Socialiai integralios mokymo(-si) aplinkos klasėje modeliavimas (Edukologija 07 S)
Anotacija
Šiuolaikinis jaunas, bręstantis žmogus, įsijungdamas į aktyvų gyvenimo tempą, turi mokėti orientuotis socialinėse situacijose, į kurias jis patenka gyvendamas bei veikdamas visuomenėje. Šiandien mokymosi tikslas yra ne tik efektyviai perimti informaciją, bet ir dirbti grupėje, priimti efektyvius tiek individualius, tiek grupinius sprendimus, išmokti orientuotis socialinėje tikrovėje. Todėl atsiranda būtinybė kurti visuminę, besiremiančią mokymosi bendradarbiaujant paradigma, socialiai integralią mokymo(-si) aplinką klasėje. Šiame kontekste tyrimo problema – kokia mokymosi aplinka klasėje lemia aktyvų visų, tuo pačiu ir socialiai atsiribojančių, mokinių dalyvavimą bendroje klasės veikloje, tiek mokantis, tiek priimant klasei svarbius sprendimus, ir kokia atsiriboti linkusių mokinių samprata socialiai integralios mokymo(-si) aplinkos klasėje, jos vertės ir teikiamų galimybių būti aktyviam atžvilgiu? Tyrimo tikslas sukonstruoti socialiai integralios mokymo(-si) aplinkos klasėje modelį ir patikrinti jo veiksmingumą. Sukonstruotas socialiai integralios mokymo(-si) aplinkos klasėje modelis bei turimas atsiriboti linkusių mokinių požiūris tokios mokymo(-si) aplinkos atžvilgiu ir jos vertės suvokimas gali padėti siekti švietimo sistemai keliamo tikslo – įvesti asmenį į šiuolaikinę visuomenę, padėti jam įgyti kultūrinę bei socialinę kompetenciją ir tapti savarankišku atsakingu žmogumi, norinčiu bei gebančiu nuolat mokytis ir kurti savo bei bendruomenės gyvenimą. Šio tyrimo duomenys padės atkreipti dėmesį į vienos iš labiausiai pažeidžiamų mokinių grupių įgalinimą įveikti atsiribojimą mokantis ir aktyviai dalyvauti bendroje klasės veikloje, tokiu būdu įgyti socialinę kompetenciją bei pasirengti būti aktyviu visuomenės nariu. Suteiks autentišką įžvalgą apie atsiriboti linkusiems mokiniams tinkamos mokymo(-si) aplinkos klasėje kūrimą jiems priimtinais būdais ir pritaikymą jų poreikiams.