Pedagoginė praktika globojant mentoriui (MDP)
Dalyko anotacija lietuvių kalba
Pedagoginės praktikos vadovaujant mentoriui metu, studentas veda dalyko pamokos fragmentus / pamokas ir ugdomuosius renginius prižiūrint mokytojui, stebi, analizuoja, vertina, reflektuoja kitų studentų ar pedagogų vedamas pamokas, renginius ar kitą profesinę veiklą, atlieka integruotas edukologijos, psichologijos, sveikatos ugdymo užduotis. Studentas, vadovaujant mentoriui, gebės suprasti klasės auklėtojo / grupės pedagogo ugdomųjų veiklų ir ugdomos grupės, ugdytinių individualių ypatumų, socialinio kultūrinio konteksto sąsajas, klasės auklėtojo / grupės pedagogo darbo sistemą ir ugdymo problemas. Globojami mentoriaus, gebės dalyvauti klasės auklėtojo / grupės pedagogo ugdomosiose veiklose, jas planuoti, atlikti ir įsivertinti. Pasibaigus praktikai, studentas pateikia refleksiją, kurioje vertina ir analizuoja savo, kaip mokytojo / klasės auklėtojo, pedagogo patirtį, pasiekimus, nesėkmes bei jų priežastis, numato profesinių, bendrųjų ir bendrakultūrinių kompetencijų tobulinimo(-si) galimybes.
Dalyko anotacija užsienio kalba
During the Teaching Practice under supervision of mentor, a student delivers fragments of subject lessons/ subject lessons and educational events under supervision of mentor, he/she observes, analyses, assesses and reflects on the delivered lessons, events or other professional activity of other students or teachers, conducts integrated assignments of education, psychology, and health education. Under supervision of mentor a student will realize the interface between form tutor's/ group teacher's educational activities and the peculiarities of the educated group, individual learners and social cultural context, will also perceive form tutor's/ group teacher's work system and educational problems. Under supervision of mentors students will be able to participate in form tutor's/ group teacher's educational activities, plan, perform and self-assess them themselves. After the Practice students prepare a reflection which provides assessment and analysis of their own professional experience as form tutors/ group teachers, own achievements, drawbacks and their causes, foresee possibilities for the development of professional, generic and common cultural competences.
Dalyko studijų rezultatai
1. Apibūdins ir suvoks klasės auklėtojo / grupės pedagogo ugdomųjų veiklų ir ugdomos grupės, ugdytinių individualių ypatumų, socialinio kultūrinio konteksto sąsajas, klasės auklėtojo / grupės pedagogo darbo sistemą ir ugdymo problemas.
2. Gebės kurti fragmento ir pamokos planus, formuluoti tikslus ir uždavinius, taikyti pamokos kokybės kriterijus, pasirinkti tinkamus aktyviuosius metodus.
3. Reflektuos savo kaip klasės auklėtojo / grupės pedagogo patirtį, siejant ugdomąsias veiklas su tobulintomis profesinėmis, bendrosiomis ir bendrakultūrinėmis kompetencijomis, numatys jų tobulinimo galimybes, svarbias pedagogo profesinei karjerai.
Dalyko turinys
1. Ugdomoji veikla su mokiniais: auklėtinių vertybinių nuostatų, saviraiškos, kūrybiškumo ugdymas(-is) sprendžiant mokinio, klasės, grupės, mokyklos bendruomenės problemas, dalyvaujant savivaldoje, savarankiškoje, nevyriausybinių organizacijų veikloje, pilietinėse akcijose ir kt.; pagalba integruojantis specialiųjų poreikių mokiniams į klasės bendruomenės veiklą.
2. Kitų ugdymo veikėjų (mokytojų, tėvų, socialinių darbuotojų ir kt.) telkimas ugdymo(-si) tikslams pasiekti.
3. Pamokos planavimas. Plano struktūriniai elementai ir jų realizavimas. Pamokos fragmentų, pamokų planavimas, organizavimas ir vedimas. Numatyti fragmento/ pamokos temą, įvardinti ugdymo(si) tikslą, pasirinkti tinkamus metodus, priemones ir pagrįsti jų aktualumą.
Užsienio kalbos pamokų fragmentų, pamokų vedimas ir aptarimas.
Didaktinės medžiagos paieška ir rengimas.
Mokinių pasiekimų vertinimas.
