Žiniasklaidos tyrimai socialiniams mokslams

  • Dalyko kodas: SOC 3038
  • Dalyko grupė: C
  • Apimtis ECTS kreditais: 6
  • Pavadinimas anglų kalba: Media Research for Social Sciences
  • Dalykas atestuotas: 2022-01-25
  • Atestacija galioja iki: 2025-01-25
  • Dalyko aprašo rengėjas(-ai):

    Dr. Aušra Rimaitė

Dalyko anotacija lietuvių kalba

Šiame kurse pagrindinis dėmesys skiriamas žiniasklaidos tyrimams. Kritiškas požiūris į žiniasklaidos darbotvarkės nuostatas ir socialinių problemų, diskursų, vaizdų ir socialinių judėjimų įrėminimą tekstuose. Kurse apžvelgiami žiniasklaidos analizės metodai ir įrankiai, kultūros ir visuomenės mediatizaciją, žiniasklaida kaip priemonė socialiniams ir kultūriniams pokyčiams. Bus apžvelgtos teorinės perspektyvos, metodika ir praktiniai metodai. Kursas apima praktinį analizės metodų taikymą.

Dalyko anotacija užsienio kalba

This course focuses on media research. A critical approach to the media agenda settings and framing of social problems, discourses, images and social movements in texts. The course gives an overview of the methods and tools used for media analysis, mediatization of culture and society, the media as a tool for social and cultural change. Theoretical perspectives, methodology and practical methods will be covered. The course includes practical applications of analytical methods.

Dalyko studijų rezultatai

Studentai įgis pagrindinių žinių ir supratimo apie žiniasklaidos tyrimus socialiniams mokslams.
Surinkti, susisteminti ir išanalizuoti žiniasklaidos tyrimui reikalingą informaciją.
Taikyti tyrimo metodus.
Studentai gebės kritiškai skaityti mokslinius straipsnius, analizuojančius žiniasklaidos diskursus
Parengti ir pristatyti žiniasklaidos tyrimo rašto darbą.

Dalyko turinys

Medijų logika ir socialinis gyvenimas: kultūros ir visuomenės mediatizacija.
Realybės įrėminimas: už teksto ribų. Žiniasklaida kaip socialinių ir kultūrinių pokyčių nešėja.
Tyrimo dizainas žiniasklaidos tyrimui.
Žiniasklaidos tyrimo metodai: turinio analizė, teminė analizė, grindžiamoji teorija, diskurso analizė, retorinė analizė, vizualinė analizė.
Įvaizdžio kūrimas žiniasklaidoje.
Meditizuojami konfliktai.
Žiniasklaidos pliuralizmas ir žmogaus teisės.
Naujų socialinių judėjimų, naujovių ir inovacijų mediatizavimas.
Reikalavimai žiniasklaidos tyrimų recenzijų rašymui. Žiniasklaidos tyrimo rašto darbo žodinis pristatymas.

Dalyko studijos valandomis

Paskaitos 30 val.
Seminarai 15 val.
Darbas grupėse 15 val.
Rašto darbų rengimas 30 val.
Konsultacijos 10 val.
Iš viso kontaktinio darbo val. 100 val.
Savarankiškas darbas 60 val.
Iš viso 160 val.

Studijų rezultatų vertinimas

Kolokviumas – 20 proc.
Seminarai – 10 proc.
Rašto darbai – 30 proc.
Egzaminas – 40 proc.

Literatūra

1. 2020 Powers M., Adrienne R. Rethinking media research for changing societies. New York. Cambridge University press.
2. 2014 Lundby K., Mediatization of communication. Berlin; Boston. De Gruyter Mouton.
3. 2014 The Sage Handbook of Media Studies. London, Sagge.
4. 2013 Brennen B. S., Qualitative Research Methods for Media Studies. Second edition. Routledge.
5. 2005 Bertrand I., Hughes P. Media Research Methods: Audiences, Institutions, Texts. Second edition. Palgrave.
6. 2005 Berger A. A., Media Research Techniques. Sage
7. 2009 Gillespie M., Toynbee J., Analysing Media Texts (Volume 4). Open University Press.
8. 1998 Lacey N., Image and Representation. Key Concepts in Media Studies. Macmillan International.
9. 2000 Berger A. A., Media and Communication Research Methods. Sage.
Papildoma literatūra
1. 2012 Berger A.A. Media and Society. Critical perspective.
2. 2008 O'Shaughnessy M.Media & society. Oxford University press.
3. 2003 McKee A., Textual analysis. A beginner’s guide. Sage.
4. 2002 Hartley J., Communication, Cultural and Media Studies. The Key concepts. Third edition. Routledge.
5. 1996 Priest S. H., Doing Media Research. An Introduction. Second edition. Sage.