Muzikos atlikimas 3 (fortepijonas, dainavimas, choro studija) (MDP)
Dalyko anotacija lietuvių kalba
Dalykas skirtas tobulinti praktinius grojimo fortepijonu, dainavimo solo ir chore įgūdžius. Mokėjimas groti fortepijonu, dainuoti solo ir ansamblyje papildo, apibendrina kitas muzikinės veiklos praktikas (akompanavimo, grojimo ansamblyje, dirigavimo ir kt.). Muzikavimo užsiėmimuose siekiama tobulinti muzikos kūrinių atlikimo gebėjimus, atlikimo techniką, atliekant vis sudėtingesnį repertuarą, suprasti ir išraiškingai atlikti sudėtingesnį muzikinį tekstą, atliekant kūrinį taikyti muzikos kūrinių atskleidimo išraiškos priemones. Įgytus muzikinės raiškos gebėjimus studentai mokomi pritaikyti praktiškai rengiant teminius koncertus (projektus), renginius universitete ir pedagoginėje praktikoje mokykloje.
Dalyko anotacija užsienio kalba
The study subject is aimed at improving practical skills of playing piano, singing solo and choral singing. The ability to play the piano, sing solo and in choir supplement and generalize other practices of musical activity (singing, accompaniment, playing in ensemble, choral singing etc.). During music performance classes students aim to improve skills and technique of performing music compositions targeting at more and more complex repertory, to understand and expressively perform more complex musical text and to apply expressive means for revelation of musical compositions. Students are taught to practically apply the acquired music skills while organizing thematic concerts (projects) or during teaching practice at school.
Būtinas pasirengimas dalyko studijoms
Muzikos atlikimas 2 (fortepijonas, dainavimas, choro studija), Solfedžio ir polifonija
Dalyko studijų rezultatai
Gebės tobulinti dainavimo solo ar chore, instrumento valdymo įgūdžius, puoselėti emocinius, kūrybinius išgyvenimus ir aktyvų dalyvavimą muzikinėje veikloje.
Gebės tobulinti atlikimo techniką, atliekant vis sudėtingesnį repertuarą, taikyti muzikos kūrinių atskleidimo išraiškos priemones.
Gebės dalyvauti koncertinėje, muzikinėje projektinėje veikloje, viešai atlikti muzikinius kūrinius klausytojams, įgyvendinti muzikinius projektus.
Dalyko turinys
Muzikavimo technikos įvaldymas.
Sudėtingesnių kūrinių fortepijonu, solo ir chore atlikimas,
garso išgavimo įgūdžių tobulinimas.
Skirtingų žanrų fortepijoninio, solinio ir chorinio kūrinio interpretavimas, formos ir turinio, išraiškos priemonių analizė.
Fortepijoninio, solinio ir chorinio kūrinio rengimo etapai.
Fortepijoninio, vokalinio ir chorinio kūrinio atlikimas teminiame koncerte, muzikiniame projekte pedagoginėje mokyklinėje praktikoje.
Dalyko studijos valandomis
Pratybos 60 val. choro studija, 7,5 val. dainavimas, 7,5 val. fortepijonas
Iš viso kontaktinio darbo val. 75 val.
Savarankiškas darbas 111 val.
Iš viso 186 val.
Studijų rezultatų vertinimas
Muzikos kūrinių interpretavimo (20%), muzikinių projektinių užduočių (30%), egzamino (50%) vertinimas.
Literatūra
1. 2019 Crapell, C. Teaching Piano Pedagogy: A Guidebook for Training Effective Teachers. Oxford University Press.
2. 2017 King, A. Andrew, P. Himonides, E. Ruthmann, S. A. The Routledge Companion to Music, Technology, and Education. Taylor§Francis
3. 2015 Drąsutienė, L. Lietuvos fortepijono pedagogikos puslapiai. XX amžius. Vilnius: Lietuvos muzikos ir teatro akademija
4. 2015 Lasauskienė, J. Būsimų muzikos mokytojų fortepijono įgūdžių taikymas pamokoje: edukaciniai aspektai. Vilnius : Edukologija.
5. 2015 Lyke, J., Caramia, T., Alexander, R., Haydon, G., Chioldi, R. Keybord Musicianship. Book 1, 2. Stipes Publisching.
6. 2015 Mach, E. Contemporary Class Piano. Oxford University Press.
7. 2012 Grigienė, Z., Lasauskienė, J. Didaktiniai dainavimo ir akompanimento pagrindai. Vilnius: Edukologija.
Papildoma literatūra
1. 2015 Tavoras, V. Meninė individualybė ir jos raiškos plėtojimo muzikine veikla galimybės universitete. Vilnius: Edukologija.
2. 2012 Lasauskienė, J. Muzikinių edukacinių projektų rengimas ir įgyvendinimas.Vilnius: Edukologija.
3. 2010 Jucevičiūtė-Bartkevičienė, V. Vokalinio ugdymo ypatumai. Vilnius: Edukologija.