Bendradarbiavimas su šeima ir komandinis darbas (SPP)
Dalyko anotacija lietuvių kalba
Įsisavinamos esminės žinios apie specialistų bendradarbiavimą su šeima bei komandinio darbo principus, ugdant specialiųjų ugdymosi poreikių turinčius vaikus; įgyjama gebėjimų taikyti įgytas žinias kuriant bendradarbiavimu grįstus santykius su šeima ir specialistų komandoje; gebama spręsti problemines situacijas, vertinti savo - būsimo specialisto, nuostatas į bendradarbiavimą, kurti bendradarbiavimu grįstus santykius. Studijas grindžiant personalizuotu bei probleminiu mokymusi, įgyjami komandinės veiklos, bendradarbiavimo, kritinio mąstymo, reflektavimo gebėjimai. Seminaruose, organizuojamuose ugdymo bei švietimo pagalbą teikiančiose įstaigose, studentai mokysis spręsti realias praktines problemas.
Dalyko anotacija užsienio kalba
Students acquire knowledge in sensory integration (SI), including basic principles of child development, sensations, structures, functions & evolution of CNS; SI dysfunction, including features & causes, disorders, involving the vestibular system, developmental dyspraxia, tactile defensiveness, visual perception & auditory-language disorders, ASD; SI therapy; gain abilities to apply acquired knowledge while recognising & evaluating SI of a child, & providing therapeutic activities. Personalised & problem-based learning enable students to efficiently meet person’s needs, be reflective. During workshops, organised in education institutions and those, where educational support is provided, students will learn to solve real practical problems.
Būtinas pasirengimas dalyko studijoms
Psichologijos, pedagogikos, negalių ir raidos sutrikimų kursai
Dalyko studijų rezultatai
1. Gebės apibrėžti ir pagrįsti bendradarbiavimo su šeima ir specialistų komandoje integruotus teorinius ir metodologinius pagrindus specialiosios pedagoginės pagalbos teikimo kontekste.
2. Gebės burti komandą ir spręsti joje problemines bendradarbiavimo situacijas, susijusias su specialiųjų ugdymosi poreikių turinčių vaikų ugdymu, ugdymusi bei specialiosios pedagoginės pagalbos teikimu.
3. Gebės bendrauti su ugdytiniais ir jų šeimos nariais bei bendradarbiauti su šeima ir komandoje su kitais specialistais, tenkinant vaikų specialiuosius ugdymosi poreikius.
4. Gebės reflektuoti bei vertinti savo nuostatas į bendradarbiavimą su ugdytinių šeimų nariais ir komandoje bei kurti profesine etika ir pagarba grįstus bendradarbiavimo santykius, sprendžiant specialiosios pedagoginės pagalbos situacijas problemines situacijas.
Dalyko turinys
1. Bendradarbiavimo su šeima bei komandinės veiklos teoriniai ir metodologiniai pagrindai pagalbos vaikui ir šeimai kontekste.
2. Bendradarbiavimo samprata, konceptai, ir teorinio modelio kriterijai bei jų tarpusavio ryšiai.
3. Komandinės veiklos ir bendradarbiavimo principai. Analizė ir interpretavimas.
4. Komandos būrimosi etapai.
5. Komandoje kuriamos pasidalytos kompetencijos; komandinės ir individualios kompetencijos santykis;
6. Bendradarbiavimo komandoje psichosocialiniai aspektai.
7. Šeimos įtraukimas ir bendradarbiavimo komandoje psichosocialiniai aspektai.
8. Šeimos ir jos narių individualumo pažinimas ir pripažinimas psichosocialinio pažeidžiamumo ir atsparumo kontekste.
9. Praktikų bendruomenės, jų kūrimasis, dinamika ir funkcionavimas.
10. Bendradarbiavimo su šeima vertinimas.
11. Šeimos įgalinimo bendradarbiauti trikdžiai ir jų įveikimas.
