Savarankiška pedagoginė praktika (MDP)
Dalyko anotacija lietuvių kalba
Savarankiškos praktikos metu studentai stebi dalyko mokytojų ar kitų studentų vedamas pamokas ir jas analizuoja ir aptaria grupėje, patys veda dalyko pamokas ir popamokinį renginį užsienio kalba. Studentai savarankiškai renka ir rengia didaktinę medžiagą dalyko pamokoms. Per savarankišką praktiką studentai išsiaiškina konkrečios klasės mokinių poreikius ir ugdymo situaciją. Atsižvelgę į atpažintus mokinių ugdymo(-si) poreikius pasirenka vieną ar dvi mokinių bendrąsias kompetencijas (mokėjimo mokytis, komunikavimo, pažinimo, socialinę, iniciatyvumo ir kūrybingumo, asmeninę ar kultūrinę), kurias ugdo savarankiškos praktikos metu. Siekdami ugdyti pasirinktą(-as) mokinių bendrąją(-ąsias) kompetenciją(-as) studentai suplanuoja kryptingas veiklas ir ugdymo strategijas, būdus bei juos įgyvendina ugdymo procese. Praktikos metu pildo mokinių bendrųjų kompetencijų ugdymo veiklų aprašą su 8-iomis išskirtomis sritimis (pedagoginės sąveikos su mokiniais ir ugdymo(-si) aplinkų kūrimas, ugdymo planavimas, vadovavimas ugdymo procesui pamokoje ir neformaliose veiklose, mokinių pažinimas, pasiekimų ir pažangos vertinimas ir įsivertinimas, motyvacijos skatinimas ir paramos jiems teikimas), kurios tiesiogiai siejamos su mokytojo profesijos kompetencijomis (Mokytojo profesijos kompetencijos aprašas, 2007). Studentai, remdamiesi atliktomis veiklomis ir teorinėmis žiniomis, atlieka savo savarankiškos praktikos patirties refleksiją, kurioje apmąsto, paaiškina, analizuoja, pagrindžia, įsivertina savo kaip būsimojo profesionalaus užsienio kalbų mokytojo atliktas veiklas.
Dalyko anotacija užsienio kalba
During the Independent teaching practice students observe lessons given by mentors or other students, analyse and discuss them in groups, conduct lessons themselves and lead an after-class event in a foreign language. Students self-dependently cumulate and prepare didactic materials for lessons. During the Independent teaching practice students identify the learners' needs and the educational situation of a particular class. Considering the identified educational needs of learners, students choose 1 or 2 generic competences of learners (learning to learn competence, communicative, cognitive, social, sense of initiative and creativity, personal and cultural competences), which the learners develop during the students' Independent teaching practice. Endeavouring to develop the chosen generic competence(s) of learners, students plan purposeful activities, educational strategies and methods and implement them in the process of education. During the practice students complete the inventory on Activities of Developing Generic Competences of Learners with 8 distinguished areas (designing educational interface with learners and creation of educational environments, planning of education, managing the educational process in the classroom and during other informal activities, learner cognition, assessment and self-assessment of achievements and progress, enhancing learners' motivation and providing assistance for them) which are directly related to teacher's professional competences (The Teacher Professional Competence Descriptor, 2007). On the basis of the activities performed and theoretical knowledge, students reflect on their own experience of the teaching practice meditating, analysing, grounding and self-assessing own performed activities as the ones of a professional future teacher of foreign languages.
Dalyko studijų rezultatai
1. Savarankiškai įgyvendinti mokymo planą, atsižvelgiant į specialiuosius mokinių mokymosi poreikius.
2. Pasirinkti ir taikyti mokinių pasiekimų vertinimo strategiją.
3. Parinkti ir taikyti mokymo(-si) metodus, atsižvelgiant į mokymo organizavimo didaktinius reikalavimus ir mokinių specialius mokymosi poreikius.
4. Vertinti mokymo(-si) metodų ir priemonių naudojimo tikslingumą ir jų sąsajas su kitais mokymo(-si) turinio parametrais.
5. Naudojantis adekvačiais tyrimo instrumentais atlikti savo pedagoginės veiklos tyrimą.
6. Atlikti pedagoginės veiklos ugdymo įstaigoje tyrimo duomenų analizę ir interpretaciją.
7. Nustatyti mokymo proceso įgyvendinimo kokybę bei numatyti tobulinimo kelius.
8. Pateikti pagrįstas rekomendacijas ugdymo proceso organizavimo tobulinimui ir savo profesinės kvalifikacijos kėlimui.
Dalyko turinys
Mokymosi proceso organizavimo ir įgyvendinimo metodiniai ir didaktiniai reikalavimai.
