Teatro raiškos ugdymas: vaidyba, režisūra 2 (MDP)

  • Dalyko grupė: C
  • Apimtis ECTS kreditais: 6
  • Pavadinimas anglų kalba: Development of Theatre Expression: Acting, Directing 2
  • Dalykas atestuotas: 2020
  • Atestacija galioja iki: 2023
  • Dalyko aprašo rengėjas(-ai):

    Doc. Vytautas Kontrimas, lekt. Gytis Ivanauskas

Dalyko anotacija lietuvių kalba

Šiame kurse daugiausiai dėmesio skiriame personažų kūrimui, režisūros patirčiai įgauti naudonat poetinį tekstą. Studentai režisuodami ir vaidindami stebi visą kūrybinį procesą ir refleksijų, diskusijų, internetinių dienoraščių pildymo metu ieško atsakymų į klausimus: kas yra režisierius? Kiek režisierius yra pedagogas? Kokie yra kūrybinio teatrinio proceso dėsningumai? Kaip atpažinti oranišką veikimą scenoje ir kaip jo ieškoti dirbnat su poetiniu tekstu? Šio kurso metu daugiausiai dėmesio skiriama teksto ir veiksmo derinimui scenoje.

Dalyko anotacija užsienio kalba

The study subject focuses on the creation of characters, gaining directing experience through the use of a poetic text. During the activities of directing and acting students observe the whole creative process and with the help of reflections, discussions and online diaries look for answers to their questions: What does it mean to be a director? To what extent is the director a pedagogue? What are the regularities of the creative theatrical process? How to recognize an organic act on the stage and how to search for it working on a poetic text? The course mainly focuses on the combination of text and action on the stage.

Būtinas pasirengimas dalyko studijoms

Teatro raiškos ugdymas: vaidyba, režisūra 2

Dalyko studijų rezultatai

Gebės savarankiškai kurti ir režisuoti teatro meninius kūrinius dirbant su mokiniais ir kartu su jais reflektuos įgytą patirtį, aptars procesą bei sukurtus kūrinius.
Gebės nustatyti, kokias teatrinio ugdymo žinias bei gebėjimus mokiniai turi ir kokių stokoja kūrybiniame procese, rodys atvirumą ir kritiškumą, analizuojant teatrinio ugdymo procesą, bei gebės numatyti reikiamus darbo metodus.
Gebės kuriant režisūrinius darbus pritaikyti medžiagą, vaidybinę formą ir pedagoginius metodus, atsižvelgiant į mokinių individualumą ir skirtumus, atsirandančius dėl amžiaus, prigimties, socialinės ir kultūrinės aplinkos.

Dalyko turinys

Organiškas veikimas scenoje.
Patyrimai, pastebėjimai, patarimai sau jeigu kartotume šį procesą.
Režisūrinisi ir pedagoginiai tikslai planuojant kūrybinį procesą.
Šekspyras ir jo fenomenas.
Potekstė ir veikimas žodžiu (radio teatras).
Mizanscenavimas ir fizinio veiksmo planavimas.
Scenarijaus kūrimo etapai.
Dialogo pagal W.Šekpyro dramaturgiją interpretavimas.
Poetinio teksto organika ir interpretavimo pavojai.

Dalyko studijos valandomis

Paskaitos 32 val.
Seminarai 32 val.
Savarankiškas darbas 96 val.
Iš viso 160 val.

Studijų rezultatų vertinimas

Aktyvumas paskaitose, repeticijose ir lankomumas 20% ; Radio spektaklio įrašas 20%; Etiudo kūrybinis procesas 30%; Premjera (pristatymas, pasiruošimas, bendravimas su aktoriais) 10%; Sukurti vaidmenys 10%; Elektroniniai proceso dienoraščiai 10%.

Literatūra

1. 2013 Kontrimas, V. Teatro raiškos ugdymas: saviruoša, vaidmens kūrimas, užduočių atlikimas. http://talpykla.elaba.lt/elaba-fedora/objects/elaba:19519756/datastreams/MAIN/content
2. 2011 Kazragytė, V. Mažųjų vaidyba. Metodinė priemonė priešmokyklinio amžiaus vaikų grupių pedagogams. http://talpykla.elaba.lt/elaba-fedora/objects/elaba:4290420/datastreams/MAIN/content

3. 2008 Staniškytė, J. Kaitos ženklai: šiuolaikinis Lietuvos teatras tarp modernizmo ir postmodernizmo. Vilnius. Scena
4. 2004 Lietuvos vaidybos mokykla. Teatro edukologija / sud. A. Adomaitytė. Vilnius. Inforastras
5. 1995 Oleka-Žilinskas, A. Vaidybos džiaugsmas. Vilnius. Scena
7. 1988 Savukynaitė, E. Kūno plastikos mokymo būdai mokyklos teatre // Mokykla ir teatras. Str. rink. / sud. L. Tupikienė. Vilnius, p. 75– 86. Šviesa
Papildoma literatūra
1. 2008 Richard I. Arends. Mokomės mokyti. Vilnius. Margi raštai
2 2002 Pollard, A. Refleksyvusis mokymas. Veiksminga ir duomenimis paremta profesinė praktika. Vilnius. Garnelis