Žaidimų pedagogika

  • Dalyko kodas: MDP 4071
  • Dalyko grupė: C
  • Apimtis ECTS kreditais: 3
  • Pavadinimas anglų kalba: Pedagogy of games
  • Atestacija galioja iki: 2023
  • Dalyko aprašo rengėjas(-ai):

    Lekt. Dr. Daiva Žitkevičienė

Dalyko anotacija lietuvių kalba

Dalykas skirtas gilinti teorines žinias apie esminius žaidimų pedagogikos principus muzikiniame ugdyme, muzikos mokymą(si) kaip interaktyvų, dinamišką ir individualų procesą. Išryškinama žaidimų pedagogikos svarba ir įvairovė edukacinėje praktikoje.

Dalyko anotacija užsienio kalba

The study subject aims to enable prospective music teachers to deepen their theoretical knowledge of essential principles of pedagogy of games in music education, teaching/learning music as an interactive, dynamic and individual process. The importance of pedagogy of games and the variety of games in the educational practice is highlighted.

Būtinas pasirengimas dalyko studijoms

Dalyko didaktika, Pedagoginė praktika, Muzikos atlikimas, Etninė kultūra ir ansamblinis muzikavimas ir kt.

Dalyko studijų rezultatai

Gebės išsamiai paaiškinti pedagogines žaidimo strategijas, tinkamai jas iliustruoti.
Gebės pristatyti esmines šiuolaikinių mokymosi teorijų charakteristikas, jas modeliuoti per žaidimo situacijų kūrimą.
Gebės planuoti ir organizuoti mokinių muzikinį ugdymą,
savarankiškai parinkdamas didaktines žaidimo technologijas.

Dalyko turinys

Bendrojo ugdymo didaktinių žaidimų teorinė samprata.
Pedagoginės žaidimo strategijos muzikiniame ugdyme.
uzikinis ugdymo procesas kaip mokymosi situacijų, mokymosi patirčių kūrimo laukas, komunikacinė pedagogo ir mokinio sąveika.
Muzikos pedagogo didaktinės kompetencijos raiška muzikinėje veikloje.
Variacijos mokymosi teorija: samprata, ištakos, išskirtinumas, mokymosi objektas, kritiniai aspektai, išskyrimas, variavimas ir variacijos modeliai.
Komunikacinio muzikalumo samprata ir jos esminiai elementai: pulsavimas, savybės ir pasakojimas.
Pastoliavimo (mokymosi paramos) strategija: pastolių termino samprata, pastolių charakteristika ir pedagogo vaidmuo taikant pastolius muzikiniame ugdyme.
Komunikavimo samprata muzikiniame ugdyme.
Komunikavimo priemonės: kalbos ir suvokimo vaidmuo, kalbos/komunikavimo ir muzikos santykis, multimodalinis būdas, sinestezija.
Pedagogo komunikavimo būdai muzikinėje veikloje: funkcinis veiksmo vaidmuo, pasakotojo vaidmuo, dirigento vaidmuo, portretinis vaidmuo, deiktinių nuorodų veiksmo vaidmuo.

Dalyko studijos valandomis

Paskaitos 16 val.
Seminarai 12 val.
Konsultacijos 2 val.
Iš viso kontaktinio darbo val. 30 val.
Savarankiškas darbas 50 val.
Iš viso 80 val.

Studijų rezultatų vertinimas

Praktinių užduočių atlikimas (50%), egzamino užduotys (50%)

Literatūra

1. 2020 Žitkeviciene, D., Monkeviciene, O. How Does a Child Feel, Understand and Discern Qualities of Music Sounds: The Pattern of Contrast of Variation theory. 13th International Conference of Education, Reseach and Innovation: ICERI2020 Proceedings, 4733-4742. https://doi.org/10.21125/iceri.2020.1032
2. 2019 Pramling, N., et al. Play-Responsive Teaching in Early Childhood Education. Springer. https://doi:10.1007/978-3-030-15958-0_12
3. 2017 Žitkevicienė, D. The teacher as a Mediator between the Child and the Music listened to: Discovery of Music sounds Qualities. Problems in Music Pedagogy, 16(1), 107-121. http://pmp.du.lv/wp-content/uploads/2017/07/PMP_2017_01.pdf
4. 2017 Wallerstedt, C. A critical stance in researching music-learning processes. The 22nd conference of Nordic Network for Research in Music Education: Music Education and Equality. https://hsm.gu.se/digitalAssets/1614/1614054_abstracts-symposias-nnmpf-2017.pdf.
5. 2015 Simones, L. L., Rodger, M., Schroeder, F. Communicating musical knowledge through gesture: Piano teachers’ gestural behaviours across different levels of student proficiency. Psychology of Music, 43(5 ), 723-735. doi: 10.1177/0305735614535830
Papildoma literatūra
1. 2017 Lindgren,M., et al. Critical perspective in researching music education and equality – what, why and how? The 22nd Annual Conference of the Nordic Network for Research in Music Education, March 14-16. https://hsm.gu.se/digitalAssets/1614/1614054_abstracts-symposias-nnmpf-2017.pdf.
2. 2017 Žitkevičienė, D. Variacijos teorijos taikymas ankstyvajame ugdyme: iššūkis ar realybė. Pasaulis vaikui: ugdymo realijos ir perspektyvos: tęstinis mokslo straipsnių leidinys. ISSN 2538-7057. T. 6, p. 63–75. Vytauto Didžiojo universitetas – 5 egz.
3. 2014 Ugdymo paradigmų iššūkiai didaktikai. Sud. R.Bruzgelevičienė http://talpykla.elaba.lt/elaba-fedora/objects/elaba.