Baigiamasis bakalauro darbas (Menai)
Dalyko anotacija lietuvių kalba
Baigiamasis bakalauro darbas skirtas pirmos pakopos universitetinių meno pedagogikos studijų metu įgytų kompetencijų įtvirtinimui ir apibendrinimui. Meno pedagogui aktualu gebėti atlikti ugdymo problemų sprendimo tyrimus, kurti ir empiriškai patikrinti meninio ugdymo inovacijas, priimti tyrimais grindžiamus ugdymo praktikos sprendimus, reflektuoti, t.y. įgyti pedagogo tyrėjo kompetenciją. Meno pedagogikos baigiamąjį bakalauro darbą sudaro bakalauro darbas arba meninio ugdymo raiškos projektas ir meninio ugdymo veiklos tyrimo ataskaita. Meninio ugdymo raiškos projektas – tai nauja idėja pagrįstas meninio ugdymo procesas, kuriamas tyrėjo šio proceso dalyvių bendromis pastangomis.
Dalyko anotacija užsienio kalba
The Bachelor thesis aims at consolidation and generalisation of competencies acquired during the first cycle university studies in pedagogy of arts. It is absolutely relevant for a teacher of arts to be able to carry out research into solutions to educational problems, to design and empirically test innovations in arts education, to make decisions grounded on research results, to reflect , i.e., to acquire competences of a teacher-researcher. The final Bachelor’s thesis in Pedagogy of Arts consists of the Bachelor’s thesis or the project of expression in arts education and the report on action research in arts education. The project of expression in arts education includes the process of arts education based on a new idea. Such process is initiated by the researcher and implemented in joint efforts of him/her and participants in the process. Namely such an educational project, as one of the main methods of scientific cognition and education, provides conditions for practical testing, evaluation and substantiation of new artistic pedagogical ideas.
Būtinas pasirengimas dalyko studijoms
Išlaikyti visi studijų dalykai
Dalyko studijų rezultatai
Įgis šiuolaikiniais ugdymo mokslų ir meno tyrimais grindžiamų meno pedagogo profesinės veiklos žinių, kurias gebės taikyti plačiose tarpdalykinėse ir profesinės veiklos srityse renkant ir analizuojant duomenis, reikalingus svarbioms meno pedagogo profesinės veiklos problemoms spręsti.
Gebės planuoti, organizuoti, atlikti ir vertinti įvairią veiklą meno pedagogo profesijos ir studijų kontekste, savarankiškai pasirinkti technologines, organizacines ir metodines priemones.
Gebės bendrauti su specialistais ir visuomene sprendžiant meno pedagogo profesinės veiklos uždavinius, pristatant atliktą veiklą ir jos rezultatus; imsis atsakomybės už savo ir mokinių veiklos kokybę ir jos vertinimą vadovaudamasis profesine etika ir pilietiškumu.
Dalyko turinys
Baigiamojo bakalauro darbo arba meninio ugdymo raiškos projekto idėjos iškėlimas, jos atsiradimo kontekstas ir ugdymo problemos įžvalgos, temos (problemos) aktualumo pagrindimas, tyrimo objekto parinkimas, tyrimo tikslo, uždavinių formulavimas. Tyrimo problemos teorinio modelio sudarymas.
Baigiamojo bakalauro darbo arba meninio ugdymo raiškos projekto idėjos įgyvendinimui pasirinktų išraiškos priemonių ir tyrimo metodų pagrindimas. Tyrimo metodikos, imties ir jo organizavimo apibūdinimas. Tyrimo duomenų rinkimo instrumentų parinkimas ar sudarymas.
Empirinio tyrimo eigos, duomenų tvarkymo, analizės plano pristatymas. Pedagoginių sprendimų dėl ugdymo strategijos, gebėjimų vertinimo ir ugdymo užduočių numatymas, atsižvelgiant į norimą išspręsti ugdymo problemą. Su bakalauro darbo ir (arba) meninio ugdymo raiškos projekto tema susijusių rašytinių šaltinių analizė.
Tiriamosios ir pedagoginės veiklos plano įgyvendinimas ir stebėsena, empirinių duomenų rinkimo tikslingumas. Potyrių, įžvalgų, susijusių su priemonių naudojimu, fiksavimas.
Empirinio tyrimo ataskaitos parengimas, tinkamai apibūdinant kiekybinės ir kokybinės analizės rezultatus, tyrimo išvadas ir rekomendacijas.
Meninės raiškos analizė ir apmąstymas siekiant atskleisti sėkmės ir nesėkmės „formules“, pasirinktus meninės kūrybos principus, etapus, naudotą medžiagą ir kt.
Refleksija: atlikus empirinių duomenų analizę ir mokslinės literatūros šaltinių analizę, priimtų pedagoginių sprendimų (profesinės veiklos koregavimo ir tobulinimo, patirties įgijimo) veiksmingumo įvertinamas.
Veiklos tyrimo (meninio ugdymo projekto) dalyvių refleksija. Pedagoginės veiklos tyrimo kokybės įvertinimas.
Baigiamajam bakalauro darbui arba meninio ugdymo raiškos projektui keliami moksliniai, meninio ugdymo, pedagoginės veiklos tyrimo ir akademiniai rašto darbo reikalavimai.
Baigiamojo bakalauro darbo arba meninio ugdymo raiškos projekto pristatymas (gynimas) ir vertinimas viešame kvalifikacinės komisijos posėdyje.
Dalyko studijos valandomis
Baigiamojo bakalauro darbo arba meninio ugdymo raiškos projekto idėjos iškėlimas, jos atsiradimo kontekstas ir ugdymo problemos įžvalgos, temos (problemos) aktualumo pagrindimas, tyrimo objekto parinkimas, tyrimo tikslo, uždavinių formulavimas. Tyrimo problemos teorinio modelio sudarymas.
