Ugdymo turinio projektavimas ir vadyba (UNESCO – Curriculum Designing and Management)

  • Dalyko kodas: EDU 5061
  • Apimtis ECTS kreditais: 6
  • Pavadinimas anglų kalba: Curriculum Designing and Management
  • Dalyko aprašo rengėjas(-ai):

    Doc. dr. Aušra Rutkienė, doc. dr. Elena Trepulė

Dalyko anotacija lietuvių kalba

Dalyko studijose analizuojamos pagrindinės švietimo politikos nuostatos, ugdymo turinio transformacija bei raida.Dalykas skirtas studentų mokėjimams projektuoti, valdyti, vertinti ir tobulinti ugdymo turinį (curriculum) pagrįstą curriculum projektavimo metodologija, rengti ir vertinti ugdymo ir dalykų/modulių mokymo programas, pagrįstas besimokančiųjų, visuomenės, profesinės veiklos poreikiais ir programų rengimą reglamentuojančiais ES ir LR dokumentais, įgyti ir plėtoti.

Dalyko anotacija užsienio kalba

The purpose of this course is to introduce the main curriculum theories and principles of curriculum design. It is anticipated that students will be able to define predominating concepts of teaching programming, describe teaching “closeness and openness”, identify stages of designing vocational education programmes. Course content consists of: sectorial analysis, research on vocations and qualifications; methodology of teaching goals, methods of their operationalization; evaluation of goal achievement; evaluation of vocational curriculum; standards and standardization of vocational education and training; standards and teaching programmes; implementation of new teaching programme.

Būtinas pasirengimas dalyko studijoms

Edukologija, Psichologija, Vadyba

Dalyko studijų rezultatai

1.1. Paaiškinti ugdymo turinio kokybės vadybos ir kokybės kriterijų sampratą.
1.2. Apibūdinti ugdymo turinio (curriculum) projektavimo sisteminius elementus ir paaiškinti jų tarpusavio sąveiką.
1.3.Apibūdinti kognityvinės, psichomotorinės ir emocinės sričių mokymosi rezultatų taksonominius lygmenis.
2. 1. Parinkti mokymosi rezultatams pasiekti reikalingą mokymosi medžiagą, priemonės ir mokymosi metodus.
3.1. Nustatyti sąsajas tarp esminių ugdymo turinio kokybės kriterijų: kompetencijų, ugdymo tikslų ir uždavinių, mokomųjų dalykų rezultatų, išteklių, mokymo(-si) formų ir metodų, mokymosi pasiekimų vertinimo kriterijų.
3.2. Pritaikyti mokymosi pasiekimų vertinimo metodus, adekvačius vertinimo kriterijams.
1.4. Parengti dalyko/ modulio mokymo programą/planą.

Dalyko turinys

Ugdymo turinys – visą apimanti ugdymo elementų visuma. Ugdymo turinio kokybės samprata. Kokybės kriterijai. Ugdymo turinio valdymas: esmė ir principai.
Ugdymo turinio projektavimo metodologija. Pagrindiniai ugdymo turinio parametrai ir jų tarpusavio sąveika. Visuomenės poreikiai ir ugdymas. Profesijų ir kvalifikacijų tyrimai. ES IR Nacionalinė kvalifikacijų sandaros. Profesiniai, išsilavinimo standartai, studijų krypčių aprašai.
Mokymo(-si) tikslų taksonomijos.
Mokymo (-si) tikslų metodologija ir jų skaidymo bei formulavimo metodika.
Mokymo(-si) turinio didaktiniai elementai ir jų sąveika.
Kompetencijos ir gebėjimo samprata visuomenėje ir švietimo sistemoje.
Mokymo(-si) tikslų ir mokymosi rezultatų sąveika. Mokymo(-si) pasiekimų vertinimo metodika.
Išsilavinimo standartai ir bendrosios programos. Jų paskirtis. Bendrųjų programų ir dalyko mokymo programų bei planų sąsajos. Perimamumo tarp skirtingų išsilavinimo koncentrų užtikrinimas.
Mokymo programa – mokymosi turinį įteisinantis dokumentas. Dalyko mokymo programų ir planų rengimo metodika.
Mokymo/studijų programos optimizavimas ir vertinimas.
Mokymosi rezultatais grindžiamo mokymo turinio projektavimas: dalyko mokymo programų ir planų kokybės kriterijai.

Dalyko studijos valandomis

Paskaitos 30 val.
Seminarai 15 val.
Konsultacijos 15 val.
Savarankiškas darbas 100 val.
Iš viso 160 val.

Studijų rezultatų vertinimas

Kolokviumas – 20%. Komandose parengtų projektų pristatymas žodžiu ir raštu – 30%. Egzaminas - 50%.

Literatūra

1. 2016 UNESCO resource pack UNESCO
2. 2012 Curriculum and instruction / volume editor A. Jonathan Eakle. SAGE
3. 2009 Kelly A. V. The Curriculum. Theory and Practice Sixth Edition. Goldsmiths College, University of London.
Papildoma literatūra
1. 2004 Moon J. Linking levels, Learning Outcomes and Assessment Criteria. Internetinis adresas:
http://www.bologna-bergen2005.no/EN/Bol_sem/Seminars/040701-02Edinburgh/040701-02Linking_Levels_plus_ass_crit-Moon.pdf.