Teatras netradicinėse erdvėse
Dalyko anotacija lietuvių kalba
Mokoma suvokti esminius draminio veiksmo skleidimosi konkrečioje erdvėje principus. Draminis veiksmas vykstantis „čia ir dabar“ yra įtakojamas dramos kūrinio ir konkrečios vietos, kurioje tai vyksta. Dramos kūrinio “įsierdvinimas‘‘ konkrečioje aplinkoje veikia abipusiai: dramos kūrinys surealinamas, o konkreti erdvė įgauną naują prasmę. Erdvės – scenografijos „užbaigimas“ įvyksta veiksmo metu ir kuriasi iki pat spektaklio finalo.
Dalyko anotacija užsienio kalba
The course teaches to perceive the essential principles of diffusion of dramatic action in specific space. Dramatic action taking place in “here and now” is influenced by the drama and specific location. Drama in a given environment is reciprocal: drama becomes real and the specific area takes on a new meaning. Space – the “completion” of stenography which occurs during the action and is created until the end of performance.
Būtinas pasirengimas dalyko studijoms
„Vaidybos pagrindai I“, „Vaidybos pagrindai II“, „Judesio menas I“, „Specialybės kalbos kultūra“, „Judesio menas II“, „Dramos istorija ir analizė“, „Vaidyba: darbas su tekstu I“, „Scenos kalba I“, „Klasikinis šokis“, „Dramos teksto rašymas“, „Vaidyba: darbas su tekstu II“, „Režisūra I“, „Teatro istorija nuo antikos iki klasicizmo“, „Scenos kalba II“, „Improvizacija ir mono žanras“, „Scenos kalba III“, „Teatro istorija nuo romantizmo iki postmodernizmo“, „Kvalifikacinė praktika“, „Lietuvos teatro ir dramos istorija“, „Vaidyba: darbas su tekstu II“, „Dramos teksto rašymas“. Pasirinkimas (1 dalykas): „Kino istorija ir analizė“, „Judesio meno teorija ir istorija“.
Dalyko studijų rezultatai
1. Analizuoti tradicinio dramos teatro scenos privalumus ir trūkumus.
2. Analizuoti tradicinio teatro šviesos įtaką teatro scenos erdvei, scenovaizdžui ir veiksmui.
3. Palyginti teatro scenos ir alternatyvios erdvės privalumus bei trūkumus.
4. Susieti ir palyginti pavyzdžius, kuriuose atsiskleidžia kaip alternatyvi erdvė įtakoja dramos kūrinį.
5. Pritaikyti alternatyvią erdvę konkrečiam dramos kūriniui.
Dalyko turinys
1. Tradicinio teatro scenos privalumai ir trūkumai.
2. Alternatyvių erdvių prasmė.
3. Alternatyvių erdvių prasmė.
4. Draminio veiksmo skleidimasis konkrečioje erdvėje.
5. Konkrečios alternatyvios erdvės tinkamumas draminiam kūriniui.
6. Galimi pakeitimai nesuardant realios pasirinktos erdvės paruošiant ją draminiam veiksmui.
7. Erdvės ir dramos kodų sugretinimas.
8. Erdvės kaip konteksto draminiam kūriniui analizė.
9. Realūs kontekstai: miestas, priemiestis, centras ir kt.
10. Uždaros alternatyvios erdvės.
11. Atviros alternatyvios erdvės.
12. Praktiškai surastos esamos alternatyvios erdvės.
13. Konkrečios erdvės tinkamumas konkrečiam draminiam kūriniui.
14. Konkrečios erdvės paruošimas projektiniame lygmenyje.
15. Galimybių įvertinimas.
Dalyko studijos valandomis
Kontaktinis darbas:
Paskaitos – 45 val.
Savarankiškas studento darbas:
Individualus darbas raštu: 25 val.
Savarankiškas studento darbas (tame tarpe – pasirengimas kolokviumui ir egzaminui) – 60 val.
Viso: 130 val.
Studijų rezultatų vertinimas
Kolokviumas – 30%
Kiti tarpiniai atsiskaitymai (individualių ir komandinių užduočių atlikimas) – 20%
Egzaminas – 50 %
Literatūra
1. 2004 Kwon, Miwon. - One Place after Another: Site-Specific Art and Locational Identity Cambridge, Massachu-setts, The MIT Press., 2004, TKW135
2. 2009 Candlin, Fiona; Guins, Rainford, eds. The Object Reader Routledge, London/New York. 2009. TCA145
3. 2007 Dixon S. Digital performance : a history of new media in theater, dance, performance art, and installation. MIT Press
4. 2010 Lehmann H.-T. Postdraminis teatras. Menų spaustuvė
5. 2010 Making the Scene: A History of Stage Design and Technology in Europe and the United States. Sud. Linda Hardberger. Tobin Theatre Arts Fun, University of Texas Press
Papildoma literatūra
6. 2009 The Cambridge Introduction to Scenography. Joslin McKinney, Philip Butterworth Cambridge University Press