Baigiamojo bakalauro darbo arba meninio ugdymo raiškos projekto idėjos įgyvendinimui pasirinktų išraiškos priemonių ir tyrimo metodų pagrindimas. Tyrimo metodikos, imties ir jo organizavimo apibūdinimas. Tyrimo duomenų rinkimo instrumentų parinkimas ar sudarymas.
Empirinio tyrimo eigos, duomenų tvarkymo, analizės plano pristatymas. Pedagoginių sprendimų dėl ugdymo strategijos, gebėjimų vertinimo ir ugdymo užduočių numatymas, atsižvelgiant į norimą išspręsti ugdymo problemą. Su bakalauro darbo ir (arba) meninio ugdymo raiškos projekto tema susijusių rašytinių šaltinių analizė.
Tiriamosios ir pedagoginės veiklos plano įgyvendinimas ir stebėsena, empirinių duomenų rinkimo tikslingumas. Potyrių, įžvalgų, susijusių su priemonių naudojimu, fiksavimas.
Empirinio tyrimo ataskaitos parengimas, tinkamai apibūdinant kiekybinės ir kokybinės analizės rezultatus, tyrimo išvadas ir rekomendacijas.
Meninės raiškos analizė ir apmąstymas siekiant atskleisti sėkmės ir nesėkmės „formules“, pasirinktus meninės kūrybos principus, etapus, naudotą medžiagą ir kt.
Refleksija: atlikus empirinių duomenų analizę ir mokslinės literatūros šaltinių analizę, priimtų pedagoginių sprendimų (profesinės veiklos koregavimo ir tobulinimo, patirties įgijimo) veiksmingumo įvertinamas.
Veiklos tyrimo (meninio ugdymo projekto) dalyvių refleksija. Pedagoginės veiklos tyrimo kokybės įvertinimas.
Baigiamajam bakalauro darbui arba meninio ugdymo raiškos projektui keliami moksliniai, meninio ugdymo, pedagoginės veiklos tyrimo ir akademiniai rašto darbo reikalavimai.
Baigiamojo bakalauro darbo arba meninio ugdymo raiškos projekto pristatymas (gynimas) ir vertinimas viešame kvalifikacinės komisijos posėdyje.
Studijų rezultatų vertinimas
Baigiamojo bakalauro darbo arba meninio ugdymo raiškos projekto ir meninio ugdymo veiklos tyrimo ataskaitos vertinimas (60 proc. komisijos vertinimas (darbo kokybės vertinimas), 10 proc. darbo gynimo (pristatymo) kokybės vertinimas, 20 proc. recenzento vertinimas, 10 proc. darbo vadovo vertinimas.
Literatūra
1. 2017 Žydžiūnaitė, V., Sabaliauskas, S. Kokybiniai tyrimai. Principai ir metodai Vilnius: Vaga.
3. 2015 Banevičiūtė, B., Kazragytė, V., Kudinovienė, J. Meno pedagogikos semestrinių ir baigiamųjų darbų rengimas: metodinė priemonė http://talpykla.elaba.lt/elaba-fedora/objects/elaba:11685445/datastreams/MAIN/content
4. 2012 Barone, T., Eisner, E. W. Arts based research. Los Angeles: SAGE.
5. 2012 Juodaitytė, A. (Sud.). Kokybiniai edukaciniai tyrimai: teorijos, duomenų rinkimas ir
analizė Šiauliai: Šiaulių universitetas.
6. 2012 Munn-Giddings, C. Action research. In Research methods and methodologies in education (p. 71–74) / edited by James Arthur ... [et al.]. Los Angeles
: SAGE.
7. 2010 Arts-based research in education: foundations for practice (Ed. M. Cahnmann-Taylor and R. Siegesmund New York; London: Routledge
2. 2009 Lasauskienė, J. Muzikinių edukacinių projektų rengimas ir įgyvendinimas. Vilnius: Edukologija. http://talpykla.elaba.lt/elaba-fedora/objects/elaba:13927110/datastreams/MAIN/content
8. 2003 Rienecker, L., Jorgensen, P. S. Kaip rašyti mokslinį darbą Vilnius: Aidai
Papildoma literatūra
1. 2016 Gottlieb, J. Music Library and Research Skills. Oxford University Press.
2. 2014 Cottrell, S. Dissertations and project reports: a step by step guide. Basingstoke: Palgave Macmillan.
3. 2014 Hartweig, K. A. Research Methodologies in Music Education. Cambridge Scholars Publishing.
4. 2013 Hamilton L., Hall E., Wall K. . Using Case Study in Education Research. Los Angeles: Sage.
5. 2011 Lasauskienė, J. Bakalauro projekto rengimo rekomendacijos: metodinė priemonė muzikos pedagogikos bakalauro studijų programos studentams. Vilnius: Edukologija. http://talpykla.elaba.lt/elaba-fedora/objects/elaba:4286828/datastreams/MAIN/content
6. 2010 Norton, L. S. Action Research in Teaching and Learning: a practical guide to conducting pedagogical research in universities. London; New York: Routledge.
7. 2009 Cargill, M., O’Connor, P. Writing Scientific Research Articles: Strategy and Steps. Oxford UK: Wiley-Blackwell. http://www.idemployee.id.tue.nl/g.w.m.rauterberg/lecturenotes/2009-Writing_Scientific_Research_Articles.pdf.
8. 2006 Bitinas, B. Edukologinis tyrimas: sistema ir procesas. Vilnius: Kronta. 9. APA Style. Prieiga per internetą: < >
http://www.apastyle.org/learn/quick-guide-on-references.aspx