Šiuolaikinė vokiečių kalba (leksika, gramatika) III

  • Dalyko kodas: AGK 2002
  • Dalyko grupė: C
  • Apimtis ECTS kreditais: 6
  • Pavadinimas anglų kalba: CONTEMPORARY GERMAN III (GEGENWARTSDEUTSCH III)
  • Dalyko aprašo rengėjas(-ai):

    Sidona Žvaliauskienė, Germanistikos ir romanistikos katedra

Dalyko anotacija lietuvių kalba

Dalyko tikslas – tobulinti studentų gebėjimus taisyklingai reikšti mintis žodžiu ir raštu, kad gebėjimai atitiktų B1.1 lygį pagal Europos bendruosius kalbų metmenis. Darbas užsiėmimų metu derinamas su savarankišku studentų darbu namuose. Studentų kalbos raiška žodžiu ir raštu plėtojama panaudojant medžiagą iš spaudos ir literatūros. Įsisavinamos naujos sakinių konstrukcijos, nauji žodžių junginiai, netiesioginė kalba, įtvirtinamos modalumo raiškos formos.

Dalyko anotacija užsienio kalba

The language course “Contemporary German III” aims to improve students’ skills to express their ideas, orally or in written form. The main goal is the developing all language skills according to level B1 requirements and trying to achieve level B1.1 of CEFR. Combining of classroom work with autonomous students’ tasks becomes very important at this stage. The use of newspaper articles and literary texts provides numerous opportunities to practice speaking, writing and interacting skills. At this stage, mastering of new syntactic structures, indirect speech, reviewing modality forms are of vital importance in language learning.

Būtinas pasirengimas dalyko studijoms

Šiuolaikinė vokiečių kalba (fonetika, leksika, gramatika) I, Šiuolaikinė vokiečių kalba (leksika, gramatika) II

Dalyko studijų rezultatai

1. Geba susikalbėti daugelyje situacijų keliaudamas. Specialiai nepasirengęs geba įsitraukti į pašnekesį, kai kalbama apie žinomus dalykus, asmeninius interesus ar dalykus, susijusius su kasdieniu gyvenimu (pavyzdžiui, šeima, pomėgiais, darbu, kelionėmis ir aktualiais įvykiais).
2. Geba papasakoti apie savo svajones ir planus, frazes ir sakinius jungdamas paprastais jungikliais. Geba trumpai pagrįsti nuomonę ir planus (nurodyti priežastis). Geba papasakoti atsitikimą, filmo ar knygos turinį, pasakyti savo nuomonę apie tai, ką perskaitė ar matė.
3. Geba suprasti, kai kalbama aiškiai bendrine kalba apie žinomus dalykus, su kuriais susiduriama darbe, universitete, leidžiant laisvalaikį ir pan. Geba suprasti daugelio radijo ar TV pranešimus apie aktualius įvykius, ar laidas apie dominančius dalykus kai kalbama santykinai lėtai ir aiškiai.
4. Geba suprasti tekstus apie kasdienį gyvenimą ir darbą, jei juose daugiausia vartojami dažnai pasitaikantys žodžiai. Suprasti, kai asmeninio pobūdžio laiškuose aprašomi
įvykiai, rašoma apie jausmus ar norus.
5. Geba parašyti paprastą rišlų tekstą žinomomis temomis arba apie dalykus, kuriais domisi. Parašyti asmeninį laišką, aprašydamas savo patirtį ar įspūdžius.
6. Geba atpažinti ir įvardinti skaitomame tekste sakinio dalis ir jau išmoktas gramatines konstrukcijas, įvardinti jų stilistinę funkciją.

Dalyko turinys

Themen: 1. Wünsche und Wirklichkeit. 2. Humor und Alltag 3. Männer -Frauen-Paare (Partnerschaft, Streit) 4. Sport und Gesundheit 5. Kultur und Freizeit.
Fokus Sprechen: Stell dir vor… Gespräche über Möglichkeiten; Alltagsbegebenheiten erzählen; Erkundigungen; jemandem zustimmen oder widersprechen; Erlebniserzählung; sprachliche Wendungen in Alltagssituationen; Gespräch über einen Theater- bzw. Kinobesuch; Kunstausstellung; Stellungnahme pro und contra ; über gesunde Ernährung diskutieren; Gespräch über überraschende Erlebnisse; etwas begründen; Konflikte diskutieren; Vermutungen äußern.
Grammatik: Kettensätze mit wenn; höfliche Bitten, Wünsche und Ratschläge äußern; Konjunktiv II; nominalisiertes Adjektiv; attributives Adjektiv im Komparativ und Superlativ; zweigliedrige Junktoren; Wortstellung bei Pronomenhäufung; Plusquamperfekt; indirekte Fragesätze mit ob bzw. Fragewort; Verbergänzungen; Infinitiv als Nomen; Partizip I und II adverbial und attributiv; erweiterte Partizipialphrasen; Modalverben zur Graduierung von Wahrnehmung, Vermutung und Beurteilung; Infinitiv mit zu; graduierende Adverbien + Wiederholung bereits behandelter grammatischer Schwerpunkten.

Dalyko studijos valandomis

Seminarai – 75 val.,  savarankiškas studento darbas (įskaitant pasirengimą kolokviumui ir egzaminui) – 85 val.

Studijų rezultatų vertinimas

Kolokviumas – 20 %, darbas seminarų metu ir kontroliniai darbai – 50 %, egzaminas – 30 % galutinio pažymio.

Literatūra

1. 2010 Funk u.a.: studio d B1. Deutsch als Fremdsprache. Kurs- und Übungsbuch mit Zrtifikatstraining. Cornelsen
2. 2009 Aufderstraße, H. u.a.: Delfin. Lehrwerk für Deutsch als Fremdsprache. Niveaustufe B1 Hueber
3. 2012 Aufderstraße, H. u.a.: Lagune. Deutsch als Fremdsprache. Niveaustufe B1 Hueber
4. 2012 Tschirner, E. u.a.: Aufbauwortschatz. Deutsch nach Themen. Übungsbuch Cornelsen
5. 2012 Dreyer, Schmidt: Lehr-und Übungsbuch der deutschen Grammatik. Neubearbeitung. Hueber
Papildoma literatūra
1. Deutsch lernen mit der Deutschen Welle http://www.dw.com/de/deutsch-lernen/lernangebote-f%C3%BCr-das-niveau-b1/s-13216
2. Telenovela „Jojo sucht das Glück“ http://www.dw.com/de/deutsch-lernen/jojo-staffel-1/s-31564