Muzikinio ugdymo tyrimai (MDP)
Dalyko anotacija lietuvių kalba
Dalykas yra vienas iš tyrimų metodologijos nagrinėjimui skirtų muzikos pedagogikos studijų dalykų. Jo paskirtis – sudaryti sąlygas studentams analizuoti specifinius muzikinio ugdymo tyrimų ypatumus, tikslus, priemones ir organizavimo principus. Studentai mokosi įvardinti muzikinio ugdymo tyrimo objektą, problemą, gilinasi į muzikinio ugdymo tyrimo ypatumus, supažindinami su kiekybinio ir kokybinio tyrimų duomenų rinkimo ir analizės metodais, mokosi duomenis parengti analizei, apibendrinti ir interpretuoti, pateikti analizės rezultatus. Teorinių žinių pagrindu studentai mokosi planuoti, parengti ir organizuoti muzikinio ugdymo projektą kaip bakalauro darbo empirinio tyrimo dalį.
Dalyko anotacija užsienio kalba
The study subject is one of the study subjects of research methodology aimed at music pedagogy studies. It is targeted at providing students with conditions to analyse specific features of music education research, its aims, measures and principles of organization. Students learn to identify the object and problems of the research in music education, they delve into the peculiarities of the research in music education, are familiarized with methods of quantitative and qualitative data accumulation and analysis, learn how to prepare data for the analysis and interpretation, how to present the results of the analysis. On the basis of theoretical knowledge, students learn to plan, prepare and organize a project musical in education as an empirical part of their BA Thesis.
Būtinas pasirengimas dalyko studijoms
Pedagoginių tyrimų teorija ir metodika, Pedagogika, Dalyko didaktika
Dalyko studijų rezultatai
Gebės:
-apibūdinti muzikinio ugdymo tyrimų ypatumus, susieti tikslus, priemones ir organizavimo principus;
-analizuoti mokslinę literatūrą tyrimo problemos pagrindimui;
-parinkti muzikinio edukacinio tyrimo strategiją, planuoti tyrimą (apibrėžti tikslus, reikalingas priemones, tyrimo metodus, organizavimą).
Gebės:
-analizuoti ir interpretuoti muzikinio edukacinio projekto ir jo tiriamosios dalies duomenis, apibendrinti ir interpretuoti, pateikti analizės rezultatus;
-demonstruoti savarankiško tiriamojo darbo planavimo gebėjimus.
Gebės:
-parengti tiriamojo darbo planą, įvertinti vykdomų tyrimų adekvatumą etinėms, kultūrinėms normoms bei švietimo principams;
-pristatyti viešai tiriamojo darbo (teorinės dalies) ataskaitą raštu ir žodžiu.
Dalyko turinys
Muzikinio ugdymo procesas – mokslinio pažinimo objektas.
Tyrimų samprata, ypatumai, tikslai, priemonės, organizavimas.
Muzikos pedagogikos srities mokslinės literatūros analizė.
Švietimo dokumentų ir mokslinių šaltinių analizavimo ypatumai.
Aktualiausių muzikinio ugdymo problemų identifikavimas.
Tyrimo metodologijų studija.
Tyrimo plano (dizaino) kūrimas, tyrimo modeliavimo žingsniai, duomenų analizės ir interpretavimo kriterijai.
Nagrinėjamos muzikinio ugdymo problemos, jų ištirtumo lygis. Kiekybinio ir kokybinio tyrimų strategijos.
Kiekybinio ir kokybinio muzikinio ugdymo tyrimų baziniai principai ir metodai.
Kiekybinio ir kokybinio tyrimų planavimas.
Muzikinių edukacinių projektų samprata ir esmė.
Muzikinio edukacinio projekto metodologinis pagrindimas.
Muzikinio edukacinio projekto apibūdinimas, diagnostika ir apibendrinimas, rezultatų interpretavimas ir vertinimas, rezultatų kokybės kriterijai.
Kokybinio ir kiekybinio tyrimo strategijų taikymo ypatumų, galimybių bei ribotumų analizė.
Tiriamojo darbo plano rengimo principai ir reikalavimai.
Dalyko studijos valandomis
Paskaitos 16 val.
Seminarai 12 val.
Konsultacijos 2 val.
Iš viso kontaktinio darbo val. 30 val.
Savarankiškas darbas 50 val.
Iš viso 80 val.
Studijų rezultatų vertinimas
Tarpinis atsiskaitymas (20%), kolokviumas (30%), egzamino vertinimas (50%).
Literatūra
1. 2017 Žydžiūnaitė, V., Sabaliauskas, S. Kokybiniai tyrimai. Principai ir metodai.
2. 2017 Kardelis, K. Mokslinių tyrimų metodoligija ir metodai: edukologija ir kiti socialiniai mokslai
3. 2017 Silverman, D. Doing Qualitative Research. Fifth edition, Sage Publications Ltd.
4. 2017 Cresswell, J. Educational Research: Planning, Conducting, and Evaluating: Quantitative and Qualitative Research. 4th ed.
5. 2016 Gottlieb, J. Music Library and Research Skills.
6. 2014 Fitzpatrick, K. R. Mixed Methods in Music Education.
7. 2012 Lasauskienė, J. Muzikinių edukacinių projektų rengimas ir įgyvendinimas
Papildoma literatūra
1. 2016 Allsup, R. E. Remixing the Classroom: Toward an Open Philosophy of Music Education.
2. 2016 Cox, G., Stevens, R., (Eds.). The Origins and Foundations of Music Education: International Perspectives.
3. 2014 Šečkuvienė, H. Lietuvos muzikinio ugdymo disertacinių tyrimų tematika ugdymo paradigmų virsmo kontekste. R. Bruzgelevičienė (Red.). Ugdymo paradigmų iššūkiai didaktikai, 362-389.
4. 2011 Strakšienė, D. Muzikos pedagogikos tyrimų Lietuvoje metodologinės tendencijos. Meninis ugdymas Lietuvoje: tyrimų tradicijos ir perspektyva. Tarptautinės mokslinės konferencijos straipsniai (p. 169–177).
5. Music Education Research. www.tandfonline.com/loi/cmue20