Suaugusiųjų mokymosi mokytis reflektyvioji patirtis (Edukologija 07 S)

  • VardasDalia
  • PavardėStaniulevičienė
  • Vadovasprof. dr. Genutė Gedvilienė
  • Data2015-02-06
  • KryptisEdukologija

Anotacija

Disertacijoje „The Reflective Experience of Adult Learning to Learn” („Suaugusiųjų mokymosi mokytis reflektyvioji patirtis”) atsakyta į tris pagrindinius mokslinio darbo klausimus: koks yra suaugusiųjų mokymosi mokytis raiškos konstruktas; kuo išsiskiria suaugusiųjų mokymosi mokytis patirtis skirtingais amžiaus tarpsniais ir kaip skatinti mokymąsi mokytis skirtingais amžiaus tarpsniais, siekiant plėtoti mokymąsi visą gyvenimą.
Pasiektas moksliniame darbe keliamas tikslas: atskleista suaugusiųjų mokymosi mokytis reflektyvioji patirtis, išryškinant mokymosi mokytis dimensijas, reikšmingas mokymosi visą gyvenimą plėtrai.
Atlikti kiekybiniai ir kokybiniai tyrimai, kuriuose dalyvavo 2769 suaugusieji dalyviai, padėjo rasti atsakymus į disertacijoje keliamus uždavinius.

Nuosekliai išanalizavusi suaugusiųjų mokymosi mokytis patirtis ir mokymosi scenarijus, kurie leidžia atskleisti suaugusiųjų mokymosi mokytis reflektyviąją patirtį nacionaliniame ir tarptautiniame kontekste, šios disertacijos autorė siūlo suaugusiųjų mokymosi mokytis reflektyviosios patirties raiškos konstruktą.

Praktinę reikšmę disertacijai suteikia pagrindinių mokymosi mokytis scenarijų pritaikomumas įvairiose amžiaus grupėse. Šių scenarijų pritaikomumą patvirtina autorės siūlomi asmeninis, profesinis ir socialinis mokymosi mokytis scenarijai, vyraujantys skirtingose amžiaus grupėse.

Moksliniame darbe pagrįsta suaugusiųjų mokymosi samprata, išryškinant mokymosi mokytis kompetenciją; atskleista suaugusiųjų mokymosi mokytis reflektyvioji patirtis, išryškinant skirtingus mokymosi mokytis scenarijus; nustatytos sąsajos tarp mokymosi mokytis kompetencijos ir suaugusiųjų asmeninės, profesinės ir visuomeninės veiklos; išryškinta suaugusiųjų mokymosi mokytis reflektyvioji patirtis ankstyvojoje suaugystėje; įvardyti suaugusiųjų mokymosi mokytis per įvairias veiklas komponentai ne tik ankstyvojoje, bet viduriniojoje ir vėlyvojoje suaugystėje.

Autorė pateikia rekomendacijas mokslininkams tyrėjams; andragogams praktikams ir trijų amžiaus grupių suaugusiesiems.

Išsamiau