Universiteto dėstytojų pasirengimas teikti mokymosi paslaugas nuotoliniu būdu, skatinant universiteto ir verslo bendradarbiavimą (Edukologija 07 S)

  • VardasBirutė
  • PavardėMiškinienė
  • VadovasProf. habil. dr. Margarita Teresevičienė
  • Data2015-12-23
  • KryptisEdukologija

Anotacija

Universiteto ir verslo bendradarbiavimas darbe buvo tyrinėtas dėstytojo-verslo darbuotojo bendradarbiavimo lygmeniu. Verslo įmonių mokymo paslaugų rinkoje vis aktualesnis dėmesys ir poreikis skiriamas nuotolinio mokymo paslaugoms. Reyet ir Wiesenfied (2015) atkreipia dėmesį, kad šiandieniniai „žinių darbuotojai” naudoja mobilius įrankius. Nuotolinis mokymasis reikalauja ne tik gebėjimo parengti mokymo turinį, bet ir pritaikyti naudoti virtualioje erdvėje, konkrečiai mokymosi platformai. Dėstytojų pasirengimas teikti mokymosi paslaugas verslui nuotoliniu būdu apima ne tik dėstytojo dalykinę kompetenciją, technologinę kompetenciją, universiteto turimą IT infrastruktūrą, bet ir strateginius universiteto – verslo bendradarbiavimo sprendimus. Moksliniame darbe buvo aptarti universiteto besikeičianti misija, bendradarbiavimo su verslu formos, universiteto turimi IT ištekliai, dėstytojų pasirengimas ir verslo darbuotojų lūkesčiai teikiamoms mokymosi paslaugoms nuotoliniu būdu.
Tyrimas reikšmingas tuo, kad buvo sukurtas universiteto ir verslo bendradarbiavimo modelis, atskleistas dėstytojų ir verslo darbuotojų santykis į mokymosi paslaugų teikimą nuotoliniu būdu. Parengtos rekomendacijos verslui, universitetui, valdžiai. Disertacija parengta eksternu, anglų kalba. Disertacijai tarpdisciplininį pobūdį suteikia sukurtas universiteto – verslo bendradarbiavimo hipotetinis modelis, apimantis ne tik edukologinį, bet ir verslo vadybos aspektus.

Pagrindinės sąvokos: universiteto-verslo bendradarbiavimas, dėstytojų pasirengimas, nuotolinis mokymasis.

Išsamiau