Teatro raiškos ugdymas: vaidyba, režisūra 4 (MDP)
Dalyko anotacija lietuvių kalba
Visos patirties, sukauptos teatro raiškos – vaidybos ir režisūros – ugdymo kurse apibendrinimas ir taikymas pedagoginiame kūrybiniame ir tiriamąjame darbe. Šio kurso metu studentai laisvai renkasi literatūrinę medžiagą, aktorius (2 aktoriai) ir kuria teatrinį etiudą, tuo pačiu metu ieško ne tik meninių, bet ir pedagoginių iššūkių ir juos įveikdami stebi, analizuoja, tiria ir visa tai aprašo kursiniame darbe.
Dalyko anotacija užsienio kalba
The study subject is the generalization and application of all the experience of theatre expression – acting and directing – accumulated during the course of Development of Theatre Expression. In the course students are free to choose literary materials, actors (2 actors) and create a theatrical etude at the same time looking for not only artistic challenges but also for the pedagogical ones and overcoming them, they also observe the challenges, examine, research and describe everything in their Term Paper.
Būtinas pasirengimas dalyko studijoms
Teatro raiškos ugdymas: vaidyba, režisūra 4
Dalyko studijų rezultatai
Gebės savarankiškai kurti ir režisuoti teatro meninius kūrinius dirbant su mokiniais ir kartu su jais reflektuos įgytą patirtį, aptars procesą bei sukurtus kūrinius.
Gebės nustatyti, kokias teatrinio ugdymo žinias bei gebėjimus mokiniai turi ir kokių stokoja kūrybiniame procese, rodys atvirumą ir kritiškumą, analizuojant teatrinio ugdymo procesą, bei gebės numatyti reikiamus darbo metodus.
Gebės kuriant režisūrinius darbus pritaikyti medžiagą, vaidybinę formą ir pedagoginius metodus, atsižvelgiant į mokinių individualumą ir skirtumus, atsirandančius dėl amžiaus, prigimties, socialinės ir kultūrinės aplinkos.
Dalyko turinys
Literatūrinės medžiagos pasirinkimas pagal mokinių amžių ir poreikius.
Internetinio dienoraščio forma ir pildymo uždaviniai.
Scenarijus ir kūrybinio proceso planavimas/
mokinių pasirinkimas .
Užstalės repeticijos – uždaviniai, iššūkiai ir pavojai.
Etiudo stilistikos paieškos ir pirmųjų scenų interpretavimas.
Režisieriaus ir pedagogo uždaviniai ruošiantis repeticijoms.
Reflesijos ir proceso stebėjimo/fiksavimo metodai.
Viso etiudo perbėgų etapo svarba ir uždaviniai.
Pasiruošimas premjerai, pristatymas, aptarimas.
Dalyko studijos valandomis
Paskaitos 32 val.
Seminarai 32 val.
Savarankiškas darbas 96 val.
Iš viso 160 val.
Studijų rezultatų vertinimas
Kūrybinio proceso (literatūrinė medžiaga, scenarijus, meninėe idėjos, moninių pasirinkimas, būsimo proceso atsisakitymo datos) gynimas 10%; Kūrybinis procesas, konsultacijos, teatrinių metodų taikymas ruošiant etiudą 50%; Premjera (pasiruošimas etiudui, sceninis apipavidalinimas, pristatymas, aptarimas) 30%, Proceso fiksavimas elektroniniame dienoraštyje 10%
Literatūra
1. 2008 Mejerhold, V. Apie teatrą. Vilnius. Apostrofa
2. 2007 Čechovas, M. Aktoriaus kelias. Iš rusų k. vertė Algirdas Radvilavičius. Jonava. Dobilas
3. 2002 Marcinkevičiūtė, R. Eimuntas Nekrošius: erdvė už žodžių. Vilnius. Scena
4. 1998 Hartholl, Ph. Teatras. Trumpa istorija. Vilnius Lietuvos kultūros tyrimų institutas
Papildoma literatūra
1. 2007 Vertinimas ugdymo procese. Knyga mokytojui Vilnius. Švietimo plėtotės centras, AJA viešieji ryšiai
2. 2005 Marzano Robert, J. Naujoji ugdymo tikslų taksonomija. Vilnius. Žara
3. 1986 Spolin, V. Theatre games for the Classroom Northwestern University Press.