12. Tarnybos / ugdymo institucijos ir šeimos bendradarbiavimo modelio konstravimas.
13. Bendradarbiavimo modelio konstravimas komandoje, taikant tarpusavio mokymąsi, situacijų modeliavimą, refleksijas.
14. Probleminių situacijų sprendimas komandoje.
15. Bendradarbiavimo santykių su šeima modeliavimas.
16. Komunikavimas su šeimos nariais. Probleminių situacijų sprendimas
17. Bendradarbiavimo santykių specialistų komandoje modeliavimas. Bendras problemų sprendimas ir sprendimo priėmimas.
Reflektyviosios praktikos modelio taikymas kuriant specialistų ir šeimų bendradarbiavimą.
19. Savo, kaip būsimo specialisto ir kitų ugdymo dalyvių nuostatų į bendradarbiavimą ir komandinį darbą vertinimas.
Dalyko studijos valandomis
Paskaitos 20 val.
Seminarai 20 val.
Konsultacijos 5 val.
Iš viso kontaktinio darbo val. 45 val.
Savarankiškas darbas 62 val.
Iš viso 107 val.
Studijų rezultatų vertinimas
Kaupiamąjį vertinimą sudaro: probleminio sprendimo užduotis (10 proc.), atvejo analizė (40proc.), egzaminas (testas) (50 proc.)
Literatūra
1. 2017 Ann Knackendoffel, Peggy Dettmer, Linda P. Thurston (2017). Collaborating, Consulting and Working in Teams for Students with Special Needs 8th Edition, Kindle Edition
ISBN-13: 978-0134672588 ISBN-10: 0134672585
2. 2016 Alisauskiene, S., Kairiene, D. (2016). Shared Responsibilities of Parents and Teachers in Inclusive Early Childhood Education. EDULEARN16. Barcelona (Spain), 2016, p.p. 8601-8611. ISBN 9788460888604. ISSN 2340-1117. https://library.iated.org/view/ALISAUSKIENE2016SHA
file:///C:/Users/Vartotojas1/Desktop/dokumentai/Atestacija_2019/publikacijos/3%20Shared_responsibilities_EDULEARN_2016.pdf
3. 2016 Čiuladienė, G., Valantinas, A. (2016). Tėvų ir mokyklos bendradarbiavimo gairės: ką atskleidžia kritiški tėvų atsiliepimai apie ugdymo procesą. ISSN 1392-5016. Acta Paedagogica Vilnensia, 37, 47-57. http://dx.doi.org/10.15388/ActPaed.2016.36.10069
4. 2015 Margo Collier, Elizabeth B. Keefe, and Laura A. Hirrel (2015). Preparing Special Education Teachers to Collaborate With Families. School Community Journal, 2015, Vol. 25, No.1 https://www.questia.com/library/journal/1P3-3741194431/preparing-special-education-teachers-to-collaborate
5. 2012 Janice M. Fialka, Arlene K. Feldman, Karen C. Mikus (2012). Parents and Professionals Partnering for Children With Disabilities: A Dance That Matters. 1st Edition, Kindle Edition;
ISBN-13: 978-1412966399
ISBN-10: 1412966396 Užsakoma
6. 2011 Skučaitė, V., Karmazė E., G. (2011). Padėkime vaikui įveikti sunkumus: geroji bendradarbiavimo mokyklose patirtis Metodinės rekomendacijos švietimo pagalbos specialistams ir mokytojams. Vilnius: Sapnų šalis http://www.sppc.lt/index.php?1032120711
Papildoma literatūra
1. 2014 Meresman S. (2014). Parents, Family and Community Participation in Inclusive Education. Division of Communication, UNICEF, New York http://www.inclusive-education.org/sites/default/files/uploads/booklets/IE_Webinar_Booklet_13.pdf
2. 2010 Kontautienė, R. (2010). Bendradarbiavimo sistema ir jos valdymas mokykloje. Studijų knyga. Klaipėdos universiteto leidykla ŠU biblioteka 1 egz.