Vyrų ir moterų profesinė socializacija technologijos moksluose

  • VardasReda
  • PavardėAdomaitienė
  • Vadovasdr. Aurelija Novelskaitė
  • Data2019-12-20
  • KryptisSociologija

Anotacija

Disertacijoje profesinė socializacija moksle suprantama kaip profesinės raidos procesas, kurio metu įgyjamos arba sustiprinamos kompetencijos, patirtys ir įgūdžiai, reikalingi mokslinei veiklai. Koncentruojantis į labiau apibrėžtą periodą, kuris prasideda tapus doktorante ar doktorantu ir baigiasi įgijus mokslų daktaro laipsnį, disertacinio tyrimo tikslas – paaiškinti profesinės socializacijos technologijos moksluose specifiką doktorantūros studijų laikotarpiu, įvertinant institucinių praktikų ir individų sąveikų mikro-, mezo- ir makrolygmenimis ypatumus lyties aspektu. Tyrimui atlikti naudojami skirtingi tyrimų metodai: nacionalinių (makro- ) ir institucinių (mezo-) dokumentų, reglamentuojančių doktorantūros studijų proceso eigą analizė (N=34); doktorančių ir doktorantų studijuojančių skirtingose technologijos mokslų srityse skirtingose Lietuvos mokslo ir studijų institucijose anketinė apklausa (N=165) ir interviu (N=25). Skirtingų metodų naudojimas grindžiamas tuo, jog įvairių duomenų rinkimo ir analizės metodų naudojimas atliekant tyrimą sudaro sąlygas į tiriamą reiškinį pažvelgti iš (bent santykinai) skirtingų perspektyvų. Literatūros ir kitų informacijos šaltinių analizės rezultatas – konceptualinis profesinės socializacijos modelis, į kurio struktūrą įtraukiamas lyties aspektas. Empirinis originaliai sukurto profesinė socializacijos technologijos moksluose modelio tikrinimas parodė, kad yra sudėtinga (jei iš viso įmanoma) aiškiai atskirti atskirų – mikro-, mezo- ir makro- – analizės lygmenų dedamąsias ir jų poveikius moterų ir vyrų socializacijai technologijos moksluose, kadangi atskiruose doktorantūros studijų etapuose pastarosios dedamosios yra glaudžiai susijusios ir tarpusavyje persidengia.

Išsamiau