Aranžuotė ir solfedžio (MDP)

  • Dalyko kodas: MDP 2040
  • Dalyko grupė: C
  • Apimtis ECTS kreditais: 4
  • Pavadinimas anglų kalba: Arrangement and Solfeggio
  • Dalykas atestuotas: 2020
  • Atestacija galioja iki: 2023
  • Dalyko aprašo rengėjas(-ai):

    Doc. dr. Rasa Kirliauskienė, doc. Vytautas Barkauskas

Dalyko anotacija lietuvių kalba

Dalyko tikslas – tobulinti intonavimo įgūdžius, derminį pojūtį, toliau lavinti metro bei ritmo pojūtį ir suvokimą, turtinti muzikos sąvokų žodyną, žinoti ženklų ir simbolių reikšmes ir gebėti juos pritaikyti, užrašant muzikinį tekstą ar savo sukurtą muzikos melodiją, įgyti muzikos kūrinio aranžavimo pagrindus. Dalykas Aranžuotė ir solfedžio plėtoja daugiabalsumo pojūtį. Įgyti solfedžiavimo, išgirstos melodijos užrašymo, ritmo, akordų, dermių nustatymų įgūdžiai sudaro prielaidas tolimesnei muzikinių dalykų integracijai.

Dalyko anotacija užsienio kalba

The aim of the study subject is to improve intonation skills, a sense of harmony, to further develop a sense and perception of meter and rhythm, to enrich a glossary of musical concepts, to be aware of meanings of signs and symbols and to be able to apply them writing down a musical text, to acquire basics of music composition arrangement. The study subject of Arrangement and solfeggio deepens a sense of polyphony. The acquired skills of solfeggio, writing down the melody heard, identifying rhythm, chords and modes create appropriate prerequisites for further integration of this subject with other study subjects in music.

Būtinas pasirengimas dalyko studijoms

Harmonija, Solfedžio, Polifonija, Dainavimas, Muzikos atlikimas.

Dalyko studijų rezultatai

Gebės sisteminti muzikos (aranžuotės, solfedžio) teorines žinias, jas taikyti muzikinio ugdymo(si) procese.
Gebės gilinti aranžuotės, solfedžio žinias bei tobulinti įgūdžius, nusakyti mokinių diferencijavimo ypatumus.
Gebės aranžuoti pasirinktus kūrinius, pritaikys aranžavimo principus tobulinant kūrinio faktūrą.

Dalyko turinys

Aranžavimas. Aranžavimo sąvoka. Aranžavimo komponentai, jų sąveika.
Aranžavimo kriterijai. Aranžavimo profesionalumo principai. Aranžavimo originalumo principai.
Aranžavimo principai. Tikslioji aranžuotė. Laisvoji aranžuotė. Vokalinė aranžuotė. Instrumentinė aranžuotė.
Aranžavimo praktikos analizė. Aranžuotės analizė. Aranžavimo variantai.
Kadencijų sudarymas ir dainavimas. Nesudėtingų kadencijų sudarymas ir dainavimas mažoro ir minoro tonacijose. Kadencijų su D7 ir jo apvertimais sudarymas ir dainavimas mažoro ir minoro tonacijose.
Diktantų rašymas. Sudėtingesnių melodijų užrašymas. Dvibalsių diktantų rašymas.apvertimai.
Tribalsių pratimų dainavimas. Vienas balsas dainuojamas, o kiti du – grojami. Dainuojamas bet kuris balsas, o likę grojami.
Vienbalsių pratimų dainavimas. Sudėtingų (su įvairiais alteracijos ženklais) pratimų tikslus intonavimas.
Solfedžiavimas iš lapo. Sudėtingų pratimų (su įvairiais chromatizmais) dainavimas transponuojant.

Dalyko studijos valandomis

Paskaitos 16 val.
Pratybos 27 val.
Konsultacijos 2 val.
Iš viso kontaktinio darbo val. 45 val.
Savarankiškas darbas 62 val.
Iš viso 107 val.

Studijų rezultatų vertinimas

Egzamino užduotys (50%), kūrybinės užduotys (20%), namų darbas (30 %).

Literatūra

1. 2020 Clarke, D. Orchestration and Arrangement. https://www.oca.ac.uk/wp-content/uploads/2019/07/Music-2-Orchestration-and-Arrangement-Sample.pdf
2. 2016 Absil, F. Arranging by Examples. https://www.fransabsil.nl/archpdf/arrbook.pdf
3. 2016 Brekke, I. Vocal Arranging Tips & Tricks. http://calcda.org/wp-content/uploads/2012/10/Vocal-Arranging-Tips-Handout.pdf
4. 2016 Brekke, I. Vocal Arranging Tips & Tricks. http://calcda.org/wp-content/uploads/2012/10/Vocal-Arranging-Tips-Handout.pdf
5. 2011 Petrauskaitė, S. Solfedžio diktantai. Vilnius: Ciklonas.
Papildoma literatūra
1. 2017 Miškinis, V. Padainuosim pasakėlę. Vilnius: Vilniaus „Ąžuoliuko“ muzikos mokykla.
2. 2017 Kašponis, R. Solfedžio. Kaunas: Obuolys.