Žurnalistikos ir medijų industrijų baigiamasis magistro darbas

  • Apimtis ECTS kreditais: 30
  • Pavadinimas anglų kalba: MA Thesis (Program of Journalism and Media Analysis)
  • Dalyko aprašo rengėjas(-ai):

    Doc. Kristina Juraitė, PMDF Viešosios komunikacijos katedra; prof. Natalija Mažeikienė, SMF Socialinio darbo katedra

Dalyko anotacija lietuvių kalba

Magistro baigiamasis darbas – tai mokslinio-tiriamojo-taikomojo pobūdžio projektas, skirtas kūrybiškai ir analitiškai taikyti studijų metu įgytas žinias ir gebėjimus. Šiuo darbu studentas turi parodyti, kad yra sukaupęs pakankamai žinių ir gebėjimų vertinti įvairaus pobūdžio žurnalistikos, medijų ir bendrai komunikacijos procesus globalizacijos ir mediatizacijos kontekste. Baigiamuoju darbu studentas turi parodyti, kad geba formuluoti žurnalistikos krypties problemas, savarankiškai atlikti teorinį ir empirinį tyrimą, taikyti tinkamus tyrimo metodus, tinkamai interpretuoti tyrimo metu gautus duomenis, kritiškai vertinti informacijos šaltinius, aiškiai ir pagrįstai formuluoti tyrimų išvadas, tinkamai raštu ir žodžiu pateikti tyrimo medžiagą, įforminti darbą pagal nustatytus reikalavimus. Magistro baigiamasis darbas rengiamas antraisiais studijų metais, jam skiriama 30 kreditų.

Dalyko anotacija užsienio kalba

Master Thesis is a scientific or applied research project, aimed at creative and analytical application of knowledge and skills acquired during the studies. By the Final Thesis a student must demonstrate that s/he has accumulated sufficient knowledge and skills to assess different issues and processes in journalism, media and communication in the context of globalization and mediatization. Final Thesis should demonstrate student’s ability to address research issues in the field of journalism, conduct theoretical and empirical research, apply relevant research methods, correctly interpret research findings, critically evaluate sources of information, reasonably articulate research conclusions, present research findings in writing and orally following the Final Thesis requirements. Master Thesis is prepared during the second year of the study program and amounts to 30 ECTS credits.

Dalyko studijų rezultatai

Apžvelgti svarbias tyrimo temas komunikacijos ir žiniasklaidos studijų srityse.
Išplėtoti tinkamą tyrimo dizainą, tinkantį analizuoti pasirinktą tyrimo problemą.
Analizuoti ir tarpusavyje sieti svarbias teorines perspektyvas bei metodologines prieigas.
Taikyti kiekybinės, kokybinės ar lyginamosios tyrimo metodologijos principus ir apgalvoti tyrimo kokybės kriterijus.
Surinkti reikiamus empirinius duomenis ir taikyti tinkamus duomenų analizės būdus.
Remiantis surinktais duomenimis įvertinti temos problematiką, apibendrinti tyrimo rezultatus ir aiškiai pristatyti tyrimo išvadas, rekomendacijas (jei jos aktualios).
Pristatyti tyrimo rezultatus raštu ir žodžiu remiantis Baigiamųjų magistro darbų rengimo bei gynimo metodiniais nuostatais.
Apžvelgti svarbias tyrimo temas komunikacijos ir žiniasklaidos studijų srityse.

Dalyko turinys

1. Baigiamojo darbo temos ir tyrimų plano sudatymas ir pristatymas. Diskusijos.
2. Pristatymas ir kūrybinis seminaras. Diskusijos.
3. Pirmojo darbo varianto pristatymas auditorijoje. Seminarai grupėse (angl. poster workshops).
4. Pirmųjų darbo variantų aptarimas ir diskusija: katedros recenzentų komentarai.
5. Magistro baigiamojo darbo pristatymas.
6. Viešas gynimas.

Dalyko studijos valandomis

Savarankiškas darbas – 786 val., konsultacijos - 14 val. Viso: 800 val.

Studijų rezultatų vertinimas

Baigiamąjį magistro darbą vertina kiekvienas kvalifikacinės gynimo komisijos narys, atsižvelgdamas į darbo parengimą, turinį, pristatymą žodžiu. Galutinį pažymį sudaro visų kvalifikacinės komisijos narių įvertinimų vidurkis.

Literatūra

1. 2000 Berger, A. Media and communication research methods :an introduction to qualitative and quantitative approaches. Sage, Thousand Oaks http://web.ebscohost.com
2. 2000 Thomas, R., Brubaker, D. Theses and Dissertations : A Guide to Planning, Research, and Writing.
Bergin & Garvey http://web.ebscohost.com
3. 2010 Mertens, N. Writing : Processes, Tools and Techniques. Nova Science Publishers http://web.ebscohost.com
4. 2011 Jensen, K. A handbook of media and communication research: qualitative and quantitatve methodologies. Routledge
5. 2009 Keegan, S. Qualitative Research : Good Decision Making Through Understanding People, Cultures and Markets. Kogan Page http://web.ebscohost.com
6. 2006 Sapsford, R. Survey Research. Sage Publ. http://web.ebscohost.com
7. 2007 Turabian, K. A Manual for Writers of Research Papers, Theses, and Dissertations. The University of Chicago Press
Papildoma literatūra
8. 2007 Becker, H. Writing for Social Scientists: How to Start and Finish Your Thesis, Book or Article. University of Chicago Press
9. 2008 Bitinas, B., Rupšienė, L., Žydžiūnaitė, V. Kokybinių tyrimų metodologija. Vadovėlis. Klaipėda : S. Jokužio leidykla-spaustuvė
10. 2005 Kardelis K. Mokslinių tyrimų metodologija ir metodai. Judex, Kaunas
11. 2006 Keyton, J. Communication research: asking questions, finding answers. Boston: McGraw-Hill
12. 2005 McQuail, D. et als. Communication Theory & Research: An ECJ Anthology.
Thousand Oaks: Sage
13. 2011 Norkus Z., Morkevičius V. Kokybinė lyginamoji analyze. LiDA, Kaunas
14. 2011 Žydžiūnaitė V. Baigiamojo darbo rengimo metodologija. Klaipėdos valstybinė kolegija