Mokinių pasiekimų vertinimo strategijos.
Mokymosi strategijos, priemonės ir metodai, atsižvelgiant į individualius mokinių mokymosi poreikius.
Mokymosi metodų ir priemonių kritinis vertinimas.
Pedagoginės veiklos tyrimas.
Pedagoginės veiklos tyrimo duomenų interpretacija.
Mokymosi proceso kokybės nustatymas ir vertinimas.
Ugdymo proceso kaita ir tobulinimas.
Dalyko studijos valandomis
Praktika mokykloje 236
Konsultacijos 4
Savarankiškas darbas rengiant praktikos ataskaitą 80
Iš viso 320
Studijų rezultatų vertinimas
Veiklų aprašas – 30 proc., refleksija – 30 proc., didaktikos aplankas (portfolio) – 40 proc.
Literatūra
1. 2013 Andziulienė L., Budreikienė N. Stebėtojo ir pedagogo asistento praktikos: studentui ir mentoriui, Vilnius: Edukologija Prieiga per internetą:file:///C:/Users/Dell/Desktop/Downloads/4323520.pdf
2. 2008 Bendrieji Europos kalbų mokymosi, mokymo ir vertinimo metmenys (2008). Prieiga per internetą: http://www.smm.lt/ugdymas
3. 2009 Europos aplankas būsimiems kalbų mokytojams. Prieiga per internetą: http://epostl2.ecml.at/LinkClick.aspx?fileticket=V0uSeqedbxs%3D&tabid=505&language=en-GB
4. 2006 Kalbų mokymo politikos aprašas. Vilnius: ŠMM Švietimo aprūpinimo centras http://www.smm.lt/uploads/documents/Archyvas/lt_kalbos_politika/kalbu_politika_internetui.pdf
5. 2013 Kalinkevičienė, A.; Ustilaitė, S. Sveikatos ugdymo seminarų medžiaga studentams. Vilnius: Edukologija
6. 2006 „Mokytojui apie „Europos kalbų aplanką“. Lietuvos Respublikos Švietimo ir Mokslo ministerija Prieiga per internetą: www.smm.lt/uploads/documents/.../mokytojui_apie_kalbu_aplanka.pdf
7. 2014 Navaitienė, J. Profesinė branda: teorijos ir tyrimai: monografija. Vilnius: Edukologija
8. 2011 Pečiuliauskienė, P.; Barkauskaitė, M. Pedagoginės praktikos mokykloje vadovas. Vilnius: Edukologija
9. 2006 Petty, G. Šiuolaikinis mokymas. Praktinis vadovas. Vilnius: Tyto alba.
10. 2002 Pollard, A. Refleksyvusis mokymas. Veiksminga ir duomenimis paremta profesinė praktika. Vilnius: Garnelis
11. 2010 Woolfolk, A. Educational psychology. N.Y.: Pearson Education.
Papildoma literatūra
1. 2012 Brookhart, S. M. Kaip mokiniams teikti veiksmingą grįžtamąją informaciją. Vilnius: UAB Rgrupė.
2. 2007 Jociutė, A.; Krupskienė, A.; Sabaliauskienė, D.; Paulauskienė, N. Sveikatos stiprinimas mokyklose: metodinės rekomendacijos Vilnius Prieiga per internetą: <http://www.smlpc.lt/media/file/Skyriu_info/Vaiku_sveikata/SSM/Publikacijos_leidiniai/Sveikatos_stiprinimas_mokyklos-metodines_rekomendacijos.pdf>
3. 2012 Kompetencijų ugdymas Metodinė knyga mokytojui. Vilnius: Ugdymo plėtotės centras. Prieiga per internetą:<http://www.ugdome.lt/kompetencijos5-8/wp-content/uploads/2012/03/Finalinis-leidinio-variantas.pdf>
4. 2010 Lekavičienė, R.; Vasiliauskaitė, Z. Bendravimo psichologija šiuolaikiškai. Vilnius: Alma littera.
5. 2008 Pagrindinio ugdymo bendrosios programos . Vilnius Prieiga per internetą:< http://www.smm.lt/web/lt/pedagogams/ugdymas/ugdymo_prog
6. 2012 Silver, H. S.; Strong, R. W.; Perini, M. J. Mokytojas strategas: kaip kiekvienai pamokai pasirinkti tinkamą, tyrimais pagrįstą mokymo metodą. Vilnius: UAB Rgrupė.
7. 2011 Vidurinio ugdymo bendrosios programos. Vilnius Prieiga per internetą:< http://www.smm.lt/web/lt/pedagogams/ugdymas/ugdymo_prog>