Sceninių žanrų dainavimas II
Dalyko anotacija lietuvių kalba
Sceninių žanrų dainavimas– studijų krypties dalykas, skirtas sceninių žanrų dainininko profesinių gebėjimų ugdymui. Studijų metu toliau tobulinami interpretaciniai, techniniai ir meniniai studentų gebėjimai, plečiamas sceninių žanrų operos zingspiel, tragédie lyrique, operos comique, grand operos, klasikinės bei (klasikinės Vienos, Naujosios Vienos), lyrinės, romantinės, muzikinės dramos, šiuolaikinės vokiečių ir prancūzų, Vienos, Berlyno, prancūzų operetės ir lietuvių operos, operetės ir miuziklo žanro supratimas, repertuaro pažinimas, kuriami ir realizuojami meniniai projektai. Tai antras lygis dalyko, trunkančio keturis semestrus, kurio metu atliekami vokiečių, prancūzų, lietuvių kompozitorių operų, operečių ir miuziklų arijos ir duetai.
Dalyko anotacija užsienio kalba
Singing of scenic genres is a study subject designed for the development of professional skills of the singer. During the studies, interpretational, technical and artistic abilities of the students are developed, opera zingspiel, tragédie lyrique, opera comique, grand opera, classical, lyrical, romantic, musical drama, contemporary German and French, Vienna, Berlin, French operetta and Lithuanian opera genre’ understanding is broadened, art projects are created and realized. This is the second level of a course that takes up four semesters during which arias, duets and scenes from German, French and Lithuanian operas are performed.
Būtinas pasirengimas dalyko studijoms
Studentas turi būti išklausęs Sceninių žanrų dainavimas I studijų dalyką ir išlaikęs jo egzaminą
Dalyko studijų rezultatai
1. Atlikti vokiečių, prancūzų kompozitorių sceninių žanrų opera zingspiel, tragédie lyrique, operos comique, grand operos ir lietuvių kompozitorių operečių ar miuziklų arijas ir duetus, atskleidžiant kompozitoriaus stiliaus išskirtinumą, kūrinių dramaturgiją
2. Savitai interpretuoti vokiečių ir prancūzų kompozitorių klasikinės bei (klasikinės Vienos, Naujosios Vienos), lyrinės, romantinės, muzikinės dramos, šiuolaikinės vokiečių ir prancūzų operos, Vienos, Berlyno, prancūzų operetės arijas ir duetus
3. Remiantis muzikinės dramaturgijos dėsniais analizuoti ir palyginti vokiečių ir prancūzų kompozitorių operų, operečių arijas ir duetus
Dalyko turinys
1. Vokiečių, prancūzų sceninių žanrų opera zingspiel, tragédie lyrique, operos comique, grand operos ir lietuvių kompozitorių operečių ar miuziklų arijos ar duetai
2. Trys vokiečių, trys prancūzų kompozitorių klasikinės bei (klasikinės Vienos, Naujosios Vienos), lyrinės, romantinės, muzikinės dramos, šiuolaikinės vokiečių ir prancūzų operos, Vienos, Berlyno, prancūzų operetės arijos ir duetai
3. Vokiečių ir prancūzų kompozitorių operų, operečių arijų ir duetų analizė ir palyginimas
Dalyko studijos valandomis
Paskaitos (P)/Individualūs užsiėmimai 36 val.
Savarankiškas darbas 189 val.
Iš viso 225 val.
Studijų rezultatų vertinimas
Tarpinis atsiskaitymas – 40% , egzaminas – 60%
1. Dainuojamos dvi skirtingų epochų, stilių ir žanrų vokiečių ir/ar prancūzų, lietuvių kompozitorių muzikinio teatro žanrų (operų ir/ar operečių) arijos ar duetai.
2. Atliekama: viena vokiečių, viena prancūzų ir viena lietuvių kompozitoriaus skirtingų epochų, stilių muzikinio teatro žanrų (operų ir/ar operečių, miuziklų) arija ar duetas. Pageidautina, kad kompozitorius, stilius ir epocha nesikartotų. Visi kūriniai dainuojami mintinai. Operų arijos dainuojamos originalo kalba. Operečių ir miuziklų arijos gali būti atliekamos ir lietuvių kalba
Literatūra
1. 1991 Mozart W.A. Die Zauberflöte. VEBBreitkopf Härtel, Musikverlag, Leipzig
2. 1986 Haydn J. operatic arias. Edition Musica, Budapest
3. 2011 Wagner R. Lohengrin. Leipzig Breitkopf - Härtel, Musikverlag
4. 1973 Debbusy C. Pelléas et Mélisande. Музыка, Mосква
5. 1989 Das neue Operetten Buch. B.Schott’s Sohne, Mainz
6. 2003 Žigaitytė A. opera-misterija Praregėjimas. Rankraštis
7. 1973 Kuprevičius G. Miuziklas „Ugnies medžioklė su varovais“. Rankraštis
Papildoma literatūra
1. 1996 Cox R. The singer’s manual of German and French Diction. University of North Carolina School of Music
2. 1995 Leman L. Meine Gesankskunst. Bote &Bock, Berlin
3. 1976 Adler K. German Phonetics and Diction. New York
4. 2004 Valerio H, Reynods A.M. Muzikos žaismas. Vilnius
5. 2003 Traubner R. Operetta: a theatrical history. New York (N.Y.), London, Routledge