Paramos studentams identifikavimo modelis koleginėse studijose (Edukologija 07 S)
Anotacija
Paramos studentams aktualumas Europos aukštojo mokslo erdvėje siejamas su iššūkiais, kylančiais institucijose diegiant į studentą orientuotas studijas. Studijų rezultatų integravimas į studijų programas planuojant bei įgyvendinant aukštojo mokslo institucijų studijų turinį lemia daug fundamentalių pokyčių: sumažėjęs kontaktinių valandų skaičius tarp dėstytojo bei studento, didesnis dėmesys studentų savarankiškoms studijoms lemia tai, jog studentai netenka galimybės gauti neformalią emocinę paramą iš dėstytojų bei kitų besimokančiųjų, silpnėja bendruomeniškumo aukštojoje mokykloje jausmas. Atlikto disertacinio tyrimo metu parengtas paramos studentams idenfifikavimo modelis buvo pagrįstas Lietuvos koleginėse studijose studijuojančių studentų poreikių skirtumais. Empirinio tyrimo metu gauti rezultatai parodė, kad pagrindiniai veiksniai, lemiantys paramos studentams poreikių skirtumus Lietuvos koleginėse studijose yra studento studijavimo tikslas bei studento integracija į aukštąją mokyklą, o papildomi: studento įsipareigojimas darbo rinkoje, ankstesnė mokymosi patirtis, studento šeiminė padėtis bei gyvenamoji vieta. Nustatyta, kad Lietuvos koleginiame sektoriuje parama studentams yra aktualiausia dviejų grupių studentams: a) tradicinio amžiaus, pagal nuolatinę studijų formą studijuojantiems studentams, kurie neturi aiškaus studijavimo tikslo ir pasižymi žema integracija į aukštąją mokyklą; b) netradicinio amžiaus, pagal ištęstinę studijų formą studijuojantiems, darbinių ir (ar) šeiminių įsipareigojimų turintiems studentams.