Studijų rezultatų integravimas į studijų programas: bendrųjų mokėjimų paradigma (Edukologija 07 S)

  • VardasNora
  • PavardėPileičikienė
  • Vadovasprof. habil. dr. Kęstutis Pukelis
  • Data2011-02-11
  • KryptisEdukologija

Anotacija

Bolonijos proceso (Bolonijos deklaracija, 1999) reformomis akcentuojama studijų orientaciją į rezultatus, siekiant studijose išugdyti tokius mokėjimus, kuriuos absolventai galėtų pritaikyti darbo rinkoje ir visuomeniniame gyvenime, o studijų kokybės gerinimas grindžiamas kokybės vertinimo metu gautais duomenimis apie studijų rezultatų pagrįstumą, laiduojantį absolventų įsidarbinimą. Tyrimų duomenys išryškina, kad teorinės žinios ir grynasis į discipliną orientuotas studijų turinys, nukreiptas vien tik specialiųjų mokėjimų ugdymą(si), nebeatitinka pagrįstumo kriterijų; akcentuojama bendrųjų mokėjimų svarba. Vienas esminių studijų rezultatų pagrįstumo užtikrinimo veiksnių aukštųjų mokyklų ir socialinių dalininkų bendradarbiavimas nustatant studijų programų rezultatus. Skirtingi Lietuvos ir užsienio mokslininkai analizuoja atskirus studijų rezultatų integravimo į studijų programas klausimus, kas išryškina studijų rezultatų integravimo į studijų programas metodologijos fragmentiškumą. Šio tyrimo tikslas – nustatyti studijų programų rezultatų, išreikštų bendraisiais mokėjimais, integravimo į studijų programas suderinamumą su metodologiniais principais ir jų atitiktį darbo rinkos bei demokratinės visuomenės plėtros poreikiams. Siekiant tikslo apibūdinamos aukštojo mokslo raidos tendencijos, lėmusios studijų rezultatais grįstų studijų programų koncepcijos diegimą, atskleista studijų rezultatų integravimo į studijų programas reikšmė tarptautiniu, šalies ir instituciniu lygmenimis, apibrėžta bendraisiais mokėjimais išreikštų studijų rezultatų samprata, pagrįsti studijų rezultatų, išreikštų bendraisiais mokėjimais, integravimo į studijų programų rengimą ir kokybės užtikrinimą principai, etapai, socialinių dalininkų funkcijos integruojant studijų rezultatus į studijų programas, nustatytas socialinių dalininkų patirties panaudojimo pagrįstumas, integruojant studijų rezultatus į Lietuvos aukštųjų mokyklų studijų programas bei tarptautiniame kontekste aktualūs Lietuvos aukštųjų mokyklų studijų programų rezultatai, išreikšti bendraisiais mokėjimais. Tai atveria galimybes naujiems sistemiškiems tyrimams studijų rezultatų integravimo studijų programas bei studijų rezultatais išreikštų mokėjimų ugdymo(si) srityse.

Išsamiau