Pedagogo asistento praktika (MDP)
Dalyko anotacija lietuvių kalba
Asistento praktikos metu atsižvelgdami į kylančius poreikius ir mokyklos situaciją studentai asistuoja mokytojams įvairiose jų vykdomose veiklose kaupdami profesinės veiklos praktinį patyrimą, taikydami įgytas teorines žinias praktiškai. Praktikos užduotimis siekiama, kad asistuodami įvairiose veiklose, studentai suprastų mokytojo veiklų visumą: pedagoginės sąveikos su mokiniais ir ugdymo (-si) aplinkų kūrimą, ugdymo planavimą, vadovavimą ugdymo procesui pamokoje ir neformaliose veiklose, mokinių pažinimą, pasiekimų ir pažangos vertinimą ir įsivertinimą, motyvacijos skatinimą ir paramos jiems teikimą. Studentai apžvelgia ir apibendrina savo asistavimą kaip nuoseklaus ugdymo proceso dalį,apmąsto, ko turėtų išmokti, kokių gebėjimų, nuostatų išsiugdyti studijų metu ir savarankiškai, kad taptų profesionaliu (užsienio kalbų) mokytoju. Praktikos metu studentai atlieka integruotas edukologijos, psichologijos, sveikatos ugdymo bei dalyko didaktikos užduotis.
Dalyko anotacija užsienio kalba
During the Practice of teacher assistant, a student considering the current needs and the situation at school acts as an assistant to the teacher in various teacher's activities accumulating practical experience in professional activity and applying knowledge acquired during the studies in own practical professional activity. The assignments for the Practice of teacher assistant aim at and enable the students to realize teacher's activities as a whole when acting as an assistant to the teacher: development of educational interaction with learners and educational environment, planning of education, managing educational process in the classroom and informal activities, cognition of learners, assessment and self-assessment of learner’s achievements and progress, enhancing learners' motivation and rendering assistance to them. The students reflect on and summarize their assistance as a consistent part of educational process, reflect over and state what else should be learnt, what skills and attitudes should be developed in the study process and self-dependently in order to become a professional teacher of foreign languages. During the Practice the students conduct integrated assignments of education, psychology, health education and subject didactics.
Dalyko studijų rezultatai
1. Įgis žinių apie praktikos institucijos veiklą bei gebės analizuoti ir reflektuoti ugdomąją veiklą.
2. Asistuodamas pedagogui sukaups profesinės veiklos praktinį patyrimą, gebės derinti teorines žinias ir ugdymo praktiką.
3. Demonstruos įgytą būsimo pedagogo profesinę motyvaciją bei atsakomybę už savo veiklą.
Dalyko turinys
Asistento praktikos integruotų užduočių atlikimo ypatumų aptarimas. Mokinio asmenybės pažinimas: vertybių, santykių, mokinio mokymosi ypatumų atpažinimas, individualumo pripažinimas (mokymosi stiliai, ypatingi gabumai, specialieji ugdymosi poreikiai), sveikatos būklė, gyvensenos ypatumai (mityba, fizinis aktyvumas, žalingi įpročiai) socialiniame ir kultūriniame kontekste. Mokymo/si veiklos stebėjimas.
Ugdymo(-si) planavimas: ugdymo tikslų ir uždavinių kėlimas, ugdymo proceso numatymas priklausomai nuo besimokančios grupės ypatumų (individualių besimokančiųjų poreikių, galimybių, mokymosi stilių, specialiųjų ugdymosi poreikių, socialinio ir kultūrinio konteksto - bendrojo ugdymo, neformaliojo švietimo įstaigose, globos namuose, vaiko ir mamos pensionuose ir kt.). Pedagoginės sąveikos su mokiniais kūrimas pamokose: ugdytojo ir ugdytinio abipusis veikimas, teigiamų nuostatų į visus mokinius raiška, domėjimasis mokinių poreikiais ir interesais, diskusijų ir klausinėjimo skatinimas, aktyvus klausymasis, mokinių savigarbos didinimas, naudojimasis įtaigumu, saugumo jausmo palaikymas, konstruktyvus konfliktų sprendimas.
Mokinių pasiekimų ir pažangos vertinimas ir įsivertinimas pamokose: mokinių mokymo(-si) vertinimas (skatinimas, pagyrimas, pažangos aptarimas ir kt.) ir įsivertinimas ugdymo procese (refleksija, besimokančiųjų savirefleksija ir kt.) bei įsivertinimas ugdymo proceso pabaigoje.
