Vaidybos pagrindai II
Dalyko anotacija lietuvių kalba
Dalykas yra skirtas išsiaiškinti pagrindinius klausimus, susijusius su personažų ir etiudų kūrimo procesu. Kuriant etiudus, siekiama dramaturginį tekstą paversti veiksmu, analizuojant etiudo temą, idėją, svarbiausią uždavinį, svarbiausius įvykius, aplinkybes, veikėjus, jų tarpusavio santykius. Siekiama išmokyti studentus atskleisti kuriamo personažo charakterį, pagrindinę etiudo mintį, ištirti ir įvertinti poelgių logiką, vyksmo nuoseklumą, analizuoti ir interpretuoti kuriamą personažą, pasitelkiant studento kūrybiškumą, intelektą, emocijas, psichofizines savybes. Dalyką sudaro paskaitos, aktorinės technikos seminarai (laboratorija), praktinių užduočių atlikimas ir aptarimas, diskusijos.
Dalyko anotacija užsienio kalba
Students will grow as performers; they will learn how to take risks while also maintaining simplicity and appropriateness in acting choises. Students will continue to apply acting techniques and expand their perfomance skill set while working with selections from classic and modern drama.This course is designed to create a supportive, committed, professional and creative environment in which students strive to master acting techniques. Students refine techniques for portraying human behavior through believable charactrization. In addition, students engage in sensory work, trust and improvisation exercises, and other methods of freeing the imagination.
Būtinas pasirengimas dalyko studijoms
„Vaidybos pagrindai I“, „Judesio menas “, „Scenos kalba“.
Dalyko studijų rezultatai
1. Žodžiu analizuoti etiudo įvykių eigą.
2. Užtikrinti, kad studentai žinotų kaip skirti esminius etiudo įvykius nuo antraeilių.
3. Suteikti studentams supratimą apie logiškos ir nuoseklios etiudo įvykių eigos nustatymą, veiksmo vystymąsi, perspektyvą bei kontraveiksmą.
4. Žodžiu atlikti veikėjų charakterių analizę.
5. Užtikrinti, kad studentai žinotų, kaip žodžiu atlikti veikėjų santykių analizę.
6. Užtikrinti, kad studentai žinotų, kaip perteikti etiudo svarbiausią uždavinį ir esmę veiksmu bei tekstu, įkūnijant sumanymą.
7. Padėti studentams įgyti žinių kaip atskleisti ir perteikti kuriamo etiudo idėją ir su ja susijusį turinį.
Dalyko turinys
1.Svarbiausias uždavinys. Ištisinis veiksmas. Etiudai padedantys suvokti veikėjų uždavinius, jų siekius, konflikto priežastis.
2. Individualumas. Prisitaikymų ryškumas, spalvingumas, drąsa, subtilumas, skonis. Prisitaikymų ryšys su pagrindiniu uždaviniu ir partneriu.
3. Protas, valia ir jausmas. Įsivaizdavimas, sprendimas ir valia/jausmas. Protas, įsivaizdavimas, sprendimas.
4. Personažo analizė: motyvacija, veiksmai, aplinkybės. Autoriaus požiūrio į personažą ir jo veiksmus analizė.
5. Personažų individualių charakterių emocinės būsenos, jų kalbos stilius, intonacijos, kalbėjimo ritmo atskleidimas. Režisūriniai aspektai.
6. Konfliktas ir ištisinis veiksmas.
7. . Etiudai padedantys suvokti personažo veiksmų motyvaciją, logiką ir nuoseklumą duotosiose aplinkybėse.
8. Vidinis tempas ir ritmas. Personažo charakterio išlaikymas ir išbaigtumas. Vidinė etika ir drausmė. Sceninis žavingumas ir patrauklumas. Logika ir nuoseklumas.
9. Vidinė sceninė savijauta.
10. Etiudai padedantys suvokti veikėjų charakterio išlaikymą ir išbaigtumą, sukurto charakterio ryšį su ištisiniu veiksmu ir pagrindiniu uždaviniu.
11. Etiudo ištisinis veiksmas, aplinkybės, dramaturgija.
12.Ištisinis veiksmas ir pagrindinis uždavinys.
13. Etiudo eigos- ištisinio veiksmo ritmo- ryšys su atlikėjo sumanymu ir dėmesio objektu.
14. Etiudo erdvė, eiga ir kiti techniniai aspektai.
15. Etiudų personažų analizė; mono etiudas arba masinis etiudas. Personažų uždaviniai, ištisinis veiksmas,logika ir nuoseklumas, pagrindinis uždavinys, konfliktas.
Dalyko studijos valandomis
Pratybos 45 val.
Iš viso kontaktinio darbo val. 45 val.
Savarankiškas darbas (tame tarpe – pasirengimas tarpiniam atsiskaitymui ir egzaminui) 88 val.
Iš viso 133 val.
Studijų rezultatų vertinimas
Kolokviumas – 30%
Kiti tarpiniai atsiskaitymai (individualių ir komandinių užduočių atlikimas) – 20%
Egzaminas – 50 % (mono etiudas arba masinis etiudas)
Literatūra
1. 2011 Krasner D. An Actor's Craft: The Art and Technique of Acting (Palgrave Macmillan)
2. 2000 Powers M. Michael Chekhov: On Theatre and the Art of Acting (Applause Books)
3. 2007 Benedetti J. Stanislavski: An Introduction (Taylor & Francis)
4. 2002 Chekhov M., Powers M., Callow S. To the Actor (Routledge)
5. 2008 Michailas Čechovas “Apie aktoriaus techniką“ (Jonava)
6. 1947 Konstantinas Stanislavskis ”Aktoriaus saviruoša” (Valstybinė grožinės literatūros leidykla)
7. 2020 Jennifer Thomas, Robert J. Vrtis Inclusive Character Analysis: Putting Theory into Practice for the 21st Century Theatre Classroom (Routledge)
8. 2020 Andy Nyman More Golden Rules of Acting: That Nobody Ever Tells You (Nick Hern Books)
Papildoma literatūra
1. 1944 Keith Johnston Don‘t Be Prepared“( Loose Moose Theatre Co., Calgary, Alberta, Canada)
2. 2007 D. Charmsas “Nutikimai” (Tyto Alba)
3. 1980 Nikolajus Gogolis „Apysakos; Revizorius“ (Vaga)
4. 1961 A. Čechovas Raštai : [dešimt tomų]
5. 2001 J. Almonaitienė J. Bendravimo psichologija (Vaga)
6. 1978 Adomaitytė A.D. Plastinė aktoriaus treniruotė (KU, Klaipėda)
7. 2020 Tony Schmitt Teaching Acting: Some Things I Learned Along the Way (Lulu.com)
8. 2012 Joyce Piven, Susan Applebaum In the Studio with Joyce Piven: Theatre Games, Story Theatre and Text Work for Actors (Methuen Drama)