Neformalusis meninis švietimas (MDP)
Dalyko anotacija lietuvių kalba
Siekiama sutudentams padėti įgyti meninio švietimo organizavimui reikalingas žinias, nuostatas ir gebėjimus. Įgyti žinių bei gebėjimų kaip pasitelkiant tinkamas programas, fondus, organizacijas, dokumentus ir vadybą kurti kokybišką neformalujį meninį švietimą, maksimaliai išnaudojant savo kompetencijas įgytas studijų procese. Supažindinti su neformaliojo meninio ugdymo raida Lietuvoje, vaikų ir jaunimo festivaliais, projektais puoselėjant Lietuvos kultūrą ir dalyvaujant profesinės bendruomenės tinkluose.
Dalyko anotacija užsienio kalba
Attempts are made to enable students to acquire knowledge, attitudes and abilities necessary for organisation of arts education, to obtain knowledge and abilities how to create high quality non-formal arts education using appropriate programmes, funds, organisation, documents and management, fully employing own competencies acquired during the process of studies. Students learn about development of non-formal arts education in Lithuania, get familiar with children and youth festivals, projects nurturing the Lithuanian culture and participating in networks of professional communities.
Būtinas pasirengimas dalyko studijoms
Dalyko didkatika, pedagogika, ugdymo sistemos
Dalyko studijų rezultatai
Gebės išskirti pagrindinius neformaliojo meninio švietimo bruožus, suvoks neformaliojo švietimo esmę, tikslus, metodus ir gebėti parengti įvairių neformaliojo meninio švietimo formų programas atsižvelgiant į vaikų ir jaunimo poreikius.
Geba valdyti profesinę leksiką, taisyklinga kalba, raštu ir žodžiu, perteikti informaciją skirtingoms auditorijoms: profesionalų bendruomenei, valstybinių institucijų atstovams, įvairių poreikių ir gebėjimų mokiniams, jų tėvams, kitų dalykų mokytojams.
Gebės rodyti žinias ir supratimą apie neformaliojo meninio ugdymo studijos (organizacijos) vadovo, jaunimo darbuotojo vaidmens ir vadovavimo pagrindinius principus, pasirinks tinkamus būdus, strategijas, priemones, projektinę veiklą turinio įgyvendinimui, atsižvelgdamas
į besimokančiųjų patirtį, poreikius ir sunkumus.
Dalyko turinys
Lietuvos neformaliojo švietimo sistema: neformalusis švietimas; Formalųjį švietimą papildantis ugdymas (FŠPU); Pasirenkamasis vaikų ugdymas (susipažinimas su aktualiais dokumentais).
Neformaliojo meninio švietimo svarba ir vieta ugdymo sistemoje. (susipažinimas su aktualiais dokumentais).
Neformaliojo meninio ugdymo raida Lietuvoje.
Meninio neformalaus ugdymo vaikų ir paauglių studijos, jų kūrimo procesas. Atvejo analizė. Privačios teatro/menų studijos projektas ( I etapas).
Nefromaliojo meninio švietimo galimybės. Privati teatro/menų studija ( II etapas).
Nefromaliojo meninio švietimo galimybės: socialinė drama, forumo teatras, psichodrama, proceso drama, dramos terapija.
Privati teatro/menų studija (III etapas) - debatai ir diskusija. Projekto tobulinimas.
Neformaliojo ugdymo programos (projekto) parengimas. Galutinis privačios teatro/menų studijos projekto pristatymas.
Neformalus meninis švietimas ir jaunimo neformalus ugdymas: sąsajos, bendros galimybės ir įgyvendinimas. Projektų finansavimas.
Dalyko studijos valandomis
Paskaitos 32 val.
Seminarai 16 val.
Savarankiškas darbas 85 val.
Iš viso 133 val.
Studijų rezultatų vertinimas
Aktyvumas paskaitų metu - 10%; Intervių pristatymas - 20%; Forumo teatro užsiėmimo planas - 10%; Menų studijos projektas - 20%; Egzaminas - 40%.
Literatūra
1. 2014 Darbo su jaunimo grupėmis vadovas / neformaliojo ugdymo praktika Lietuvoje. Firidas
2. 2014 Interaktyvi metodika: forumo teatras Astėja, Vilnius
1. 2014 Neformalusis ugdymas: pramoga, prabanga ar būtinybė? http://lietuvosdiena.lrytas.lt/aktualijos/neformalusis-ugdymas-pramoga-prabanga-ar-butinybe.htm
2. 2012 Neformaliojo vaikų švietimo koncepcija http://www.smm.lt/web/lt/smm-svietimas/svietimas-neformalusis
3. 2011 Kazragytė V. Mažųjų vaidyba: [metodinė priemonė priešmokyklinį ugdymą studijuojantiems studentams ir jau dirbantiems pedagogams]. http://talpykla.elaba.lt/elaba-fedora/objects/elaba:4290420/datastreams/MAIN/content
1. 2003 „T-KT“projektų valdymas. Mokymo vadovas. Europos tarybos leidykla
2. 2002 Dapkienė S. Papildomas ugdymas. Šiauliai: Šiaulių knygrišykla
3. 2001 Ercmonienė R. Praktinės režisūros abėcėlė. Knyga vaikų dramos būrelio vadovui ir dramos mokytojui. Naujoji Rosma, Vilnius
Papildoma literatūra
1. 2013 Neformaliojo vaikų švietimo finansavimo tobulinimo veiksmų planas 2014–2016 m. http://www.smm.lt