Teatriniai žaidimai (MDP)
Dalyko anotacija lietuvių kalba
Siekiama, kad studentai susipažintų su ugdymo proceso sužaidybinimu per teatrinius žaidimus, metodus ir suvoktų jų galimybėmis ugdant mokinių asmenines, komunikavimo, kultūrinio sąmoningumo, bendravimo, bendradarbiavimo ir kt. kompetencijas skirtinguose mokomuosiuose dalykuose, tinkamai pritaikytų ir panaudotų teatrinius žaidimus ugdymo procese atsižvelgiant į numatomą tikslą.
Dalyko anotacija užsienio kalba
The study subject aims to introduce students with possibilities and methods of introducing play elements into the process of education through drama games and to enable them to understand their potential developing school students’ personal, communication, cultural awareness, collaboration and other competencies during studies of various study subjects, to properly adapt and use drama games in the process of education considering the established goal.
Būtinas pasirengimas dalyko studijoms
Dalyko didaktika, pedagogika, edukacinė psichologija
Dalyko studijų rezultatai
Supras ugdymo proceso sužaidybinimo galimybes per teatrinius žaidimus ugdant mokinių asmenines, komunikavimo, kultūrinio sąmoningumo, bendravimo, bendradarbiavimo ir kt.
Suvoks ir atpažins Lietuvos meno/kultūros organizacijų veikimo principus, grupės dinamikos procesus, darbo su grupe ypatumus.
Gebės argumentuotai pagrįsti teatrinių žaidimų/metodų pasirinkimą ir taikymą ugdymo procese, bei gebės juos įgyvendinti.
Dalyko turinys
Žaidimo samprata ir nauda ugdyme. Ugdymo proceso sužaidybinimas: galimybės ir sunkumai.
Lūkesčiai, baimės ir iššūkiai ugdymo procese. Susipažinimo žaidimai.
Teatras mokykloje ir neformaliajame ugdyme.
Teatras – komandos formavimo pagrindas. Komandiniai žaidimai ir užduotys. Bendravimas ir bendradarbiavimas grupėje.
Socialinis teatras: forumo teatras, psichodrama. Socialinių gebėjimų ugdymas teatrinių žaidimų pagalba.
Improvizacijos teatras: spontaniškumas, drąsa veikti, pasitikėjimas ir vaizduotės lavinimas, partnerio pajautimas scenoje.
Ugdymo proceso sužaidybinimas: galimybės ir sunkumai.
Teatrinių žaidimų įgyvendinimas.
Dalyko studijos valandomis
Paskaitos 32 val.
Seminarai 16 val.
Savarankiškas darbas 85 val.
Iš viso 133 val.
Studijų rezultatų vertinimas
Teatrinių žaidimų pristatymas ir įgyvendinimas - 30 proc.; Egzaminas (teatrinių žaidimų aplanko pristatymas, esė pristatymas, pokalbis) – 40 proc.; Aktyvus dalyvavimas paskaitose / lankomumas – 30 proc.
Literatūra
1. 2015 James E. Johnson [et al.] The handbook of the study of play Rowman & Littlefield
2. 2013 Kontrimas V. Teatro raiškos ugdymas :saviruoša, vaidmens kūrimas, užduočių atlikimas : metodinė priemonė http://talpykla.elaba.lt/elaba-fedora/objects/elaba:19519756/datastreams/MAIN/content
3. 2012 Baldwin P. With drama in mind: real learning in imagined worlds London; New York: Continuum
4. 2011 Deltuva A., Godvadas P. Asmeninės karjeros valdymo patirtinėje studijoje vadovas Vilnius: Kitokie projektai
5. 2011 Kazragytė V. Mažųjų vaidyba :metodinė priemonė priešmokyklinio amžiaus vaikų grupių pedagogams http://talpykla.elaba.lt/elaba-fedora/objects/elaba:4290420/datastreams/MAIN/content
6. 2008 Kazragytė V. Priešmokyklinio amžiaus vaikų vaidybos gebėjimų ugdymas http://talpykla.elaba.lt/elaba-fedora/objects/elaba:4222488/datastreams/MAIN/content
Papildoma literatūra
1. 2014 Gailius Ž., Malinauskas A., Petkauskas D., Ragauskas L. Darbo su jaunimo grupėmis vadovas/neformaliojo ugdymo praktika Lietuvoje. Vilnius: Firidas