Ugdymo turinio kūrimas ir valdymas (MDP)

  • Dalyko kodas: MDP 2005
  • Dalyko grupė: C
  • Apimtis ECTS kreditais: 3
  • Pavadinimas anglų kalba: Curriculum Creation and Management
  • Dalykas atestuotas: 2020
  • Atestacija galioja iki: 2023
  • Dalyko aprašo rengėjas(-ai):

    Dr. Odeta Norkutė, Vytauto Didžiojo universitetas
    Doc. dr. Linas Jašinauskas
    Prof. dr. Dalia Survutaitė

Dalyko anotacija lietuvių kalba

Dalyko tikslas - įgyti ugdymo turinio valdymo gebėjimus. Kurse analizuojami ugdymo turinio proceso planavimo didaktiniai aspektai, kurie remiasi ugdymo turinio teorijomis, turinio projektavimo principais, mokymo tikslų, mokymosi rezultatų ir pasiekimų formulavimo metodikomis.
Šio dalyko studijų metu kiekvienas studentas labai detaliai išsianalizuoja mokymo turinio dokumentus: Bendrąsias programas, reikalavimus neformaliojo švietimo programoms ir visą kitą aktualią dokumentaciją susijusia būtent su ugdymo specifika ir projektuoja konkretaus dalyko turinį. Šie įgyti gebėjimai ir įgūdžiai pasitarnauja tolimesnei pedagoginės karjeros galimybių plėtrai.

Dalyko anotacija užsienio kalba

The objective of the course - to gain the competences of the educational content creation and management. The course analyzes the didactic aspects of learning curriculum planning, which are based on teaching and learning curriculum theories, principles of curriculum content design, learning objectives, and methodologies of learning outcomes and achievements formulation.
During this course each student makes a detail analysis of curriculum documents: general programmes, requirements for non-formal education programs and all other relevant documentation relating specifically to the basic and secondary education and develops a curriculum of a specific subject. These abilities and skills are relevant for the development of further pedagogical career.

Dalyko studijų rezultatai

1. Apibūdinti pagrindinius ugdymo procesą apibrėžiančius parametrus ir turinio elementus ir paaiškinti jų sąsajas.
2. Gebėti paaiškinti mokymo(-si) metodų ir priemonių pasirinkimo tikslingumą ir jų sąsajas su kitais mokymo(-si) (turinio ir tikslų/uždavinių) parametrais.
3. Gebėti pagrįsti ir taikyti mokymosi rezultatų formulavimo logiką rengiant mokymo planus ir programas.
4. Rengiant ugdymo(-si) programas bendradarbiauti su pedagoginio proceso dalyviais.
5. Parengti ugdymo programą, įvedant pedagogines ir dalykines naujoves.

Dalyko turinys

Ugdymo proceso samprata ir mokymo turinio projektavimo metodologija. Mokymo turinio teorijos. Pagrindiniai ugdymo turinio elementai ir jų tarpusavio sąveika. Mokymo(-si) turinys – ugdymo turinio sudedamoji dalis.
Mokymo programa – dokumentuotas mokymo turinys. Mokymo programos bendrojo ugdymo mokyklose ir profesinio mokymo institucijose. Metinio dalyko/modulio mokymo plano elementų sąsajos su dalyko mokymo bendrosiomis programomis, Brandos egzaminų programomis arba profesiniais/profesinio rengimo standartais.
Mokymo turinio pagrindiniai parametrai ir jų formulavimas. Mokymo tikslai, uždaviniai, mokymosi rezultatai, mokymosi pasiekimai ir kt. Tikslas – pagrindinis mokymo(-si) turinio elementas.
Mokymo tikslų, mokymosi rezultatų ir mokymosi pasiekimų samprata ir jų tarpusavio sąveika. Mokymo tikslų taksonomijos.
Mokymosi rezultatų ir mokymosi pasiekimų įvertinimo kriterijų formulavimo metodika.
Mokymo planavimas. Pagrindiniai planavimo principai. Dalyko mokymo planavimo etapai. Pagrindiniai mokymo plano struktūriniai elementai, jų tarpusavio sąsajos ir išdėstymo mokymo plane logika.
Pedagoginių naujovių diegimas mokymo programose, taikant IKT. Skaitmeninių technologijų pagalba sąveikos tarp mokytojo ir besimokančiojo, individualiai ir grupėse, dirbant klasėje, auditorijoje ir už jos ribų gerinimas. Technologijų naudojimas suteikiant savalaikę pagalbą besimokančiajam, išbandant ir eksperimentuojant skirtingus skaitmeninėje erdvėje metodus. Dalykinės naujovės.

Dalyko studijos valandomis

Paskaitos 20
Konsultacijos 10
Savarankiškas darbas (individualus – 20; komandose – 30) 50
Iš viso 80

Studijų rezultatų vertinimas

Egzaminas - 50 proc., kolokviumas - 50 proc.,

Literatūra

1. 2012 Hattie, J. Matomas mokymasis : mokytojo vadovas : kaip užtikrinti kuo didesnį poveikį mokymosi pasiekimams. Londonas; Niujorkas : Routledge ; Taylor & Francis Group
2. 2005 Marzano, R. J. Naujoji ugdymo tikslų taksonomija. Vilnius : Žara
3. 2009, 1999 Kelly, A. V. The Curriculum. Theory and Practice. Los Angeles (Calif.) [etc.] : Sage
4. 2012 Helmke, A. Pamokos kokybė ir mokytojo profesionalumas : diagnostika, vertinimas, tobulinimas. Vilnius : Vaistų žinios
5. 2014. Kieran, E. Nuodugnus mokymasis : paprasta naujovė, galinti keisti mokymą. Vilnius : Švietimo aprūpinimo centras
6. 2007 Charlton, B. C. Neformaliojo vertinimo strategijos. Kaip formuluoti klausimus, stebėti mokinius ir planuoti pamokas, kad jos skatintų tinkamai suvokti tekstą. Vilnius : Tyto Alba
7. 2009 Scarfe, A. C. The Adventure of Education : Process Philosophers on Learning, Teaching and Research. Amsterdam ; New York (N.Y.) : Rodopi
8. 2012 Informacinės technologijos ugdymo procese (Mokytojo knyga). http://mokykla.liedm.net/mokytojo_knyga/ Pasaulio lietuvių mokslo ir kultūros centras
Papildoma literatūra
1. 2008 Petty, G. Įrodymais pagrįstas mokymas. Praktinis vadovas. Vilnius
2. 2006 Petty, G. Šiuolaikinis mokymas. Praktinis vadovas. Vilnius
3. 2008 Pradinio ugdymo bendrosios programos. Prieiga internete: http://193.219.137.87/bup/Puslapiai/pradinis_ugdymas_bendras.aspx
7. 2013 Kielaitė, R. Kartu įveikime mokymosi sunkumus : metodinės rekomendacijos mokytojams, dirbantiems bendrojo lavinimo mokyklose su specialiųjų ugdymosi poreikių turinčiais mokiniais. Šiauliai : Lucilijus