4. Pedagoginės veiklos refleksija. Ugdomųjų veiklų aptarimas ir problemų atskleidimas. Pedagoginio tobulėjimo galimybių išskyrimas.
Dalyko studijos valandomis
Praktika mokykloje 236
Konsultacijos 4
Savarankiškas darbas rengiant praktikos ataskaitą 80
Iš viso 320
Studijų rezultatų vertinimas
Veiklų aprašas – 30 proc., refleksija – 10 proc., mentoriaus vertinimas – 40 proc. tutorius vertinimas – 20 proc.
Literatūra
1. 2008 Kepalaitė, A. Grupės ir grupiniai procesai. Kaunas: VDU leidykla.
2. 2013 Kutkienė, L. Bendrosios ir socialinės psichologijos praktikumas. Vilnius: Edukologija.
3. 2008 Paulavičiūtė, A. (). Renginių organizavimo abėcėlė. Vilnius: Mokesčių srautas.
4. 2011 Pečiuliauskienė, P.; Barkauskaitė, M. Pedagoginės praktikos mokykloje vadovas, p. 138–222. Vilnius: Edukologija
5. 2009 Styles, D. Klasės susirinkimai: kaip veiksmingai vadovauti klasei. Vilnius: Tyto alba.
6. 2012 Sveikatos ugdymo bendroji programa,. Prieiga per internetą:< http://www.smm.lt/web/lt/pedagogams/ugdymas/ugdymo_prog>
7. 2004 Vengalienė, J. Klasės vadovo knyga. Kaunas: Linos pasaulis.
8 2013 Andziulienė L., Budreikienė N. Stebėtojo ir pedagogo asistento praktikos: studentui ir mentoriui, Vilnius
9. 2008 Bendrieji Europos kalbų mokymosi, mokymo ir vertinimo metmenys Prieiga per internetą: http://www.smm.lt/ugdymas/docs/lkmp/kalbu%20metmenys.pdf
10. Europos aplankas būsimiems kalbų mokytojams Prieiga per internetą: http://epostl2.ecml.at/LinkClick.aspx?fileticket=V0uSeqedbxs%3D&tabid=505&language=en-GB
11. 2006 Kalbų mokymo politikos aprašas. Vilnius: ŠMM Švietimo aprūpinimo centras
Papildoma literatūra
1. 2006 Alkoholio, tabako ir kitų psichiką veikiančių medžiagų vartojimo prevencijos programa. Prieiga per internetą:< http://www.smm.lt/web/lt/pedagogams/ugdymas/ugdymo_prog>
2. 2004 Gyvenimo įgūdžių ugdymo programa. Prieiga per internetą:< http://www.smm.lt/web/lt/pedagogams/ugdymas/ugdymo_prog>
3. 2006 Gebhard, J. G. Teaching English As a Foreign or Second Language: A Teacher Self-development and Methodology Guide
4. 1995 Jovaiša, L Hodegetika, p. 229–246 Vilnius: AGORA
5. 2007 Jusienė, R.; Laurinavičius, A. Psichologija. Vilnius: MRU leidykla.
6. 2010 Lekavičienė, R.; Vasiliauskaitė, Z. Bendravimo psichologija šiuolaikiškai. Vilnius: Alma littera.
7. 2007 Mokytojo profesijos kompetencijos aprašas. Patvirtinta Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2007 m. sausio 15 d. Įsakymu. Nr. ISAK-54. Prieiga per internetą:
8. 2012 Neformaliojo vaikų švietimo koncepcija. Patvirtinta LR švietimo ir mokslo ministro 2012 m. kovo 29 d. įsakymo Nr. V- 554. Prieiga per internetą:
9. 2008 Pradinio ir pagrindinio ugdymo bendrosios programos . Prieiga per internetą:< http://www.smm.lt/web/lt/pedagogams/ugdymas/ugdymo_prog>
10. 2007 Rengimo šeimai ir lytiškumo ugdymo programa. Prieiga per internetą:< http://www.smm.lt/web/lt/pedagogams/ugdymas/ugdymo_prog>
11. 1997 Sikorskytė-Voišnienė, V. Klasės vadovo atmintinė. Vilnius.
12. 2011 Vidurinio ugdymo bendrosios programos. Prieiga per internetą:< http://www.smm.lt/web/lt/pedagogams/ugdymas/ugdymo_prog>