Neformalusis muzikinis ugdymas

  • Dalyko kodas: MDP 4070
  • Dalyko grupė: C
  • Apimtis ECTS kreditais: 5
  • Pavadinimas anglų kalba: Non-formal Music Education
  • Atestacija galioja iki: 2023
  • Dalyko aprašo rengėjas(-ai):

    Prof. dr. Asta Rauduvaitė

Dalyko anotacija lietuvių kalba

Dalykas sudaro sąlygas būsimam muzikos mokytojui įgyti ne tik teorinių žinių apie neformaliojo ugdymo principus, mokinių meninės saviraiškos poreikių įgyvendinimą, pasirenkamosios muzikinės veiklos formas, jų modeliavimą, bet ir dalyvauti neformaliojo muzikinio ugdymo praktikoje mokykloje ir už jos ribų.

Dalyko anotacija užsienio kalba

The study subject aims to establish conditions for prospective music teachers not only to acquire theoretical knowledge of satisfying needs of school learners’ artistic self-expression, forms of selected musical activities, their modelling but also to participate in the practice of non-formal music education at school and outside it.

Būtinas pasirengimas dalyko studijoms

Pedagogika, Bendroji ir raidos psichologija, Dalyko didaktika, Muzikos atlikimas.

Dalyko studijų rezultatai

1. Gebės apibūdinti neformaliojo muzikinio ugdymo ypatumus bei darbo su mokiniais specifiką neformaliajame muzikiniame ugdyme.
2. Gebės projektuoti ugdymo turinį, planuoti bei organizuoti užklasinę muzikinę veiklą, tikslingai parinkti ir taikyti šiuolaikinius mokymo(si) metodus.
3. Gebės tikslingai organizuoti neformaliojo muzikinio ugdymo procesą, vesti užsiėmimus remiantis infividualizuoto bei diferencijuoto mokymo strategija.
4. Gebės prisiimti atsakomybę už profesinės veiklos proceso kokybę rengiant ir įgyvendinant muzikinių veiklų projektus.

Dalyko turinys

Neformalųjį ugdymą reglamentuojantys švietimo dokumentai.
Neformaliojo muzikinio ugdymo samprata.
Organizuoto muzikinio laisvalaikio problemos ir perspektyvos.
Popamokinės veiklos ypatumai, tikslai, priemonės, organizavimas.
Užklasinės muzikinės veiklos uždaviniai bendrojo ugdymo mokykloje.
Muzikinės veiklos formos, jų modeliavimas.
Mokyklos kultūrinės erdvės kūrimas.
Muzikinis edukacinis projektas, jo paskirtis, rengimo etapai.
Mokyklos muzikinio kolektyvo veikla. Vokalinis instrumentinis muzikavimas. Repertuaro sudarymo principai. Vokalinio aranžavimo ypatumai. Ansambliškumas. Interpretacija ir sceninė kultūra.
Repeticijos planavimas. Repeticijos laiko pojūtis. Verbalinė ir neverbalinė komunikacija.
Projektinės muzikinės veiklos planavimas ir įgyvendinimas. Pristatymas ir vertinimas.

Dalyko studijos valandomis

Paskaitos 16 val.
Pratybos 27 val.
Konsultacijos 2 val.
Iš viso kontaktinio darbo val. 45 val.
Savarankiškas darbas 89 val.
Iš viso 134 val.

Studijų rezultatų vertinimas

Egzaminas (50%), tarpiniai atsiskaitymai (20%), užduočių aplankas (30 %).

Literatūra

1. 2021 https://www.smm.lt/web/lt/smm-svietimas/svietimas-neformalusis
2. 2016 Gabnytė, G. Muzikos mokyklų pedagogų profesinės nuostatos kaip perspektyvinio muzikos ugdymo projekcija. Vilnius: „Leidyba tau“
3. 2016 21st Century Music Education: Informal Learning and Non-Formal Teaching. In Wright, R., Yonker B. A., Beynon C. (Eds.). Canada: CMEA.
4. 2014 Devenson, M., Kirliauskienė, R., Aleksienė, V. Integration of music therapy elements into the programs of formal and non-formal primary music education. Prieiga per internetą: http://www.cps.edu.pl/pub/cms/files/70/2014_social_education.pdf
5. 2013 Barkauska,s V. j. Improvizavimo pradmenys atliekant dainas. Vilnius: Edukologija.
6. 2012 Veblen, K. K. Adult Music Learning in Formal, Non-formal, and Informal Contexts. In G. E. mcPherson and G. F. Welch (Eds.). The Oxford Handbook of Music Education.
7. 2012 Lasauskienė J. Muzikinių edukacinių projektų rengimas ir įgyvendinimas. Vilnius: Edukologija.
Papildoma literatūra
1. 2017 Jonilienė, M., Jucevičiūtė-Bartkevičienė, V. Non-formal education: peculiarities of preschool music education of early age children. Music science today: the permanent and the changeable, 121-127. Daugavpils University academic press Saule.
2. 2016 Rauduvaitė, A. Populiariosios muzikos integravimas ugdymo procese. Vilnius: LEU leidykla.
3. 2015 Springer, D. G., Gooding, L. F. Preservice Music Teachers’ Attitudes Toward Popular Music in the Music Classroom, Journal of Music Teacher Education, 1, 11-23.