Kūrybinių projektų valdymas (MVD3015)

  • Dalyko kodas: MVD 3015
  • Dalyko grupė: C
  • Apimtis ECTS kreditais: 5
  • Pavadinimas anglų kalba: MANAGEMENT OF CREATIVE PROJECTS
  • Dalyko aprašo rengėjas(-ai):

    Doc. dr. Ina Pukelytė, dr. Martynas Petrikas, MF Teatrologijos katedra

Dalyko anotacija lietuvių kalba

Dalykas skiriamas supažindinti studentus su pagrindiniais kūrybinių projektų valdymo dėsningumais bei kūrybinės idėjos įgyvendinimo praktikoje metodais. Ypatingas dėmesys skiriamas lavinti gebėjimus savarankiškai suformuluoti kūrybinio projekto idėją bei sukurti jos įgyvendinimo strategiją. Studentai supažindinami su būdingiausiais projekto įgyvendinimo etapais ir skatinami individualiai parengti kūrybinio projekto vystymo dokumentaciją.

Dalyko anotacija užsienio kalba

This course is designed for development of students’ abilities to generate and to accomplish a creative project. The individual abilities to formulate an initial idea, to create a work plan with general strategy for accomplishment of overall project is particularly emphasized. After completion of this course students will be able to apply common methods of project management to their own unique creative ideas.

Dalyko studijų rezultatai

1. Pritaikyti asmeninius ir komandinio darbo įgūdžius rengiant savarankiškus kūrybinius projektus.
2. Pritaikyti kūrybinių projektų inicijavimo ir įgyvendinimo metodus, atsižvelgiant šiuolaikinės meno rinkos poreikių.
3. Analizuoti kūrybinio projekto įgyvendinimo procesą.
4. Susieti įvairias meninės raiškos praktikas kūrybinio projekto kūrimo ir įgyvendinimo darbuose.
5. Visapusiškai apibūdinti meno ir ekonomikos sąsajų įvairovę.
6. Suvokti teorines ir praktines institucines, menines, žmogiškųjų išteklių bei finansines kūrybinių projektų problemas.

Dalyko turinys

1. Meno rinka: istorinė perspektyva ir Lietuvos atvejis.
2. Projektų valdymas ir kūrybiniai projektai: bendri dėsniai ir meno projekto specifika.
3. Kūrybinio projekto sandara ir gyvavimo ciklas.
4. Kūrybiškumas ir idėjos formulavimas.
5. Kūrybinio projekto idėjos atrankos strategijos.
6. Kūrybinės industrijos, tarpdisciplininiai kūrybiniai projektai ir vartotojų poreikių nustatymas.
7. Kūrybinio projekto tikslų ir uždavinių formulavimas.
8. Kūrybinio projekto įgyvendinimo planas ir darbų diferencijavimas.
9. Savarankiško kūrybinio projekto valdymo modeliai.
10. Kūrybinio projekto biudžetas.
11. Lėšų pritraukimo specifika kūrybinių projektų vadyboje.
12. Kūrybinių projektų finansavimas: fondai, paraiškos, ataskaitos.
13. Kūrybinis projektas ir viešoji komunikacija: reklama, viešinimas, sklaida.
14. Kūrybinio projekto įgyvendinimas: vietos, laiko ir erdvės valdymas.
15. Kūrybinio projekto pabaiga ir tęstinumo perspektyvos.

Dalyko studijos valandomis

Kontaktinis darbas:
Praktikumai - 45 val.
Savarankiškas studento darbas:
Savarankiškas studento darbas (tame tarpe – pasirengimas kolokviumui ir egzaminui) – 62 val.
Viso: 107 val.

Studijų rezultatų vertinimas

Kolokviumas – 30 %
Kiti tarpiniai atsiskaitymai (individualių ir komandinių užduočių atlikimas) – 20 %
Egzaminas – 50 %

Literatūra

1. 2008 Fiske J. Populiariosios kultūros supratimas Žara 23 - 4 (KAVB)
2. 2007 Staniškytė J., Simanaitienė, R., Petrikas M. Meno projektų valdymas Vytauto Didžiojo universiteto leidykla - 40 (MF) -
3. 2004 Rauhe H., Demmer Ch. (sud.) Kultūros vadyba: profesionalaus meno teorija ir praktika Tyto alba 1 - -
4. 2004 Yeoman I. et al. Festival and Events Management: an International Arts and Culture Perspective Elsevier - 1 (MF) -
5. 2004 Žalpys E. (sud.) Meno aritmetika. Kultūros vadyba Lietuvoje Tyto alba 7 - -
Papildoma literatūra
1. 2004 Chong D. Arts Management Routledge
2. 2003 Gaižutytė I. Meno organizacijų veiklos vadybos ypatumai besiformuojančioje meno rinkoje Technologija
3. 1998 Green T. C., Castro-Green Y. Kaip rašyti gerą paraišką. Žingsnis po žingsnio Nevyriausybinių organizacijų informacijos ir paramos centras
4. 2005 Hagoort G. Meno vadyba verslo stiliumi Kronta