Šiuolaikinė anglų kalba (leksika, gramatika) II

  • Dalyko kodas: AGK 1005
  • Dalyko grupė: C
  • Apimtis ECTS kreditais: 6
  • Pavadinimas anglų kalba: CONTEMPORARY ENGLISH II
  • Dalyko aprašo rengėjas(-ai):

    doc. dr. Audronė Raškauskienė, dr. Teresė Ringailienė, Anglų filologijos katedra.

Dalyko anotacija lietuvių kalba

Leksika. Žanrų ir stiliaus ryšys. Tekstų leksinė analizė. Publicistinio stiliaus analizė. Laiškų rašymo pagrindai. Pastraipos rašymo teorija ir praktinis pritaikymas. Esė rašymo pagrindai. Teksto nuoseklumas ir sklandumas. Diskurso konektoriai, skyryba. Teksto redagavimas. Stilistiniai žodžių vartojimo skirtumai, jų analizė naudojant tekstynus.
Gramatika. Netaisyklingi daiktavardžiai. Artikeliai. Neiginiai: tiesioginiai sakiniai, klausimai, leksiškai perteikiama neigiama reikšmė. Klausimai ir jų rūšys. Tiesioginė/netiesioginė kalba. Netiesioginiai teiginiai, klausimai, liepiamieji sakiniai. Neveikiamoji rūšis. Fraziniai veiksmažodžiai ir valentingumas. Beasmenės formos: bendratys, dalyviai. Sąlygos sakiniai ir jų tipai. Tariamoji nuosaka: the subjunctive, the ‘unreal’ past forms. Gramatinių aspektų analizė naudojant tekstynus.

Dalyko anotacija užsienio kalba

The course is a practical study of Contemporary English integrating listening, speaking, reading, and writing skills with special attention paid to grammar and vocabulary in relation to discourse analysis. The focus is on the grammatical categories used to describe real situations (tense, voice, non-finites) and imaginary situations (conditionals, subjunctives). The content of tense forms is analyzed along with their aspectual characteristics; passive forms (simple and causative) and voice functions are considered in the light of pragmatic factors responsible for word order changes. Corpora are used to analyse grammatical and lexical issues. This course corresponds to C1/C2 level of Common European Framework of Reference for Languages (CEFR).

Būtinas pasirengimas dalyko studijoms

Išklausytas kursas Šiuolaikinė anglų kalba (fonetika, leksika, gramatika) I

Dalyko studijų rezultatai

1. Atpažinti ir sudaryti ir skirtingų gramatinių kategorijų formas bei konstrukcijas
2. Atpažinti skirtingų žanrų ir stiliaus ryšį
3. Taisyklingai vartoti veiksmažodžių konstrukcijas bei suvokti reikšmės skirtumus tarp skirtingų veiksmažodžių formų
4. Vartoti frazinius veiksmažodžius skirtinguose kontekstuose ir suprasti leksikalizuotas tokių veiksmažodžių reikšmes
5. Teisingai parinkti kolokatus sinoniminiams žodžiams
6. Rašyti skirtingų stilių tekstus; rašyti pastraipą, santrauką ir esė
7. Reikšti ir pagrįsti savo nuomonę, požiūrį skirtingomis temomis, išreikšti lyginimą ir kontrastą
8. Pagrįsti gramatinių formų ir leksinių vienetų pasirinkimą remiantis informacija apie kontekstą bei stiliaus reikalavimus

Dalyko turinys

Netaisyklingi daiktavardžiai. Artikeliai. Neiginiai: tiesioginiai sakiniai, klausimai, leksiškai perteikiama neigiama reikšmė. Klausimai ir jų rūšys. Tiesioginė/netiesioginė kalba. Netiesioginiai teiginiai, klausimai, liepiamieji sakiniai. Neveikiamoji rūšis.
Žanrų ir stiliaus ryšys. Tekstų leksinė analizė. Publicistinio stiliaus analizė. Laiškų rašymo pagrindai.
Beasmenės formos: bendratys, dalyviai. Sąlygos sakiniai ir jų tipai. Tariamoji nuosaka: the subjunctive, the ‘unreal’ past forms.
Fraziniai veiksmažodžiai ir valentingumas.
Stilistiniai žodžio vartojimo skirtumai, analizuojami naudojantis tekstynais.
Pastraipos rašymo teorija ir praktinis pritaikymas. Esė rašymo pagrindai.
Temos: mokslas ir technologija, įstatymas ir tvarka, psichologija ir darbas, pramogos ir laisvalaikis, finansai, kelionės ir turizmas.
Teksto redagavimas. Teksto nuoseklumas ir sklandumas. Diskurso konektoriai, skyryba. Gramatinių ir leksinių vienetų analizė naudojantis tekstynais.

Dalyko studijos valandomis

Seminarai – 60 val., savarankiškas studento darbas (įskaitant pasirengimą kolokviumui ir egzaminui) – 100 val.

Studijų rezultatų vertinimas

Kolokviumas – 20 %, darbas semestro metu (testai, pristatymai žodžiu, rašto darbai) 30 % , egzaminas – 50 %

Literatūra

1. 2012 Gude, K., Duckworth, M., and L., Rogers. Cambridge English: Proficiency (CPE) Masterclass. Oxford University Press
2. 2006 Yule G. Oxford Practice Grammar. Oxford University Press
3. 2006 Oshima, A., and A., Hogue. Writing Academic English. Pearson/ Longman
Papildoma literatūra
4. 2006 Carter R., McCarthy M. Cambridge Grammar of English. Cambridge University Press.
5. 2009 Conrad, S., and D., Biber. Real Grammar. A Corpus-Based Approach to English. Pearson Longman
6. 2012 Foley, M., and D., Hall. MyGrammarLab. Advanced C1/C2. Pearson
7. 2010 Lebauer, R. Learn to Listen, Listen to Learn with CDs. Pearson/ Longman
8. 2013 Maclntyre, P. Pathways 4: Listening, Speaking, and Critical Thinking with DVD and 3 CDs. Boston (Mass.): National Geographic Learning