Muzikalumo ugdymas (MDP)

  • Dalyko grupė: C
  • Apimtis ECTS kreditais: 5
  • Pavadinimas anglų kalba: Development of Musicality
  • Dalykas atestuotas: 2020
  • Atestacija galioja iki: 2023
  • Dalyko aprašo rengėjas(-ai):

    Lekt. Žydrė Jankevičienė, lekt. Arnolda Strigūnaitė, lekt. Agnė Sunklodaitė, lekt. Marcelė Sirgedienė

Dalyko anotacija lietuvių kalba

Dalykas skirtas plėtoti studentų muzikinę kompetenciją ir jos taikymo teatro ir šokio ugdyme gebėjimus. Studentai susipažįsta su svarbiausiais muzikos stiliais, žanrais, komponavimo principais, atlikimo ypatumais. Aptariami skirtingų mokinių amžiaus tarpsnių muzikinių gebėjimų raidos ir raiškos ypatumai. Studentai atliks ritmavimo, muzikavimo, improvizavimo ir kūrybos užduotis, analizuos muzikos kūrinius ir jų bei skirtingo amžiaus mokinių muzikinių gebėjimų taikymo teatro ir šokio ugdyme galimybes.

Dalyko anotacija užsienio kalba

The study subject develops students’ musical competence and abilities to apply it in theatre and dance education. Students get acquainted with the main styles, genres of music, principles of composing and performing music. The specific features of development and expression of musical abilities of children from different age groups. Students will perform assignments of rythmisation, music playing, improvisation and creation, will analyse musical compositions and possibilities of applying them and musical abilities of different age children in theatre and dance education.

Būtinas pasirengimas dalyko studijoms

Dalyko didaktika

Dalyko studijų rezultatai

Gebės apibūdinti skirtingo amžiaus mokinių muzikinių gebėjimų raidos ypatumus, pasirengti ir įgyvendinti koncertinio pasirodymo programą, pritaikyti muzikos elementus šokio ar teatro kūrybinėse užduotyse.
Orientuosis muzikos stilių ir žanrų įvairovėje, gebės apibūdinti ir kūryboje taikyti pagrindinius muzikos komponavimo principus, supras ir raiškoje taikys muzikos išraiškos priemones.

Dalyko turinys

E. Gordono požiūris į vaiko muzikinius gabumus.
H. Gardnerio apibrėžtas muzikinis intelektas.
Muzikinio lavėjimo fazės
Koncerto programos sudarymo principai.
Repertuaras skirtingo amžiaus vaikams.
Muzikos atlikimo gebėjimai ir jų ugdymas.
Vokalizavimas ir ritmavimas.
Muzikos funkcijos šokyje, teatre.
Muzikos pritaikymas skirtingo amžiaus vaikų meninei raiškai.
Senoji muzika (viduramžiai, renesansas)
Naujųjų laikų muzika (barokas, klasicizmas, romantizmas).
Šiuolaikinė muzika (XX-XXI a.)
Kitų kultūrų muzika.
Muzikos komponavimo principai.
Muzikos kūrinio formos.
Ar vaikai gali kurti muziką?
Kaip pritaikyti muzikos kūrimo patirtį.
Muzikos išraiškos priemonės.
Muzikos išraiškos priemonių taikymas.
Muzikos atlikimas.

Dalyko studijos valandomis

Paskaitos 32 val.
Seminarai 16 val.
Savarankiškas darbas 85 val.
Iš viso 133 val.

Studijų rezultatų vertinimas

Egzamino užduotys (40%), 1 tarpinis atsiskaitymas (20%), 2 tarpinis atsiskaitymas (15%), 3 tarpinis atsiskaitymas (15%), savarankiškas darbas raštu (10%).

Literatūra

1. 2017 Espie E. A. Begginer‘s Guide to Music History https://www.thoughtco.com/music-history-101-2455857
2. 2011 Vidurinio ugdymo bendrosios programos. Muzikos bendroji programa http://193.219.137.87/bup/Puslapiai/vidurinis_ugdymas_bendras_2.aspx
3. 2010 Ambrazas A. J. (red.) Muzikos kūrinių analizės pagrindai Lietuvos muzikos ir teatro akademija
4. 2008 Pradinio ir pagrindinio ugdymo bendrosios programos. Bendroji muzikos programa http://193.219.137.87/bup/Puslapiai/pradinis_ugdymas_bendras.aspx
http://193.219.137.87/bup/Puslapiai/pagrindinis_ugdymas_bendras.aspx
5. 2001 Gardner H. Muzikinės kompetencijos raida Gama
6. 2000 Gordon E. E. Vaiko muzikalumo puoselėjimas Kronta
Papildoma literatūra
1. 2010 Račiūnaitė-Vyčinienė D. Kokių giedosim, kokių sutarysim Lietuvos muzikos ir teatro akademija
2. 2000 Kašponis R. Solfedžio Šviesa
3. 2000 Lietuvių liaudies pasakos su dainuojamaisiais intarpais Lietuvos rašytojų sąjungos leidykla