) – 20%
Egzaminas – 50%

Literatūra

1. 2006 C. Lang, J. R. V. Woollard (ed.). Responsive Museum Ashgate
2. 2012 Borwick, D. Building Communities, Not Audiences: The Future of the Arts in the United States. ArtsEngaged
3. 2007 Crooke, E. Museums and Community: Ideas, Issues and Challenges Routledge
4. 2007 Watson, Sh. (ed.) Museum and their Communities Routledge
5. 2014 Decter, J. Exhibition as social intervention: 'Culture in action' 1993 London: Afterall
6. 2016 Falk, J. H. The museum experience revisited London; New York (N.Y.): Routledge
Papildoma literatūra
1. 2007 W. Brooker, D. Jermyn (ed.). The Audience Studies Reader Routledge
2. 2004 Graves, J.B. Cultural Democracy: the Arts, Community and the Public Purpose University of Illinois Press