Muzikos atlikimas 2 (fortepijonas, choro studija, dainavimas) (MDM)

  • Dalyko kodas: MDP 1054
  • Dalyko grupė: C
  • Apimtis ECTS kreditais: 7
  • Pavadinimas anglų kalba: Music Performance 2 (Piano, Choir Studio, Singing)
  • Dalykas atestuotas: 2020
  • Atestacija galioja iki: 2023
  • Dalyko aprašo rengėjas(-ai):

    Prof. Jolanta Lasauskienė , lekt. dr. Daiva Žitkevičienė, doc. Zita Grigienė, doc. dr. Vaiva Jucevičiūtė-Bartkevičienė, doc. dr. Vilius Tavoras, doc. dr. Rasa Kirliauskienė

Dalyko anotacija lietuvių kalba

Dalykas skirtas plėtoti praktinius muzikavimo (grojimo fortepijonu, dainavimo solo ir chore) įgūdžius, gilinti muzikinius gebėjimus ir kūrybiškumą, tobulinti instrumento arba balso valdymo įgūdžius, muzikinės kalbos vartojimą. Atsižvelgiant į skirtingą studijuojančiųjų muzikinių gebėjimų lygį, muzikos atlikimo užsiėmimai vyksta mokantis individualiai, chorinis dainavimas vyksta grupinio mokymosi forma. Muzikos atlikimo užsiėmimuose siekiama meninio raiškumo atliekant teksto, dinamikos, ritmo, tempo nuorodas. Įgytus muzikos atlikimo gebėjimus studentai mokomi taikyti rengiant teminius koncertus (projektus) universitete ir pedagoginėje praktikoje mokykloje.

Dalyko anotacija užsienio kalba

The study subject aims at developing practical skills of music expression (playing piano, singing solo and choral singing), at deepening musical abilities and creativity, improving skills of instrument and voice mastery, use of music language. Considering the different level of musical abilities of students, classes of music playing classes are organised on an individual basis, whereas choral singing is developed in group activities. Music performance classes strive for an artistic expression while performing references to text, dynamics, rhythm, tempo. Students are taught to practically apply the acquired music skills while organizing thematic concerts (projects) or during their teaching practice at school.

Būtinas pasirengimas dalyko studijoms

Muzikos atlikimas1 (fortepijonas, choro studija, dainavimas), Harmonija ir solfedžio, Muzikjos pedagogikos pagrindai

Dalyko studijų rezultatai

Gebės išsamiai analizuoti fortepijoninius, vokalinius ir chorinius kūrinius bei įgytas muzikos žinias, gebėjimus, įgūdžius panaudoti interpretuojant muzikos kūrinius.
Gebės interpretuoti muzikos kūrinius fortepijonu, balsu ir chore ir organizuoti muzikines veiklas pedagoginėje praktikoje (pamokose, koncertuose, renginiuose).
Gebės įprasminti įgytus grojimo fortepijonu, dainavimo solo ir chore įgūdžius rengiant muzikinį projektą, apibrėžti projekto idėjos koncepciją.

Dalyko turinys

Grojimo fortepijonu technikos lavinimas.
Dainavimo solo ir chore technikos lavinimas.
Sudėtingesnių kūrinių fortepijonu, solo ir chore mokymasis bei jų atlikimas.
Muzikinis mąstymas.
Skaitymo iš natų paskirtis, principai.
Fortepijoninio, solinio ir chorinio kūrinio formos ir turinio, išraiškos priemonių analizė.
Instrumentinės, vokalinės ir chorinės muzikos kūrinių teksto, formos analizė; Fortepijoninio, solinio ir chorinio kūrinio rengimas ir
atlikimas (interpretacija).
Fortepijoninio, solinio ir chorinio kūrinio rengimo etapai.
Fortepijoninio, vokalinio ir chorinio kūrinio atlikimas teminiame koncerte, muzikiniame projekte pedagoginėje mokyklinėje praktikoje.

Dalyko studijos valandomis

Pratybos 60 val. choro studija, 7,5 val. dainavimas, 7,5 val. fortepijonas
Iš viso kontaktinio darbo val. 75 val.
Savarankiškas darbas 111 val.
Iš viso 186 val.

Studijų rezultatų vertinimas

Muzikos kūrinių atlikimo (20%), projektinių užduočių (30%), egzamino vertinimas (50%).

Literatūra

1. 2018 Polischuk, D. K. (2018). Transformational Piano Teaching: Mentoring Students from All Walks of Life. Kindle Edition. Oxford University Press.
2. 2017 Pike, P. Dynamic Group-Piano Teaching – Transformong Group Theory into Teaching Practice. UK: Routledge, Taylor & Francis.
3. 2015 Drąsutienė, L. Lietuvos fortepijono pedagogikos puslapiai. XX amžius. Vilnius: Lietuvos muzikos ir teatro akademija
4. 2015 Lasauskienė, J. Būsimų muzikos mokytojų fortepijono įgūdžių taikymas pamokoje: edukaciniai aspektai. Vilnius : Edukologija.
5. 2015 Mach, E. Contemporary Class Piano. Oxford University Press.
6. 2014 Skudžinskaitė, D. Muzikinio mąstymo metodika ir jos taikymas fortepijono pamokoje. Kaunas: VDU leidykla.
7. 2013 Skaitykime iš lapo (Sudarė ir redagavo J. Neniškytė-Lyvens). Klaipėda: KU leidykla.
Papildoma literatūra
1. 2015 Tavoras, V. Meninė individualybė ir jos raiškos plėtojimo muzikine veikla galimybės universitete : metodinė priemonė. Vilnius: Edukologija.
2. 2012 Lasauskienė, J. Muzikinių edukacinių projektų rengimas ir įgyvendinimas. Mokymo metodinė priemonė. Vilnius: Edukologija.
3. 2010 Jucevičiūtė-Bartkevičienė, V. Vokalinio ugdymo ypatumai: metodinė priemonė. Vilnius: Edukologija.