Lietuvių liaudies sceninio šokio mokymas 3 (MDP)

  • Dalyko kodas: MDP 2007
  • Dalyko grupė: C
  • Apimtis ECTS kreditais: 4
  • Pavadinimas anglų kalba: Teaching of Lithuanian Stage Folk Dance 3
  • Dalykas atestuotas: 2020
  • Atestacija galioja iki: 2023
  • Dalyko aprašo rengėjas(-ai):

    Prof. Laimutė Kisielienė, lekt. Raminta Čyplytė

Dalyko anotacija lietuvių kalba

Dalyko metu studentai išsiaiškina autorinio šokio sampratą, tematikos sritis, stilizacijos principus. Susieja skirtingų autorių (K. Poškaičio, E. Morkūnienės, J. Gudavičiaus) mokslinės veiklos svarbą autorių kūrybai, išskiria ir paaiškina (E. Morkūnienės, J. Gudavičiaus, J. Lingio, T. Kalibataitės, V. Buterlevičiaus ir kt.), lietuvių liaudies sceninio šokio kūrėjų kūrybos bruožų savitumą, atlikimo manieros specifiką. Suranda ir išanalizuoja skirtingų autorių šokius, praktiškai juos moko(si) grupėje ir atlieka. Vertina, reflektuoja kitų studentų vedamas veiklas, taikomus metodus bei savo, kaip būsimo mokytojo patirtį, pasiekimus ir nesėkmes, jų priežastis. Susipažįsta su lietuvių liaudies sceninio šokio gyvavimo scenoje tradicijomis, lietuvių liaudies sceninio šokio raidos kryptimis ir problemomis, lyrinės tematikos raiška ir jos bruožais sceninėje kūryboje. Susipažįsta su sceninių Kadrilių ir sceninių polkų savitumo bruožais atskirų autorių kūryboje, analizuoja J. Lingio kūrybinį palikimą. Gilinasi į nūdienos lietuvių liaudies sceninio šokio kūrėjų kūrybos tendencijas ir ieškojimus.

Dalyko anotacija užsienio kalba

During the studies of the study subject students clarify the conception of author‘s dances, themes, principles of stylisation. They link the importance of research activities of separate authors (K. Poškaitis, E. Morkūnienė, J. Gudavičius) to authors‘ creation, identify and explain (E. Morkūnienė, J. Gudavičius, J. Lingys, T. Kalibataitė, V. Buterlevičius, etc.) specific features of Lithuanian stage folk dance creators, specifics of performance manner. Students search for and analyse dances of separate authors, teach/learn them in a group and perform them. Students evaluate, reflect on activities conducted by other students, applied methods as well as own activities as those of a future teachers, achievements and failures, their reasons. They get familiar with traditions of performing Lithuanian folk dances on the stage, trends in development of Lithuanian stage folk dance and problems , expression of lyrical thematics and its features in stage creation. Students get familiar with specific features of quadrille and stage polkas in creation of separate authors, analyse creative legacy of J. Lingys. Students get deeper into creative tendencies and research of present creators of Lithuanian stage folk dance.

Būtinas pasirengimas dalyko studijoms

Reikalinga, kad studentai būtų išklausę lietuvių etninės kultūros ir šokamojo folkloro, lietuvių liaudies sceninio šokio mokymo, šokio užrašymo sistemos dalykus.

Dalyko studijų rezultatai

Paaiškina autorinio šokio sampratą, tematikos sritis, stilizacijos principus.
Suvokia tautinio šokio scenoje gyvavimo tradicijas, raidos kryptis ir problemas.
Išskiria lyrinės tematikos bruožus sceninėje kūryboje. Atskiria sceninių kadrilių ir sceninių polkų savitumą, paaiškiną jų raišką atskirų autorių kūryboje.
Išsiaiškina, palygina ir įvertina skirtingų lietuvių liaudies sceninio šokio kūrėjų kūrybos bruožus, savitumą, atlikimo manieros specifiką. Argumentuoja nūdienos lietuvių liaudies sceninio šokio kūrėjų kūrybos tendencijas ir ieškojimus.
Praktiškai atlieka ir iliustruoja skirtingų autorių šokius.

Dalyko turinys

Sceninio lietuvių liaudies šokio palikimo reikšmė, tęsiant lietuvių liaudies sceninio šokio gyvavimo scenoje tradicijas.
Lietuvių liaudies sceninio šokio raidos kryptys ir problemos.
Autorinio šokio samprata, tematikos spektras, stilizacijos principai.
Lyrinės tematikos raiška ir jos bruožai sceninėje kūryboje.
Sceninių Kadrilių studija ir savitumo bruožai atskirų autorių kūryboje.
Sceninių polkų savitumo bruožai atskirų autorių kūryboje.
Nūdienos liaudies sceninio šokio kūrėjų kūrybos tendencijos ir ieškojimai.
K. Poškaičio, E. Morkūnienės, J. Gudavičiaus kūrybos analizė ir mokslinės palikimas.
E. Morkūnienės, J. Gudavičiaus, J. Lingio, T. Kalibataitės, V. Buterlevičiaus kūrybos bruožų savitumo analizė.
Praktinis šokių atlikimas.

Dalyko studijos valandomis

Paskaitos 32 val.
Pratybos 16 val.
Savarankiškas darbas 58 val.
Iš viso 106 val.

Studijų rezultatų vertinimas

Praktinis darbas grupėje 15%; Kūrinio analizės rengimas ir žodinis pristatymas 15%; Praktinis atsikaitymas 30%; Egzaminas 40%.

Literatūra

1. 2008 Kalibataitė, T. Joninių burtai. Vilnius: LLKC.
2. 2007 Buterlevičius, V. Žolynėlis. Vilnius: LLKC.
3. 1996 Gudavičius, J. Sūkurėlis. Vilnius: Egalda.
4. 1993 Morkūnienė, E. Kregždutė. Vilnius: Leidybos centras.
5. 1992 Poškaitis, K. Liaudies choreografija. Vilnius: LLKC.
6. 1982 Morkūnienė, E. Lietuvių liaudies choreografijos bruožai. Vilnius: Mokslas.
Papildoma literatūra
1. 2015 Kisielienė L., Juozapaitis V. Zur zur melnyčia. Vilnius: LLKC.
2. 2009 Kisielienė, L. Girnelės. Vilnius: LLKC
3. 1996 Poškaitis, K. Padarykit aslužėj ruimužį... Vilnius: LLKC.