Individualizuoto anglų kalbos mokymo teorija ir praktika

  • Dalyko kodas: AKL 4011
  • Dalyko grupė: C
  • Apimtis ECTS kreditais: 6
  • Pavadinimas anglų kalba: Individualized EFL Instruction: Theory and Practice
  • Dalyko aprašo rengėjas(-ai):

    Prof. dr. Ingrida Eglė Žindžiuvienė, Anglų filologijos katedra, Prof. dr. Nemira Mačianskienė, Užsienio kalbų institutas

Dalyko anotacija lietuvių kalba

Dalyko tikslas – apžvelgti įvairias individualizuoto kalbos mokymo rūšis ir kryptis. Studentams suteikiama žinių apie specifinius anglų kalbos kaip užsienio mokymo teorijų ir metodų taikymo būdus, siejant juos su besimokančiojo poreikiais, galimybėmis ir savitumais. Analizuojami psicholingvistiniai aspektai, daug dėmesio skiriama mokymosi stilių ir mokymosi strategijų apžvalgai ir analizei. Studentai dalyvauja diskusijose apie įvairių mokymo metodų tinkamumą individualizuoto kalbų mokymo procese. Mokomasi projektuoti individualizuoto anglų kalbos mokymo procesą, atsižvelgiant į skirtingus mokymosi stilius bei mokymosi aplinką.

Dalyko anotacija užsienio kalba

The course is a study of different trends of individualized EFL teaching. The aim of the course is to provide students with an understanding of the specific aspects of EFL teaching theory and practice, to analyze the concept of EFL teaching, to survey psycholinguistic processes in language use and language learning, to analyze the learner‘s individual learning style. Students participate in discussions on the evaluation of the methods of individualized EFL teaching and learn to construct the teaching process according to different learning styles and within different learning environment.

Būtinas pasirengimas dalyko studijoms

Anglų kalbos žinių lygis B2-C1

Dalyko studijų rezultatai

Dalyvauti diskusijose ir inicijuoti jas, aptariant ir analizuojant individualizuoto anglų kalbos mokymo teorijas ir metodus.
Analizuoti užsienio kalbų mokymo teorijas, jas siejant su individualizuoto anglų kalbos mokymo metodais.
Atpažinti naujausių individualizuoto mokymo metodų privalumus ir trūkumus
Aptarti informacinių technologijų pritaikymo galimybes individualizuoto anglų kalbos mokymo procese.
Analizuoti egzistuojančias individualizuoto kalbų mokymo tradicijas angliškai kalbančiose šalyse bei lyginti su individualizuoto mokymo tradicija Lietuvoje.
Apžvelgti pedagoginės situacijos tyrimo tipus, etapus, eigą bei kokybinio ir kiekybinio tyrimo aktualumą, tiriant individualizuoto mokymo procesą.
Sieti lingvistikos teorijas su užsienio kalbų mokymo(si) teorijomis bei jų vystymosi tendencijomis, atpažinti bei vertinti individualizuoto kalbų mokymo terminologijos kaitos priežastis.

Dalyko turinys

Individualių besimokančiojo charakteristikų įtaka užsienio kalbos mokymo(si) proceso efektyvumui. Besimokančiojo motyvacijos vaidmuo kalbų mokymosi procese. Anglų kalbos mokymo metodų adaptavimas individualizuoto mokymo kontekste.
Individualaus anglų kalbos mokymosi metodai. Besimokančiojo individualybės koncepcija humanistinio kalbų mokymo(si) aspektu.
Kalbos mokymosi strategijų įtaka užsienio kalbos mokymo(si) efektyvumui. Amžiaus faktoriaus lemiami veiksniai. Psicholingvistiniai anglų kalbos mokymosi procesai.
Šiuolaikiniai tyrimai individualaus mokymosi stiliaus srityje. Anglų kalbos mokymo proceso adaptavimas, atsižvelgiant į individualias besimokančiojo reikmes mokymo(si) būdui ir aplinkai.
Individualaus anglų kalbos mokymosi metodai. Besimokančiojo individualybės koncepcija humanistinio kalbų mokymo(si) aspektu.
Šiuolaikiniai tyrimai individualaus mokymosi stiliaus srityje. Anglų kalbos mokymo proceso adaptavimas, atsižvelgiant į individualias besimokančiojo reikmes mokymo(si) būdui ir aplinkai.
Individualaus anglų kalbos mokymosi metodai. Besimokančiojo individualybės koncepcija humanistinio kalbų mokymo(si) aspektu.

Dalyko studijos valandomis

Paskaitos (P) 30 val.
Seminarai (S) 15 val.
Komandinis darbas 15 val.
Savarankiškas darbas 100 val.
Iš viso 160 val.

Studijų rezultatų vertinimas

Kolokviumas-30 proc., savarankiško darbo pristatymas ir seminaro užduočių atlikimas 20 proc., egzaminas 50 proc.

Literatūra

1. 2001 Brown D. H. Teaching by Principles: An Interactive Approach to Language Pedagogy. New York: Longman
2. 2006 Jarvis P. The Theory and Practice of Teaching. Routledge.
3. 2007 Harmer, J. (2007). How to Teach English. Harlow: Longman.
Papildoma literatūra
1. 2004 Mačianskienė, N. Užsienio kalbų mokymosi strategijos. VDU.
2. 2006 Miniotienė, B., I. Žindžiuvienė. Descriptive Bilingual Glossary of Educational Terms. VDU