Meninio ugdymo tyrimai 2 (MDP)

  • Dalyko kodas: MDP 3044
  • Dalyko grupė: C
  • Apimtis ECTS kreditais: 3
  • Pavadinimas anglų kalba: Research in Arts Education 2
  • Dalykas atestuotas: 2020
  • Atestacija galioja iki: 2023
  • Dalyko aprašo rengėjas(-ai):

    Doc. dr. Jolita Kudinovienė

Dalyko anotacija lietuvių kalba

Studijų metu toliau ugdysis kompetencijas, būtinas atliekant edukologinius tyrimus, gebės lyginti ir rinktis tinkamiausią metodą pasirinktai meninio ugdymo problemai nagrinėti, kreipiant ypatingą dėmesį veiklos tyrimams, atlikti gautų empirinių duomenų analizę. Semestro metu studentai šešioms savaitėms išeis į savarankišką pedagoginę praktiką, kurios metu turės atlikti užduotis, susijusias su šiuo mokomuoju dalyku. Praktikos metu studentai turės galimybę rinkti duomenis savo kursiniam bei bakalauro darbams.

Dalyko anotacija užsienio kalba

During the study process competences that are requisite for conducting educational research will be further developed, students will be able to compare and select the most appropriate method for the analysis of the chosen educational problem in arts with a particular focus on the activity research, they will be also able to carry out the analysis of the acquired empirical data. Students will have a six-week Independent teaching practice at school, during which they will have to do assignments related to the study subject. During the practice students will have a possibility to accumulate data for their Term Paper and BA Thesis.

Būtinas pasirengimas dalyko studijoms

Meninio ugdymo tyrimai 1

Dalyko studijų rezultatai

Paaiškina kiekybinių ir kokybinių duomenų analizės metodus, procedūras, taikymo sąlygas siejant teorines žinias su praktiniu taikymu atliekant tyrimo duomenų analizę.
Geba sukurti logišką ir nuoseklią tiriamojo reiškinio indikatorių sistemą jam įvertinti ir apibūdinti.
Geba reflektuoti ir objektyviai įvertinti savo veiklą bei tiriamąjį darbą. Suvokia transformuojančios kaitos dinamiką ir siekia kaitos, kuri pagrįsta žinojimu ir refleksija.
Geba integruoti tiriamą problemą, surinktus duomenis bei pasirinktą literatūrą ir teikti visuminį tiriamojo objekto vaizdą.
Geba perteikti tyrimų rezultatus savo švietimo bendruomenei, kitiems tyrėjams, ugdytiniams bei jų tėvams.

Dalyko turinys

Kiekybinės ir kokybinės duomenų analizės prielaidos. Kintamųjų samprata ir matavimas. Požymių matavimas. Pirminė informacija. Imties reikšmė ir kokybė analizuojant tyrimo duomenis.
Empirinių duomenų apdorojimas. Kiekybinės ir kokybinės analizės taikymo sąlygos. Duomenų parengimas apdorojimui kiekybiniame ir kokybiniame tyrime. Duomenų apdorojimo etapai.
Kiekybinių duomenų analizė. Statistinių metodų taikymas edukologinių duomenų analizėje. Aprašomoji statistika. Statistiniai ryšiai, koreliacija, koreliacijos koeficientai ir kt. Duomenų analizė su SPSS.
Kokybinių duomenų analizė. Duomenų analizės metodai, strategijos ir procedūros. Sisteminimas, klasifikavimas, priežastiniai, funkciniai ir struktūriniai ryšiai. Kokybinių duomenų kodavimo kriterijai. Interpretacinis aiškinimas. Duomenų analizė naudojant kompiuterinę programą „Kokybis“.
Duomenimis grįsto veiklos plano sudarymas.
Tyrimo duomenų interpretacija. Tyrimo duomenų apibendrinimas ir interpretavimas kiekybiniuose ir kokybiniuose tyrimuose.
Kiekybinių ir kokybinių duomenų pateikimas mokslinėje ataskaitoje. Duomenų grafinis vaizdavimas. Tyrimo ataskaitų ir mokslinių publikacijų rengimas.
Teorinės ir empirinės medžiagos integravimas mokslinėje ataskaitoje. Tyrimo rezultatais grindžiamas ugdymo proceso tobulinimas, profesinių sprendimų priėmimas.
Refleksija, subjektyvumas ir empatija veiklos tyrime.
Išvadų ir mokslinės diskusijos pateikimas baigiamajame darbe.
Veiklos tyrimo kalba ir stilius.
Stendiniai veiklos tyrimų pranešimai.

Dalyko studijos valandomis

Paskaitos 16 val.
Seminarai 16 val.
Savarankiškas darbas 48 val.
Iš viso 80 val.

Studijų rezultatų vertinimas

Veiklos planas – 20 proc., įvairių duomenų (interviu, stebėjimo, anketos) analizės raštu – 30 proc., kiekybinių ir kokybinių tyrimų duomenų vizualizacija – 10 proc., stendiniai veiklos tyrimų pranešimai – 40 proc.

Literatūra

1. 2016 Gaižauskaitė I., Valavičienė N. Socialinių tyrimų metodai: kokybinis interviu http://ebooks.mruni.eu/pdfreader/socialini-tyrim-metodai-kokybinis-interviu
2. 2015 Rupšienė, L., Rutkienė, A. Edukacinis eksperimentas: vadovėlis Klaipėda:
KU leidykla
3. 2012 Juodaitytė, A. (Sud.). Kokybiniai edukaciniai tyrimai: teorijos, duomenų rinkimas ir
analizė Šiauliai: Šiaulių universitetas.
4. 2009 Saldaña J. The Coding Manual for Qualitative Researchers http://www.iribresearch.ir/rm/book/The%20coding%20manual%20for%20qualitative%20researchers%20-Johnny_Salda%C3%B1a-2009.pdf
5. 2007 International Handbook of Research in Arts Education / Ed. Bresler L. Dordrecht: Springer file:///C:/Users/Acer/Downloads/00b7d51b9fd259a502000000.pdf
6. 2006 Vaitkevičius R., Saudargienė A. Statistika su SPSS psichologiniuose tyrimuose. Kaunas: VDU
Papildoma literatūra
1. 2015 Banevičiūtė, B., Kazragytė, V., Kudinovienė, J. Meno pedagogikos semestrinių ir baigiamųjų darbų rengimas: metodinė priemonė
http://talpykla.elaba.lt/elaba-fedora/objects/elaba:11685445/datastreams/MAIN/content
2. 2010 Vaitkevičius, Raimundas. Psichologinių tyrimų duomenų analizė : praktikos darbai . Kaunas : Vytauto Didžiojo universiteto leidykla.
3. 2009 Pukėnas K. Kokybinių duomenų analizė SPSS programa: studijų knyga. http://www.lsu.lt/sites/default/files/dokuumentai/studentams/norminiai_dokumentai/paskaitos/kokyipyr_biniu_duomenu_analize_SPSS_programa.pdf
4. Lietuvos HSM duomenų archyvas (LiDA) www.lidata.eu
5. Kokybinių tyrimų atviro kodavimo programa „Kokybis“ https://sites.google.com/site/kokybis/