Improvizacinis teatras (MDP)

  • Dalyko grupė: C
  • Apimtis ECTS kreditais: 6
  • Pavadinimas anglų kalba: Improv Theatre
  • Dalykas atestuotas: 2020
  • Atestacija galioja iki: 2023
  • Dalyko aprašo rengėjas(-ai):

    Asist. Silvija Stonkutė, doc. Arvydas Dapšys

Dalyko anotacija lietuvių kalba

Dalykas skirtas supažindinti studentus su pasaulyje itin populiaria teatrinės improvizacijos metodika, kuri taikoma ugdant žmonių komunikacinius gebėjimus. Kurse teoriškai aptariami ir praktiškai išbandomi pagrindiniai improvizacijos principai: pasitikėjimas, priėmimas ir pritarimas, atidus klausymasis, spontaniškumas, istorijų pasakojimas, statusų valdymas, neverbalinė komunikacija, komiškumas ir tiesos jausmas. Studentai yra mokomi kurti saugią mokymosi aplinką, komandinio darbo principų, dirbant su skirtingo amžiaus žmonių grupėmis. Didelis dėmesys skiriamas savęs pažinimo ir tobulinimo kompetencijoms, kūrybiškumo ir vaizduotės ugdymui.

Dalyko anotacija užsienio kalba

The study subject aims at familiarising students with the methodology of theatre improvisation that is particularly popular all over the world, which is applied for development of individual’s communicative skills. Students theoretically discuss and practically try the main principles of improvisation: confidence, acceptance and approval, attentive listening, spontaneity, storytelling, control of statuses, non-verbal communication, comic and a sense of truth. Students learn to create safe learning environment, principles of team work with people from different age groups. A considerable attention is paid to development of self-cognition and improvement competencies as well as development of creativity and imagination.

Būtinas pasirengimas dalyko studijoms

Teatro raiškos ugdymas: vaidyba, režisūra; Teatro raiškos ugdymas: judesys

Dalyko studijų rezultatai

Studentai gebės drąsiai ir spontaniškai kurti situacijas, išmoks istorijos, charakterio, statusų kūrimo principus. Išmoks improvizacinio teatro metodų taikymo principus teatro ir neformalaus ugdymo pamokose.
Mokės kurti gerą emocinį klimatą savo pamokose, dirti su skirtingomis mokinių grupėmis, sukaups komandos kūrimo metodų ir patirties. Įgis pasitikėjimo partneriu, sutikimo su jo pasiūlymais, pritarimo, klausymo kompetencijų
Gebės drąsiai komunikuoti, spontaniškai veikti netikėtose situacijose, greičiau priimti sprendimus ir atrasti problemas ugdymo procese.

Dalyko turinys

Teatrinės improvizacijos samprata ir poreikis šiuolaikiniame teatriniame ugdyme.
Charakterių kūrimas pagal M. Čechovo ir K. Džonstono metodikas.
Istorijos kūrimo principai ir istorijos pasakojimas pagal K. Džonstono metodiką.
Statusų samprata ir jų kaita.
„Švara improvizacijoje“.
Ilgo formato improvizacijos žaidimai – spektakliai.
Komandos formavimo principai ir teigiamo emocinio klimato kūrimas teatrinės improvizacijos pamokose.
Taip, ir.. Sutikimas ir pritarimas partnerio pasiūlymams.
Partneris – dovana. Darbas su partneriu improvizacijos teatre.
Emocijų raiška improvizacijos scenoje. Emocinės kaukės.
Spontaniškumas. Jo samprata ir būtinybė šiuolaikinėje komunikacijoje.
„Klysk su malonumu“.
Kas yra auditorijos baimė ir kaip ją įveikti.

Dalyko studijos valandomis

Paskaitos 32 val.
Pratybos 32 val.
Savarankiškas darbas 96 val.
Iš viso 160 val.

Studijų rezultatų vertinimas

Egzamino užduotys (50%), tarpinis atsiskaitymas (20%), darbas paskaitose (30 %).

Literatūra

1. 2012 Improvizacijos metodų praktinio taikymo metodika. A. Žebrauskas http://www.esparama.lt/es_parama_pletra/failai/ESFproduktai/
2012_Improvizacijos_metodu_praktinio_taikymo_metodika.pdf
2. 2007 Improvizacijos enciklopedija http://improvencyclopedia.org
3. 2004 Improvise.: Scene from the Inside Out. Mick Napier Heinemann Drama
4. 1999 Impro for Storytellers. Keith Johnstone Routledge
5. 1994 Truth in Comedy. Del Close Meriwether Publishing
Papildoma literatūra
1. 2017 TED TALKS viešasis kalbėjimas. Praktinis vadovas. Chris Anderson Tyto alba
2. 2015 Relationship Coaching. Yossi Ives and Elaine Cox file:///C:/Users/User/Downloads/Relationship-Coaching.pdf
3. 2008 Patyrimo pedagogika ir jos taikymas. Zalataravičienė A., Mikalopaitė D., Buzaitytė-Kašalynienė J., Daubaraitė R., Gabrieliūtė V. Vilnius: Jaunimo reikalų departamentas
4. 2003 Coaching Made Easy: Step-by-Step Techniques That Get Results. Mike Leibling and Robin Prior file:///C:/Users/User/Downloads/CoaMadEasSteTecThaGetRes.pdf