Didaktinės muzikos technologijos (MDP)

  • Dalyko kodas: MDP 3018
  • Dalyko grupė: C
  • Apimtis ECTS kreditais: 5
  • Pavadinimas anglų kalba: Didactic Technologies of Music
  • Dalykas atestuotas: 2020
  • Atestacija galioja iki: 2023
  • Dalyko aprašo rengėjas(-ai):

    Doc. dr. Jolanta Abramauskienė

Dalyko anotacija lietuvių kalba

Dalykas skirtas būsimiems muzikos pedagogams susipažinti su šiuolaikinės muzikos didaktikos principais, remiantis muzikiniu ugdymu kaip interaktyviu, dinamišku, ieškojimo ir į ugdytinį orientuotu procesu. Išryškinama didaktinių muzikos technologijų svarba ir įvairovė edukacinėje praktikoje. Studentai supažindinami su šiuolaikinėmis muzikos mokymo(si) teorijomis, jų taikymo privalumais ir trūkumais. Ugdomi gebėjimai analizuoti muzikinio ugdymo proceso eigą, ugdytojo veiklą, mokytojo ir ugdytinio sąveiką.

Dalyko anotacija užsienio kalba

The study subject aims to familiarise future music teachers with the principles of contemporary music didactics based on music education as an interactive, dynamic, search-oriented and student-centred process. The importance and variety of didactic music technologies in educational practice are emphasized. Students get acquainted with modern technologies of teaching / learning music, advantages, and disadvantages of their application. Abilities to analyse the course of musical educational process, the activities of the teacher, the interaction of the teacher and the student are developed.

Būtinas pasirengimas dalyko studijoms

Dalyko didaktika. Muzikos kompiuterinės technologijos.

Dalyko studijų rezultatai

1. Gebės paaiškinti muzikinio ugdymo sistemą ir jos dalyvius šiuolaikinių didaktinių muzikos technologijų ugdymo kontekste.
2. Gebės diskutuoti ir vertinti muzikinio ugdymo didaktinių technologijų priemonių tinkamumą edukaciniams tikslams pasiekti.
3. Gebės taikyti atskirus šiuolaikinių didaktinių muzikos technologijų elementus pamokoje ar kitoje veikloje su ugdytiniais.
4. Gebės atrinkti konkretiems mokymo tikslams tinkamiausius mokymo metodus ir priemones pagrindžiant didaktines muzikos technologijas.
5. Gebės veikti komandoje, organizuojant didaktinių muzikos technologijų projektus.

Dalyko turinys

1. Bendrojo muzikinio ugdymo didaktikos teorinė samprata.
2. Pedagoginės strategijos muzikiniame ugdyme.
3. „Aktyvios“ ir „pasyvios“ mokymo(si) teorijos.
4. Muzikos pedagogo didaktinės kompetencijos raiška muzikinėje veikloje.
5. Sh. Suzuki, E. E. Gordono ugdymo sistemos.
6. Valdorfo mokykla ir R. Šteineris, C. Orffo muzikinio ugdymo sistema.
7. Z. Kodaly, E. Jaques-Dalcroze muzikinio ugdymo sistemos.
8. Įrodymais grįstas mokymasis.
9. Šiuolaikiniai mokymo metodai ir priemones.
10. Įvairių mokymo ir mokymosi metodų privalumai bei trūkumai.
11. Mokymo ir mokymosi metodų priklausomybė nuo dalyko tikslų, turinio ir besimokančiųjų poreikių.
12. Pedagogo vaidmuo muzikinio ugdymo procese.

Dalyko studijos valandomis

Paskaitos 28 val.
Seminarai 15 val.
Konsultacijos 2 val.
Iš viso kontaktinio darbo val. 45 val.
Savarankiškas darbas 89 val.
Iš viso 134 val.

Studijų rezultatų vertinimas

Kolokviumas – 30 %. Namų darbas – 20 %. Egzaminas – 50 %.

Literatūra

1. 2019 Kodėl reikia mokyti muzikos? (sud. R. Girdzijauskienė). Klaipėda: Klaipėdos universiteto leidykla. Kodėl reikia mokyti muzikos? - Vytautas Magnus University (exlibrisgroup.com)
2. 2016 Kūrybiškas mokytojas - kūrybiški mokiniai. Sud. R. Girdzijauskienė. Klaipėda http://lyra.365.lt/leidiniai/kurybiskas-mokytojas/kurybiskas.pdf
3. 2015 Teresevičienė, M., Volungevičienė, A., Žydžiūnaitė, V. ir kt. Technologijomis grindžiamas mokymas ir mokymasis organizacijoje. Monografija. Kaunas: „Versus aureus“
https://eltalpykla.vdu.lt/bitstream/id/176/ISBN9786094671180.pdf
4. 2014 Ugdymo paradigmų iššūkiai didaktikai. Sud. R. Bruzgelevičienė http://talpykla.elaba.lt/elaba-fedora/objects/elaba
5. 2012 Vitkauskas, R., Abramauskienė, J., Barisas, K., Kirliauskienė, R., Palubinskienė, V. Bendrasis muzikinis ugdymas Lietuvoje: raida ir kryptys (XX - XXI a. pradžia). Vilnius: Edukologija.
6. 2011 Targamadzė, A. Technologijomis grįsto mokymosi priemonės ir sistemos. Mokomoji knyga. Kaunas: UAB„TEV“. http://www.esparama.lt/documents/10157/490675/Technologijomis_gristas_mokymasis.pdf/428e7cc9-f214-4c55-8972-a8af35370765.
7. 2009 Blasius, J. Aš jau moku pats. Praktinių įgūdžių pratimai pagal M. Montessori, Vilnius: Gimtasis žodis.
8. 2009 Petty, G. Įrodymais pagrįstas mokymas. Praktinis vadovas. Vilnius: Tyto alba, 2008.
Papildoma literatūra
1. 2017 Stanišauskienė, V. Karjeros kūrimas. Vadovėlis. Kaunas.
2. 2007 Jareckaitė, S. Šiuolaikinio muzikinio ugdymo sistemos, Klaipėda: KU.