Dalyko didaktika 2 (pagrindinio ir vidurinio muzikinio ugdymo didaktika) (MDP)

  • Dalyko kodas: MDP 3135
  • Dalyko grupė: C
  • Apimtis ECTS kreditais: 4
  • Pavadinimas anglų kalba: Subject didactics 2 (didactics of middle and general music education)
  • Dalykas atestuotas: 2020
  • Atestacija galioja iki: 2023
  • Dalyko aprašo rengėjas(-ai):

    Prof. dr. Asta Rauduvaitė

Dalyko anotacija lietuvių kalba

Studijuodami būsimieji muzikos mokytojai plėtoja mokytojo profesinę (muzikinę pedagogoginę) kompetenciją gilinantis į muzikinių veiklų organizavimą pagrindiniame ir viduriniame muzikiniame ugdyme. Studentai žinos muzikinio ugdymo ypatumus, bus susipažinę su muzikinį ugdymą reglamentuojančiais dokumentais, muzikos vadovėliais, gebės projektuoti muzikinio ugdymo turinį, planuoti pamoką, tikslingai parinkti šiuolaikinius muzikos mokymo(si) metodus, numatyti efektyvią vertinimo sistemą.

Dalyko anotacija užsienio kalba

While studying prospective music teachers develop the teacher's professional and subject competences delving into organisation of musical activities in basic and secondary music education. After completing this course, students will be aware of peculiarities of music education, will have got acquainted with the documents regulating music education and music textbooks and will be aware the principles of class, group, and individual work organization. They will be able to design curriculum of music education, plan a lesson, purposefully select modern music teaching/learning methods and to provide an effective assessment system.

Būtinas pasirengimas dalyko studijoms

Muzikos pedagogikos pagrindai, Muzikos atlikimas, Didaktinės muzikos technologijos, Dalyko didaktika 1 (ikimokyklinio, priešmokyklinio ir pradinio muzikinio ugdymo didaktika). Bendroji ir raidos psichologija, Sveikatos ugdymas, Pedagogika, Pedagogo asistento praktika.

Dalyko studijų rezultatai

1. Gebės paaiškinti pagrindinio ir vidurinio muzikinio ugdymo ypatumus.
2. Gebės apibūdinti muzikinių gabumų, muzikinių gebėjimų požymius, pedagogines sąlygas mokinio muzikinės bei bendrųjų kompetencijų ugdymui(si).
3. Gebės pagrįsti muzikinio ugdymo tikslus, turinį, aplinkas.
4. Gebės apibrėžti mokytojo profesines kompetencijas.

Dalyko turinys

Lietuvos muzikinio ugdymo sistemos savitumas. Pagrindinio ir vidurinio muzikinio ugdymo turinio įgyvendinimas laikantis pagrindinių Lietuvos muzikinio ugdymo sistemos principų. Muzikinio ugdymo turinio V-XII klasėse charakteristika.
Muzikinio ugdymo turinys. Muzikinio ugdymo tikslai ir uždaviniai pagrindiniame ir viduriniame ugdyme, šių programų turinį reglamentuojantys švietimo dokumentai.
Muzikinio ugdymo organizavimo ypatumai. Muzikinio ugdymo proceso samprata. Pamoka kaip pagrindinė ugdymo organizavimo forma. Pagrindinio ir vidurinio ugdymo muzikos pamokų specifiškumas, tipai, struktūra, jų planavimas ir modeliavimas.
Mokinių muzikinės raiškos plėtotė. Mokinių muzikinių gebėjimų raida.
Paauglių balso fiziologija ir higiena. Dainavimo, grojimo, kūrybos ir pasirodymo gebėjimų ugdymas. Dainavimo ir grojimo gūdžių lavinimo ypatumai. Improvizacija ir kūrybos technologijos. Muzikinio raštingumo patirties gilinimas.
Muzikos klausymosi ypatumai. Emocijos ir muzika. Muzikos suvokimas, muzikinis mąstymas ir vaizduotė. Muzikos klausymosi aktyvinimo būdai. Muzikos kūrinių vertingumo atrankos kriterijai.
Muzikos žinių bei raiškos gebėjimų pritaikymas socialinėje kultūrinėje aplinkoje. Muzikinės kultūros raidos ypatumai. Muzikinis ugdymas ir informacinės kompiuterinės technologijos. Muzikinė projektinė veikla mokykloje.
Mokinių pasiekimų vertinimas. Mokinių pažangos ir muzikinių pasiekimų vertinimo samprata. Diferencijuoto muzikinio ugdymo technologijos, jų perteikimo būdai. Mokinių muzikiniai pasiekimai ir jų vertinimo kriterijai.
Muzikos mokytojo asmenybė. Muzikos mokytojo asmenybės vertybinis brandumas. Pagrindinio ir vidurinio ugdymo muzikos mokytojo kompetencijų raiška.

Dalyko studijos valandomis

Paskaitos 28 val.
Seminarai 15 val.
Konsultacijos 2 val.
Iš viso kontaktinio darbo val. 45 val.
Savarankiškas darbas 62 val.
Iš viso 107 val.

Studijų rezultatų vertinimas

Tarpiniai atsiskaitymai – 30 %. Namų darbai – 20 %. Egzaminas – 50 %.

Literatūra

1. 2021 Pagrindinio ir vidurinio ugdymo Bendrosiuos programos https://sodas.ugdome.lt/viesieji-puslapiai/7300
2. 2017 Cain, T., Cursley, J. Teaching Music Differently: Case Studies of Inspiring Pedagogies. New York: Routledge
3. 2016 Carlos, R. Abril, Brent, M. G. Teaching General Music: Approaches, Issues, and Viewpoints.
http://www.oxfordscholarship.com/view/10.1093/acprof:oso/9780199328093.001.0001/acprof-9780199328093
4. 2016 Rauduvaitė, A. Populiariosios muzikos integravimas taikant aktyviuosius metodus muzikos pamokoje. Vilnius: LEU leidykla.
5. 2014 Mark, M., Madera, P. Contemporary Music Education. Schirmer.
6. 2012 Balčytis, E. Muzikinio ugdymo labirintais. Šiauliai: ŠU leidykla.
7. 2012 Vitkauskas, R., Abramauskienė, J., Barisas, K., Kirliauskienė, R., Tarnauskaitė-Palubinskienė, V. Bendrasis muzikinis ugdymas Lietuvoje. Vilnius: Edukologija.
Papildoma literatūra
1. 2020 Davidova, J., Zavadsk,a G., Chuan,g M.-J., Rauduvaite, A. The Formation and Development of the Coordination Between 6-8 Year-Old Children’s Vocal Apparatus and Musical Hearing in the Process of Learning Singing. Kaunas: VDU.
2. 2013 Kay M. Sound Before Symbol. USA: Sage http://www.sagepub.com/booksProdDesc.nav?prodId=Book238844
3. 2012 Meninio ugdymo pamoka: ką reikėtų keisti. Vilnius: Švietimo aprūpinimo centras.
4. 2012 Girdzijauskas, A. Muzikos klausymo metodai. Klaipėda: KU leidykla.
5. 2012 Juvonen, A., Ruismaki, H., Lehtonen, K. Music Education Facing New Challenges. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 45, 197–205.