Pedagoginių tyrimų teorija ir metodika (MDP)

  • Dalyko kodas: MDP 3315
  • Dalyko grupė: C
  • Apimtis ECTS kreditais: 3
  • Pavadinimas anglų kalba: Theory and Methodology of Pedagogical Research
  • Atestacija galioja iki: 2023
  • Dalyko aprašo rengėjas(-ai):

    Prof. dr. Jolanta Lasauskienė, doc. dr. Vaiva Jucevičiūtė-Bartkevičienė

Dalyko anotacija lietuvių kalba

Dalykas yra vienas iš tyrimų metodologijos nagrinėjimui skirtų muzikos pedagogikos studijų dalykų. Jo paskirtis – sudaryti sąlygas studentams analizuoti bendruosius pedagoginių tyrimų principus ir sąvokas, tyrimo uždavinius ir jų įgyvendinimo prielaidas. Studentai mokosi įvardinti pedagoginio tyrimo objektą, problemą, gilinasi į pedagoginio tyrimo specifiką ir jo rezultatų sampratą. Studijuojant dalyką rengiamas muzikos pedagogikos tyrimų kursinis darbas, kuris skatina studentus gilintis į pasirinktą muzikinio ugdymo problemą, susieti teoriją ir praktiką.

Dalyko anotacija užsienio kalba

Theory and Methodology of Pedagogical Research is one of the study subjects of music pedagogy that is targeted at the analysis of research methodology. Its main goal is to create conditions for students to analyse general principles and concepts of pedagogical research as well as research objectives and prerequisites for their implementation. Students learn to recognise the object and the problem of pedagogical research, to delve into specifics of pedagogical research and understanding of its results. The study subject also includes the term paper in research on music pedagogy, which encourages students to penetrate into the chosen problem of music education as well as to link theory and practice.

Būtinas pasirengimas dalyko studijoms

Pedagogika, Dalyko didaktika

Dalyko studijų rezultatai

Gebės:
- atskleisti pedagoginių tyrimų sampratą ir apibūdinti bendruosius uždavinius;
- analizuoti mokslinę literatūrą bei dokumentus;
- įvardinti tyrimo struktūrą, imties sudarymo principus, kiekybinio ir kokybinio tyrimų ypatumus.
Gebės:
- parengti savo tyrimo planą (dizainą) kursiniam darbui;
- įvardinti kiekybinio tyrimo imties sudarymo principus, tyrimo metodus, duomenų rinkimo ir analizės būdus, rezultatų vertinimo ypatumus;
- nusakyti tyrimo etikos principus ir jų įgyvendinimo ypatumus ugdymo įstaigose.
Gebės:
- parengti tyrimo ataskaitą;
- pasirengti savo kursinio darbo viešam pristatymui dalykine kalba (raštu ir žodžiu).

Dalyko turinys

Pedagoginių tyrimų samprata ir bendrieji uždaviniai.
Teoriniai tyrimo metodai: mokslinės literatūros analizė, dokumentų nagrinėjimas, apibendrinimas.
Tyrimo struktūra.
Tyrimo imties sudarymo principai.
Kiekybinio tyrimo strategijos.
Kokybinio tyrimo ypatumai.
Teorinio ir empirinio tyrimų planas, tyrimo metodikos (dizaino) kūrimo etapai.
Duomenų analizės samprata.
Kiekybinio tyrimo imtis, metodai (klausimynai, apklausos, aprašas, ir kt.), duomenų rinkimo ir analizės būdai.
Tyrimo rezultatų vertinimas; tyrimo išvadų ir rekomendacijų apibūdinimas.
Tyrimo etikos principai, jų įgyvendinimas ugdymo įstaigose.
Plagiato prevencijos klausimai.
)Pasirinkto tyrimo metodo (pvz., anketinės apklausos, stebėjimo ir kt.) praktinis įgyvendinimas ir rezultatų apžvalga.
Tyrimo ataskaitos parengimas.
Tyrimo rezultatų interpretacija.
Viešo tyrimo pristatymo esminiai principai.

Dalyko studijos valandomis

Paskaitos 16 val.
Seminarai 12 val.
Konsultacijos 2 val.
Iš viso kontaktinio darbo val. 30 val.
Savarankiškas darbas 50 val.
Iš viso 80 val.

Studijų rezultatų vertinimas

Tarpinis atsiskaitymas (20%), kolokviumas (30%), egzamino vertinimas (50%).

Literatūra

1. 2020 Moksliniai tyrimai ir inovacijos. Luxembourg: Publications Office http://publications.europa.eu/resource/cellar/ba202c94-aa5d-11e6-aab7-01aa75ed71a1.0016.01/DOC_1
2. 2017 Kardelis, K. Mokslinių tyrimų metodoligija ir metodai: edukologija ir kiti socialiniai mokslai
3. 2017 Žydžiūnaitė, V., Sabaliauskas, S. Kokybiniai tyrimai. Principai ir metodai
4. 2014 Hartweig, K. A. Research Methodologies in Music Education
5. 2014 Thomas, G. Case Study Methods in Education
6. 2013 Cohen, L., Manion, L. & Morrison, K. Research Methods in Education (7th ed.)
7. 2012 Juodaitytė A. (Sud.). Kokybiniai edukaciniai tyrimai: teorijos, duomenų rinkimas ir analizė.
Papildoma literatūra
1. 2016 Gottlieb, J. Music Library and Research Skills
2. 2015 Edukologijos inžinerijos link: teorijos ir praktikos sanglauda (Sud. E. Martišaiskienė)
3. 2014 Ugdymo paradigmų iššūkiai didaktikai (Sud. R. Bruzgelevičienė).
4. 2013 Bitinas B. Rinktiniai edukologiniai raštai.
5. Mokslo darbų žurnalas Pedagogika : mokslo darbai. http://www.pedagogika.leu.lt