Profesinis tobulėjimas: nuolatinis mokytojo mokymasis, kvalifikacijos tobulinimas(-sis), dalijimasis gerąja patirtimi ir kt. Baigiamasis seminaras. Asistento praktikos aptarimas
Dalyko studijos valandomis
Praktika mokykloje 116 val.
Konsultacijos 4 val.
Savarankiškas darbas rengiant praktikos ataskaitą 40 val.
Iš viso 160 val.
Studijų rezultatų vertinimas
Veiklų aprašas – 30 proc., refleksija – 30 proc., praktikos veiklų aplankas (portfolio) – 40 proc.
Literatūra
1. 2013 Sveikatos ugdymo seminarų medžiaga studentams. Kalinkevičienė, A.; Ustilaitė, S. Vilnius: Edukologija. P. 7–46.
2. 2014 Profesinė branda: teorijos ir tyrimai: monografija. Navaitienė, J. Vilnius: Lietuvos edukologijos universiteto leidykla.
3. 2011 Pedagoginės praktikos mokykloje vadovas. Pečiuliauskienė, P.; Barkauskaitė, M. Vilnius: Edukologija. P. 37–44; 138–222.
4. 2006 Šiuolaikinis mokymas. Praktinis vadovas. Petty, G. Vilnius: Tyto alba. P. 95–116; 474–478; 512–520; 601–609.
5. 2006 Refleksyvusis mokymas. Veiksminga ir duomenimis paremta profesinė praktika. Pollard, A. Vilnius: Garnelis.
6. 2010 Educational psychology. Woolfolk, A. N.Y.: Pearson Education.
7. 2013 Andziulienė L., Budreikienė N. Stebėtojo ir pedagogo asistento praktikos: studentui ir mentoriui. Vilnius
1. 2008 Bendrieji Europos kalbų mokymosi, mokymo ir vertinimo metmenys 1. Prieiga per internetą: http://www.smm.lt/ugdymas/docs/lkmp/kalbu%20metmenys.pdf
2. Europos aplankas būsimiems kalbų mokytojams 2. Prieiga per internetą: http://epostl2.ecml.at/LinkClick.aspx?fileticket=V0uSeqedbxs%3D&tabid=505&language=en-GB
Papildoma literatūra
1. 1996 Ugdymo samprata. Aramavičiūtė, V. P. 21–26; 49–70. Vilnius: Vilniaus universiteto leidykla.
2. 2008 Mokomės mokyti. Arends, I. R. P. 59–62. Vilnius: Margi raštai.
3. 2010 Bendravimo psichologija šiuolaikiškai. Lekavičienė, R.; Vasiliauskaitė, Z. Vilnius: Alma littera.
1. 2011 Lietuvos higienos norma HN 21:2011 „Mokykla, vykdanti bendrojo ugdymo programas. Bendrieji sveikatos saugos reikalavimai“. Prieiga per internetą: http://www3.lrs.lt/pls/inter3/dokpaieska.showdoc_l?p_id=404809&p_query=&p_tr2=
2. 2003 Kaip mokytojui planuoti savo darbą // Mokymas, mokymasis ir vertinimas 3. projekto medžiaga. Motiejūnienė, E.; Žemaitaitienė, R. Prieiga per internetą: http://www.upc.smm.lt
3. 2009 Pagrindinio ugdymo metodinės rekomendacijos. Prieiga per internetą: http://www.upc.smm.lt/ugdymas/pagrindinis/rekomendacijos/
4. 2013 Mokyklos sveikatos ugdytojų vaidmenys. Petrauskienė, A.; Ustilaitė, S. Prieiga per internetą: http://ebooks.mruni.eu/product/mokyklos-sveikatos-ugdytoj-vaidmenys
5. 2011 Vidurinio ugdymo bendrosios programos (2011). Prieiga per internetą:< http://www.smm.lt/web/lt/pedagogams/ugdymas/ugdymo_prog>
6. 2009 Klasės susirinkimai: kaip veiksmingai vadovauti klasei. Styles, D. Vilnius: Tyto alba.
7. 2004 Klasės vadovo knyga. Vengalienė, J. Kaunas: Linos pasaulis.